Benjamin melangkah keluar dari office neneknya itu setelah puas berbual soal mamanya yang ingin dia menolong papanya di syarikat.
Seketika Benjamin berjalan menuju ke hadapan. Dia memerhati sekeliling. Eh ? Mana Adelia ? Tak nampak pulak dia..
" Cari apa tu Ben ? " tanya Anis.
" Adelia mana kak ? " tanya Benjamin.
" Adelia...oh dia dah balik..." kata Anis.
Benjamin sediki terpinga.
" Hah ? Dah balik ? Biar betul kak ? Asal awal sangat ? "
Anis mengangkat bahu.
" Entah lah dia cakap ada hal urgent. Hah satu lagi nah...phone kamu..tadi Adelia kirimkan..." kata Anis seraya menghulurkan phone tersebut.
Benjamin menyambut huluran tersebut. Oh betul lah dia tertinggal phone ni tadi.
" Tapi kan Ben...akak pelik..." kata Anis setelah berfikir sejenak.
" Maksud akak ? "
" Yelah akak nampak tadi yang dia pergi office nenek....Akak nampak dia berdiri aje depan pintu office nenek...tapi dia tak masuk pun..kenapa ea ? " jelas Anis.
Benjamin tersentak sekejap. Apa ? Adelia berdiri depan pintu office nenek ? Eh jap ! Atau jangan-jangan Adelia dengar apa semua yang aku cakapkan dekat nenek ? Sebab tu jugak dia blah awal macam ni ?
Pada malam itu , Benjamin masih tak senang duduk dibuatnya bila memikirkan Adelia. Benjamin pulak rasa menyesal sebab tak save no phone Adelia sebelum ni.
" Aku kena explain dekat Adelia esok..." desis hati Benjamin.
Tetiba Benjamin terfikir seketika. Kejap
Adelia staff nenek mesti nenek ada simpan no phone semua staff kan ?Benjamin terus call neneknya Ammara untuk mendapatkan no phone Adelia. Beberapa minit selepas itu, no phone milik Adelia sudah di save dalam contact.
Tanpa membuang masa Benjamin mendail no phone tersebut. Seketika no phone yang di dail itu diangkat.
" Hello ? " kata Adelia di hujung talian.
Jantung Benjamin berdegup kencang. Wuuuu race betul jantung aku ni.
" Hello ? Siapa ni ? Kenapa diam ? " tanya Adelia mulai bengang.
" Errr hello Adelia...ni saya Benjamin..." kata Benjamin gugup.
Adelia terdiam di hujung talian.
" Adelia ? Awak okay ? Kenapa balik awal tadi ? " tanya Benjamin.
Sunyi. Tiada balasan namun talian masih tidak diputuskan.
" Adelia...kenapa awak diam ? " tanya Benjamin lagi.
Adelia masih diam di hujung talian. Dia masih tiada kekuatan untuk menjawab soalan Benjamin. Dia masih tak boleh terima yang Benjamin menipu dirinya. Kenapa Benjamin sanggup hancurkan kepercayaannya selama ini ? Eh mana dia dapat no phone aku ni ?
" Adelia...awak ada dengar apa-apa ke masa awak berdiri dekat depan pintu office nenek ? " kata Benjamin straight to the point.
Kalau Adelia dengar soal status sebenarnya mesti dia dengar juga apa tujuan Benjamin buat semua tu. Mesti Adelia ada dengar tentang misinya untuk tawan hati Adelia.
" Penipu..." akhirnya Adelia bersuara.
Namun Benjamin sedikit tersentak. Adelia kini menggelarnya " penipu " 😭
YOU ARE READING
Crush Ke Jodoh ?
RomansaSeorang gadis di dalam dilema untuk memilih pilihan hidupnya. Ditangan hanya ada 2 pilihan. Sama ada crush atau jodoh ? Pelbagai rintangan,cabaran dan persoalan yang melanda dalam kisah hidup seorang gadis bernama Nurin Adelia. Mampukah dia membuat...