13. O

61 5 0
                                    

{ Jada Hope Smith }

Waar blijft Maddie toch, ik wacht al een kwartier. Toen de bel ging liep ze naar beneden en ze is nog steeds niet terug. Ik loop Maddie's kamer uit en loop stilletjes de trap af. Ik hoor 2 stemmen beneden praten. Midden op de trap blijf ik staan. 'Mads, kom gewoon. Laat haar gewoon naar huis gaan.' Hoor ik Vicky geïrriteerd zeggen.

'Dat kan ik toch niet, ik heb al gelogen dat mijn moeder ziek was, terwijl ze me super hard nodig heeft. 'Vicky, dit weekend slaapt ze bij omdat ze ruzie thuis heeft. Ik kan haar nu echt niet naar huis sturen zo hoor.' Hoor ik Maddie fluisteren. Ik ren stilletjes terug naar Maddie's kamer en pak snel mijn spullen bij elkaar. Ik stap snel in mijn schoenen en ren de trap af. Ik zie Maddie verschrikt kijken maar Vicky in tegenstelling kijkt me uitdagend aan. Ik ren snel naar buiten. 'Jada, wacht !! ' Hoor ik Maddie zeggen. Ik ren snel naar me fiets, maar Maddie heeft me ingehaald. 'Maddie, waarom loog je tegen me. Mijn ouders zitten in een scheiding en jij liegt tegen me over je moeder terwijl ik je super hard nodig heb.' Gil ik. Maddie kijkt me schuldig aan. Ik pak snel mijn fiets en fiets weg....

Gister toen ik thuis kwam zag ik Matt en mijn ouders tv kijken. Mijn ouders zaten op dezelfde bank maar met een gat tussen van 2 meter. Toen ik hun zo zag voelde ik een steek in mijn hart. ' Toen zei ik: ' Waarom zitten jullie eigenlijk nog op dezelfde bank?' Toen kregen we een erge ruzie. Toen had ik mijn spullen gepakt en ben naar Maddie gegaan, waar ik dit weekend dus bij zou blijven. Maar dat gaat dus ook niet meer gebeuren.

Ik fiets het park in en ga zitten op één van de bankjes. Ik voel nu pas hoe koud het is. Het is pas eind oktober maar het voelt als januari. Ik pak mijn telefoon en zie dat ik 7 gemiste oproepen heb van Maddie en 13 berichtjes. Zal ik Tessa bellen en vragen of ik bij haar kan slapen? Nee, laat maar daar is Jaden ook en op dit moment heb ik echt geen zin in hem. Ik bel Allie maar zij neemt niet op. En Leah is dit weekend weg. Ik voel tranen over mijn wangen glijden.

'Jada.' Ik kijk op en zie Jamie voor me staan met een meisje l aan haar hand. Dat moet vast Luna zijn. Jamie komt naast me zitten op het bankje. 'Wat is er gebeurd.' Vraagt ze.

'Ik had ruzie thuis, dus ging ik dit weekend bij Maddie slapen, maar wij kregen ook ruzie en dus ben ik weggegaan. De rest van mijn vriendinnen neemt niet op en ik ga echt niet terug naar huis.' Jamie aait over mijn rug en zegt: 'Je kan toch bij mij logeren?'

'Ik ken je pas 1 week dan kan ik toch niet bij jou slapen?' Vraag ik

'Jada, kom mee. Ik kan je ook niet alleen hier laten!'

Ik sta op en loop met Jamie mee.

'Ach meisje. Ga maar zitten, moet ik een kopje thee voor je maken? Het was zeker koud buiten.' Zegt de tante van Jamie. Toen we bij Jamie's huis aangekomen waren had ze het hele verhaal verteld aan haar tante en ze had me liefdevol opgenomen. 'Nee, dank u wel mevrouw. Het is al genoeg dat ik hier dit weekend mag verblijven.' Zeg ik. 'Ach kind, dat is toch niet erg. En noem me geen mevrouw schat, maar Megan.' Ik glimlach. Opeens komt me de naam Megan heel erg bekend voor. Maar ik weet niet wat. Ik kijk naar Luna en zie dat ze best op Jamie lijkt. En plotseling herinner ik me de naam Megan weer......

Little SecretsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu