{Madelyn Elizabeth Del Castilio}
Ik haalde de crossianten en de ovenbrood uit de oven en ging aan tafel zitten. Wat ruikt het allemaal lekker,Zei Matt en hij kwam naast me zitten. 'Ja dat komt door mij,als ik er niet was geweest waren de broodjes allang aangebrand. Nou bedankt,zei Jada. 'Waar is de slagroom,ik wil wel slagroom in me chocolademelk.' Hier en Jada gaf me de slagroomspuitbus. Jada wat ga je doen met je verjaardag,het is aankomende vrijdag.' Ik ga een slaapfeestje geven. 'Wie komen er allemaal?' Jij tuurlijk Leah,Allie en Tessa. Dat word gezellig,zei Matt. Maar jij komt niet hoowr,Ik ga mama en papa vragen of ze weggaan en jij dus ook. Hoeso niet het wordt gezellig met mij,zei Matt. Ik weet wel waarom je wilt blijven,zei Jada plagend. Matt keek der boos aan. Jada stop. Ik schudde lachend me hoofd. 'Jada je hebt wat op je gezicht.' Ieuw haal het weg,en ze ging gillend met haar handen over der gezicht. Ik paktte de slagroom en spuitte het in der gezicht. Jada ! Ze pakte de spuitbus af,spootte het in me gezicht en vreef het uit. 'Awh Jada je ziet er zo saai uit,ik maak je wel wat mooier. Ik pakte de hagelslag,maakte de pak open en gooide het naar haar. Jada paktte de pak melk. 'Jada als je dat doet he.' Jada maakte de pak open en gooide het naar me. Ze paktte aardbeien en rende naar me toe. Ik wou wegrennen maar gleed uit. Ik pakte snel Jada der arm en trok der mee. We lagen samen op de grond te huilen van het lachen. Matt schudde lachend zijn hoofd.Varkens die jullie zijn ruim die troep op. Jada rolde met der ogen. Jij moet weer alles verpesten. Ze pakte de leunig van de bank vast,stond op en liep weg. Ik stond op maar gleed weer weg. Matt vangde me net op tijd op. Ik schrok van zijn snelle reactie en omdat zijn gezicht zo dichtbij stond. 'Ikk uuhh moet Jada helpen' Ik duwde hem snel weg en liep naar boven. Aauw idioot kijk uit waar je loopt. Ik was blijkbaar tegen Jada aan gelopen, want ze zette pijnlijk haar hand tegen der voorhoofd. 'Ohh sorry ik zag je niet. Ja das te merken. Ze haalde der hand van der voorhoofd af en keek naar me. Gaat alles wel goed. Ik schrok uit me gedachten. 'Jaa het gaat super,waarom zou her niet goed gaan?' Jada fronsde der wenkbrauw. Maddie je gaat het nu zeggen anders sla ik je. 'Er is niks.' Jada sloeg tegen me wang aan. 'Auw dat doet pijn.' Stel je niet aan zo hard sloeg ik niet,je gaat me nu vertellen wat er is. 'Ik zeg het zo wel,we ruimen eerst de troep beneden op die jij hebt gemaakt. Jada wijsde lachend naar zichzelf. Ik heb het gedaan? 'Jaa jammer genoeg wel ja.' Volgens mij ben jij de gene die begon. 'Okee ik bekend ik begon,maar je gezicht was zo verleidelijk om slagroom erop te smeren.' Nou dan zal ik proberen minder verleidelijk te zijn. We liepen lachend naar beneden. Ik pakte de emmer en vulde het met water en schoonmaakmiddel. Jada weetje waar mijn witte t-shirt is? Vroeg Matt. Omg Matt stop er mee om halfnaakt rond te lopen,je verblind me gewoon. Ik draaide lachend om,en liet perongeluk de emmer met water vallen toen ik Matt zag. Ik scande zijn buik. Hij was zo gespierd ! Jada idioot,kijk wat je doet. 'Jaa sorry' Ik keek naar Matt en hij lachde naar me. Ik heb zoon gevoel dat hij dit exspres doet. Mama heeft het in de was gedaan dus zoek maar wat anders,zei Jada. Oke,en Matt liep weg. Na een uur schoongemaakt te hebben. Liepen we naar boven. 'Jada is het goed dat ik even ga douchen,ik plak helemaal. Jaa ga maar in mijn badkamer,ik ga wel in die van me ouders. 