35. O

43 3 1
                                    

{ Jada Hope Smith }

'Jada!!' Ik kijk Kader geïrriteerd aan. Het is pas 10 uur 's Ochtends en dat kind moet nu al schreeuwen. 'Wat?!' 'We moeten het huis gaan vieren, vanavond is het oud en nieuw.' Roept Kader enthousiast. 'Moet dat nu al?!' Ik ga weer onder mijn warme dekens liggen. Kader trekt de dekens van me af en gooit het naar de andere kant van de kamer. Fijn, nu moet ik opstaan om mijn dekens te gaan pakken. Ik ga rechtop zitten en doorzoek de vloer naar mijn warme Mickey Mouse-pantoffels. 'Kader, waar zijn mijn pantoffels?!' 'Ik moest je uit bed proberen te krijgen en dacht laat ik je me pantoffels eens verstoppen,' Zegt Kader glimlachend. 'Waar slaat dat op?!' 'Niks, maar het is grappig.' Ik sta met een zucht op. 'Je doet alsof je geen zin hebt in nieuwjaar,Vraagt Kader verbaasd. 'Kader, ik heb een hekel aan nieuwjaar.' Flap ik eruit. 'Hoe kun je een hekel hebben aan nieuwjaar?!' Ik haal mijn schouders op. 'Ik zag op mijn zesde, mijn buurman zijn oog verliezen op nieuwjaar, elk jaar als ik de het geluid van vuurwerk hoor denk ik aan dat moment.' Vertel ik. 'Ieuw. Dus door iets wat er met je buurman is gebeurt op je zesde laat je nieuwjaar voor je verpesten?' Waarom heeft Kader altijd een weerwoord? Ze kan me altijd overhalen. 'Als je het zo zegt...'

'Jada, jij gaat vanavond gewoon lol maken vanavond, en vergeet het gewoon. Je kunt er niet elk jaar aan blijven denken. Vanavond ga je lol maken en niemand kan dat van je afpakken!'

***

Ik trek mijn jurk recht en werp een nog een laatste blik op de spiegel. Ik doe nog een beetje lipgloss op mijn lippen en loop dan naar beneden. Alles is leuk versierd. Ik ga naast Kader op de bank zitten. Ze heeft zelf ook een jurkje aan maar dan met vuurwerk erop.

***

Samen met Kader dans ik op Talk Dirty van Jason Derulo. 'Mag ik even de aandacht? !' Tante Anna probeert om boven het lawaai uit te komen. 'Het is bijna 2015 en natuurlijk gaan we gezamenlijk aftellen maar dan moet het wel stil zijn he. Oke, is iedereen klaar?'

"10"

"9"

"8"

"7"

"6"

"5"

"4"

"3"

"2"

"1"

" 0 !! Gelukkig nieuwjaar iedereen !!" Gilt tante Anna. Kader en ik rennen snel naar buiten om naar het vuurwerk te kijken. 'Wie wil een vuurpijl doen?'

***

Rond half 5 ga ik pas slapen. Vandaag was een geslaagde dag. Pas maar op 2015, here i come...

2015, here i come.....

________________

Hey sorry, dit hoofdstuk zou ik al eerder heb geplaatst maar ik was inspiratieloos en dus kwam alleen dit eruit. Ik beloof alvast dat het volgende hoofdstuk langer is x

Little SecretsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu