1 jaar eerder
{ Jada Hope Smith }
'Lieverd, Maddie is er.' Ik kom eraan en ik loop naar beneden. Ik doe de deur open en daar staat mijn beste vriendin Maddie. 'Maddie !!' Gil ik. 'Wow jonge schreeuw niet zo.' Schreeuwt ze terug. Ik rol met me ogen. Ik trek haar mee naar mijn kamer.
Ik zucht en bekijk verbaasd mijn stapels kleren. Ik weet nooit wat ik wil aantrekken. 'Wat zal ik aan doen?' Vraag ik hardop. 'Gewoon kleren.' Zegt Maddie. 'Grappig.' Zeg k droog. Ik loop naar mij kleren kast en doe de deur open. Maddie loopt naar me toe. "Weetje, ik snap niet waarom je zoveel kleren hebt, volgens mij weet je van de helft niet eens dat je ze hebt.' Ik pak een gescheurde broek met en topje en en zwart vestje met studs. Maddie kijkt me bewonderd aan als ik me heb aangekleed. Ik kijk naar het saaie bloemenvestje dat ze aan heeft en een normale saaie broek met wijde pijpen aan het eind. Weetje jij kan ook well wat leuks aan doen. Maddie bekijkt haar kleren. Dit is gewoon goed hoor. Wat jij wil. Ik zette me haar goed pakte me tas en liep naar beneden. Ma we gaan. Is goed schat hoe laat ben je klaar? 12 uur maar ik gaa misschien naar stad. Bel me dan he? Ja is goedd, ik geef me moeder en kus en liep naar de garage. Hou dit vast en duwde me tas in maddie der handen. Ik pakte me fiets en we fietsen naar school.
'Omg we zijn er !'Roep ik blij. Mijn 1ste schooldag op de middelbare school.
1 jongen valt me meteen op. Ik wil Maddie net over hem vertellen als hij opstaat en deze kant opkomt.
'Hey.' Zijn stem is echt mooi. 'Als je wilt gaan flowen kan je gelijk weggaan.' Hoor ik Maddie zeggen. Wow, die brave Maddie zei net iets brutaals tegen de knapste jongen ooit. Ik kijk haar vol ongeloof aan totdat het me doordringt wat ze net tegen hem heeft gezegd. 'Sorry.' Zegt de jongen en hij loopt weg. Ik kijk Maddie boos aan. 'Ja sorry, Jada. Ik kijk haar boos aan maar dan verandert mijn blik naar blij en sla ik mijn arm over haar heen. De bel gaat en Maddie en ik lopen naar het klaslokaal waar we horen te zijn.
'Volgens mij is het hier.' Maddie doet de deur open. We lopen naar binnen. 'Meiden jullie zijn wel erg laat.' Zegt onze mentrix. 'Sorry mevrouw we konden het lokaal niet vinden.' Voor de 1ste keer, negeer ik het dames, ga snel zitten.'
We gaan en samen opdracht doen om elkaar en beetje te leren kennen. Maak een groepje van vier.
Er komen 2 meisjes nar ons toegelopen. 1 meisje is heeft donkerblond haar en het andere meisje is licht-getint en heeft veel krullen. ' Hey, zullen wij met z'n vieren samenwerken?' Vraagt het licht-getinte meisje. Maddie kijkt met een strak gezicht voor zich uit en dat betekent dat ze het niet wil, maar zo kunnen we nieuwe vrienden maken dus zeg ik ja.
Ze komen bij ons zitten. 'Ik ben Tessa' Zegt het blonde meisje. ' Ik ben Allie.' Zegt het licht-getinte meisje. ' Ik ben Jada.' Zeg ik. Ik verwacht dat Maddie zichzelf ook gaat voorstellen maar ze kijkt nog steeds strak voor zich. Ik geef haar een lichte elleboogstoot. Maddie staat op en loopt dan naar een ander groepje. Ik haal mijn schouders op en begin een gesprek met Tessa en Allie
'Mensen ik wil even jullie aandacht, jullie krijgen pauze, ik verwacht jullie half 11 weer in het lokaal.' Zegt mevrouw Lannon.