'Heb je mischien ook kleren voor me? Jaa je was je kleren hier een keer vergeten,ik heb het voor je gewassen. 'Dankje das lief van je.' Ik leg het wel op bed neer. Ik pakte me baddoek en ging douchen. Na en halfuur gedoucht te hebben,sloeg ik de baddoek om me heen en liep naar de slaapkamer. Ik trok me kleren aan,zette Jada er make-up op en kamde me haar. Jada kwam binnen gelopen. Gaa zitten,en ze wees naar der bed. Jada kwam naast me zitten. 'Je verteld niks he?' Beloofd. 'Nou kijk zins gisteravond doet Matt zo raar tegen me,toen jij weg was probeerde ik op te staan maar ik gleed uit,toen ving hij me op maar onze gezichten waren zo dichtbij het leek wel of hij me wou zoenen dus ben ik weggevlucht.' Waarom liet je die emmer vallen? Door Matt het was gewoon zijn six-pack. Jada fronsde met der wenkbrauw. 'Kijk me niet zo aan hij deed het exspres !' Jada lachtte. 'Wat nou?'. Je vindt hem leuk,zei ze plagend. 'Ieuw nee,het is je broer nee dat kan gewoon niet.' Het is niet mijn echte broer,ik wil dat jullie krijgen jullie zijn zo schattig samen. 'Omg Jada hoe kan je dat nou zeggen?' Ik wil dat jullie krijgen,discussie klaar. Ik zuchtte. 'Wat gaan we doen met je verjaardag?' Je veranderd van onderwerp,maar we gaan horrorfilms kijken, veel lachen en ik wil sowieso een kussengevecht. 'Er is toch wel eten?' Jij met je eten,maar ja ik koop apart eten alleen voor jouw. 'Wat ken je me toch goed.' Jada lachtte. Ik keek naar de klok,het was half 5. 'Ik moet gaan,het word al laat. Is goed,ik app je wel.
Ik stak me sleutels in het gat en liep naar binnen. 'Mam ik ben thuis.' Ik kreeg geen reactie,dus ik liep naar de woonkamer. Daar zat me moeder. 'Mam gaat het wel?' Madelyn zit jij aan de drugs? 'Nee waarom denk je dat?' Ze stond boos op. Wat is dit dan ?! En ze gooide boos een zakje xtc en wiet op tafel. 'Dat is niet van mij!' Van wie dan wel?! 'Weet ik niet.' Dat weet je donders goed,ga nu niet tegen me liegen. 'Ik lieg niet tegen je.' Wat doet het in je tas,zeg me niet dat je een drugsverslaafd wordt net als je vader. 'Ik snap wel waarom,ik.zou het ook niet kunnen volhouden met zoon een trut als jij.' Madelyn Elizabeth Del Castillio dat neem je nu terug ik ben je moeder. 'Nee dat ben je niet,en moeder is iemand die altijd voor me klaar staat en die voor me zorgt en dat ben jij niet.' Ik was 18 toen ik je kreeg,ik wou je helemaal niet,moest ik je dan dumpen op straat? Dan leefde je allang al niet meer,minder last voor mij. Dat was de druppel,met al mijn woede sloeg ik haar in der gezicht. En kleine gil verlaatte uit haar mond. Mer betraande ogen keek ze me aan. Madelyn jij hebt 3 maanden huisarest,je gaat nergens meer heen,als ik je betrap dat je weggaat stuur ik je naar je vader, ga nu meteen naar boven ik wil je niet meer zien. Ik sloeg de deur met en klap dicht en liep boos naar boven. Kutwijf ze verpest me hele leven. Boos gooide ik alle spullen van me bureau af. Ik zag een foto-lijstje van mij en me moeder toen ik nog klein was. Boos gooide ik het tegen de deur aan. Het glas brak in stukken. Ik moest me woede kwijt. Ik wist wat ik nodig had en dat was Wiet.
JE LEEST
Little Secrets
Teen FictionJada en Maddie zijn 2 beste vriendinnen die niet zonder elkaar kunnen, ze gaan naar de middelbare school ,maar wat nou als Maddie de verkeerde kant op gaat? Wat voor geheim verbergen Jada's ouders voor haar? Kleine geheimen worden altijd grote gehei...