Ik pak me spullen in en loop dan naar Maddie. 'Waarom liep je weg?' 'Die meiden lijken me echte bitches en daarmee wil ik dus echt niet bevriend zijn. Maar bij dat andere groepje heb ik wel andere vrienden gemaakt, kom je mee ze wil me voorstellen aan een paar mensen.' Maddie doet echt raar maar ik negeer het maar, straks doet ze vast weer normaal....
Maddie trekt me mee de aula in naar een groepje jongens en meiden. 1 van die meiden wenkt ons, of in ieder geval Maddie. We lopen naar haar toe. Jada, dit is Vicky. Vicky, dit is mijn beste vriendin Jada. 'Heey.' Zeg ik ongemakkelijk. Vicky kijkt me raar en scant dan mijn kleren. 'Kom mee, ik wil jullie voorstellen aan wat mensen.' Zegt Vicky.
Maddie en ik lopen achter Vicky aan naar buiten. Even later staan we voor een groepje jongens meiden uit de 2de en 3de. Vicky is blijven zitten vorig jaar !! Daarom ziet ze er ouder uit. Maar natuurlijk ga ik niet vragen of dat zo is, ik wil geen ruzie op de 1ste schooldag.
'People !! Dit zijn Maddie en " Jada". Vicky zegt mijn naam spottend ook al weet ik niet waarom. 'Maddie dit zijn Ashley, Tara en Christine en ze wijst naar de 3 meiden.Die jongen daar is Mike.'Ze wijst naar een jongen met zwart haar die aan het roken is. 'En die daarnaast is mijn vriendje Luke. Ze wijst naar een blonde jongen met een piercing in zijn neus. 'Maddie, ik heb hier geen goed gevoel bij.' Fluister ik in haar oor. Maar ze negeert me gewoon en loopt naar Vicky toe en gaat naast haar staan.Vicky pakt een pakje sigaretten en steekt er 1 aan. 'Willen jullie ook?' Vraagt ze aan Maddie en mij. 'Nee, ik rook niet.' Ze kijkt me afkeurend aan. ' Dan mis je wat "Jada".' En weer zegt mijn naam spottend. 'Ik wil wel.' Hoor ik Maddie zeggen. Ze pakt 1 sigaret en steekt het aan. Zonder te hoesten er tussendoor of vies te kijken. Ik kijk haar verbaasd aan. Ik loop boos weg.
Hoe kan Maddie dat doen? Het is niks voor haar om zo mee te lopen met anderen. Ik ben zo erg in gedachten dat ik tegen iemand aan bots. 'Ohh sorry ik kan weer niet uitkijken met me domme hoofd.' 'Tis niet erg hoor.' Hoor ik een jongen zeggen. Ik kijk op en zie Jaden staan. Hij zit ook bij mij in de klas. 'Wat is er?'
'Oh, niks hoor.'
'Waar is die vriendin van je dan? '
Die heeft blijkbaar nieuwe vrienden en heeft mij laten stikken.'
'Wees niet zo sip, ik vrolijk je wel op, kom mee. ' Hij doet zijn arm om me heen. Om een of andere reden voel ik me veilig bij hem. We lopen het plein af. 'Waar gaan we heen?' 'Naar en ijssalon.' Maar, ik heb geen geld mee.' 'Is niet erg ik trakteer en hij knipoogde naar me.'
We lopen de ijssalon in. Jaden besteld wat en we gaan zittten. 'Dus vertel is wat over jezelf.' Zegt Jaden. Uhmm even denken. 'Ik ben 13 en ik heb een broer van 15. Ik hou van shoppen. Maddie is me beste vriendin, ik ken haar al sinds mijn 2de.' Als ze zo'n goeie vriendin was, had ze je toch niet laten zitten?' 'Jaa maar ze bedoelde het vast niett zo.'
'Zullen we gaan?' Vraag ik na een halfuurtje gekletst te hebben. 'Jaa is goed, ik reken wel af.' Zegt Jaden en hij loopt weg naar de kassa. Ik pak mijn telefoon en zie dat ik een berichtje van Maddie heb. Ik klik erop.
Ik kan niet mee naar stad sorry x
Jaden komt teruggelopen. 'Waarom zo sip?' Vraagt Jaden als hij mijn sombere gezicht ziet. 'Maddie heeft onze afspraak afgezegd. ' 'Maar wij kunnen toch ook wel wat leuks doen?' Ik weet het niet, ik ben best moe hoor, Dylan.' Dan heb je pech, wij gaan nu lol hebben met z'n tweetjes. Ik rol met mijn ogen maar ga met Jaden mee.
'Omg deze winkel hebben ze zulke leuke kleren.' We lopen naar binnen en ik pak een paar broeken en t-shirts. Zoveel? Vraagt Jaden verbaasd als hij mijn stapels kleren ziet. 'Jaa wat denk jij? Dat meisjes weinig kleren kopen? Ik pas alles maar koop alleen de helft.. 'Dat zijn wel heel veel kleren.' Ik kijk Jaden verbaasd aan. 'Ik heb alleen de helft gekocht. 'Ik wil bijpassende schoenen erbij. 'Ik gaa nooit meer met een meisje shoppen.' Zucht Jaden hardop.
'Ma ik ben thuis.' Gil ik door het huis. Ik zet de tassen op de eettafel en loop naar de koelkast. Ik zie een briefje erop geplakt zitten:
Lieverds, ik moet overwerken.
Ik ben laat thuis het eten ligt in de koelkast kusjes mam.
Lekker ben ik alleen thuis met me broer. Ik pak chips en wat cola en zet de tv op de zender waar Degrassi op tv is.
Ik voel mijn telefoon trillen. Ik pak hem snel uit mijn zak en zie dat Maddie me heeft geappt.
M= Zin om morgen af te spreken x?
J = Jaa is goed dit keer niet afzeggen he x
Ik sluit me telefoon en ga weer zitten. Even later komt Matt (mijn broer) binnen gelopen.
'Hey kleintje. ' Zegt hij. 'Hoii mam moet overwerken eten ligt in de koelkast.'. 'Matt ! Matt ! MATT !! ' Schreeuw ik door het huis. 'Wat is kleintje?' 'Als je tegen me praat wil ik dat je me aankijkt. ' Ik rolde met me ogen. 'Oke, dan niet hoor Matt komt naast me zitten.' Hoe was de eerste schooldag? Vraagt hij terwijl hij mijn bak chips afpakt. Je kan het ook gewoon vragen.' Zeg ik droog. ' En het was leuk en ik heb z'on leuke jongen ontmoet. Hij is echtt lieff. 'Wow wat en jongen? ' Matt gaat opeens rechtop zitten en kijkt me dan serieus aan. 'Jaa als hij je hart breekt , word er wat bij hem gebroken !! Zegt hij boos. 'Aw, je houdt van me.' Zeg ik emotioneel. Jada, je bent me kleine zusje, jou beschermen is mijn ding. Hij kijkt me gevoelig aan en heel onverwacht duwt hij mijn hoofd weg. ' Matt !! ' Gil ik overdreven. ' Ik ga ff douchen en hij loopt naar boven. Ik loop ook naar boven en trek me pyjama aan. Ik haal me make-up eraf en vlecht me haar in 2 aparte vlechten. 'Matt ik gaa slapen.' Is goed, slaap lekker kleine.'
'Trusten.'
[ Haay mensen, het 1ste hoofdstuk staat erop. Ik schrijf dit boek niet alleen, ik schrijft het met mn tweemanss, ik ben alleen haar wattpad naam kwijt masr dat komt de volgende keer well.
Please
Votee~comment~blijf lezen xx]
JE LEEST
Little Secrets
Teen FictionJada en Maddie zijn 2 beste vriendinnen die niet zonder elkaar kunnen, ze gaan naar de middelbare school ,maar wat nou als Maddie de verkeerde kant op gaat? Wat voor geheim verbergen Jada's ouders voor haar? Kleine geheimen worden altijd grote gehei...