{ Jada Hope Smith }
Ik sta op en loop naar mijn kamer. Waar zal ik de brief het beste kunnen verstoppen? Onder mijn bed natuurlijk. Ik loop naar me bed en pak er een ander kistje eronder vandaan. Dit kistje had ik van me moeder kregen toen ik klein was. Ik zie en foto van mij en Maddie liggen en pak het eruit. Hier waren we volgens mij 4 of 5 jaar. Ik maak er en foto van en stuur het naar Maddie opdat moment krijg ik en berichtje van Jaden.
Jaden: Hey is het erg dat ik al en film heb gekozen? x
Jada: Neehoor x
Jaden: Mooi want we gaan naar Annebelle
Jada: Je liegt, die horrorfilm? Ik ben echt bang voor horror !!
Jaden: Haha het komt goed als je bang bent bescherm ik je wel.
Jada: Hoop het voor je anders stuur ik die poppen op jouw af ;)
Ik sluit me telefoon af en loop naar beneden. Ik zie dat Matt languit op de bank ligt. Ik ga voor de tv staan, en kijk Matt lief aan. 'Jada, je staat in de weg, Neymar stond net op het punt om te scoren. Ik rol met mijn ogen, Bij jongens draait het alleen maar om voetbal. 'Heey, liefste broer van de hele wereld, mijn voorbeeld, waar ik heel veel...' Matt onderbreekt me en zegt: 'Jada, wat wil je van me, dan zie ik wel of het lukt.' 'Wil je me alsjeblieft brengen naar de bios, vanavond?' Hij gaat rechtop zitten en kijkt me glimlachend aan. 'Nee !!' Ik ga op me knieën zitten. 'Alsjeblieft, ik smeek je, ik doe alles voor je.' 'Nee zusjelief, ik heb mijn rijbewijs niet eens, en stel er gebeurt een ongeluk ofzo dan zal pa het niet fijn vinden als er kras op zn auto zit. 'Kom op Matt, je bent 16 en kan uitstekend rijden, niemand merkt het.' Matt zucht en mompelt dan ja. 'Omg dankjewel.' Ik geef hem een dikke knuffel. 'Jada, hou op met slijmen het is echt eng.' Ik wrijf door z'n haar zodat het door de war zit en ren snel naar boven. Matt rent achter me aan, maar ik heb een grote voorsprong als hij voor mijn deur staat, sla ik het hard dicht. Matt slaat tegen mijn de deur. 'Jada doe die deur open !' 'Nee je wou toch dat ik niet ging slijmen?' 'Kan je niet eens 1 keer normaal doen tegen me doen.' 'Jawel, maar niet tegen jouw.' Zeg ik kinderachtig. 'Oke best dan breng ik je toch niet.' Ik doe de deur open. Ik kijk Matt boos aan en vraag: 'Dat heb je niet gezegd !' 'Oh jawel, dat heb ik gezegd.' Matt duwt me op de grond en gaat op me zitten. 'Zeg nu sorry.' Beveelt hij me. 'Nee waarom zou ik. ' Hij slaat hard tegen me hoofd aan. 'Okee sorry Matt, wil je nu alsjeblieft van me af gaan?' 'Jaa lieve Jada.' Matt staat op en loopt weer naar beneden. Ik sta op en doe me haar goed. Mijn telefoon trilt en ik zie dat ik een berichtje heb van Tessa.
Tessa: Jaden, Leah en ik zijn er al kom je er al aan? X
Jada: Ja ik kom nu, zie jullie zo x
'Matt, we gaan.' Ik kijk voor de laatste keer in de spiegel en loop dan naar "de toekomstige auto" van Matt.
'We zijn er .' Ik kijk uit het raam. Ik zie dat Jaden naar me zwaait en naar me toe komt gelopen. Ik draai me om naar Matt. ''Omg Matt, dat is Jaden die leuke jongen zie ik er goed uit? Zit me haar goed? Heb ik iets tussen me tanden?' 'Jada doe rustig alles ziet er goed uit.' Ik stapte uit. Hey Jada en Jaden gaf me en knuffel. Je ziet er goed uit. Ik begin te blozen. Ik draai me snel om naar Matt toe. Hij knikt metzijn hoofd en daarmee bedoelt dat Jaden is goedgekeurd. Ik kijk hem boos aan. Matt je kan nu wel gaan, ik bel je wel als je me kan ophalen. 'Is goed en jaden pas goed op haar.' Hij rijd langzaam weg. 'Leuke broer heb je,' zegt Jaden lachend. 'Valt wel mee maar hij staat wel altijd klaar voor me en daar ben ik blij mee.'
'Jada !!' Tessa komt naar me toegelopen en geeft me een knuffel. Ik geef de rest ook en knuffel. Ik haak me arm door die van Tessa en we lopen dan naar binnen. 'Omg Tessa, Leah kijk die poster. Die poster maakt hij da me echtt bang,' Zegt Leah. 'Ja, precies kon je je broer niet overhalen om naar en andere te gaan?' 'Nee sorry, hij wou echt naar deze film.' De jongens komen naar ons toegegelopen. 'Ja, zodat ik Tessa straks bang kan maken,' Zei jaden lachend. Tessa sloeg tegen zijn arm. 'Volgens mij ben jij de gene die straks huilend thuis komt.' 'Ik weet niet wat je nu aan het praten bent maar meiden zijn altijd bang.' 'Nou deze meid niet!' zei ik zo zelfverzekerd. Jaden fronsde met zijn wenkbrauw. 'Volgens mij ben jij heel bang want dat zei je laatst wel.' Dat was een grap. Jaden kwam voor me staan. 'Wedden als we die film kijken dat je gaat gillen en je gezicht verstopt.' 'Wedden van niet?' 'Oke, ik wil wel wedden.' 'Wat krijg ik als ik win dan trakteer ik je op en milkshake en andersom ook.' 'Oke deal.' Ik schud Jaden zijn hand. Hij leunde naar voren en fluisterde in mijn oor 'Dit ga je zo verliezen. Kom we gaan nu die kaarten halen anders komen we te laat zei Tessa ongeduldig. Tessa trok aan me arm. Wat is er vroeg ik? Volgens mij vind me broer je leukk. Ik kreeg een warm gevoel in me buik maar schudde het meteen weer weg. Vast niet hij ziet me gewoon als vriend. Nee ik weet hoe hij bij meiden doen als hij iemand leuk vind. Hoe dan? Hij geeft ze veel aandacht doet handtastelijk en die blik die hij je geeft zie ik niet bij andere meiden. 'Het zal vast niks zijn'. Komen jullie nog riep Leah. Jaa we komen en Tessa trok me mee.we kochten de kaartjes en liepen naar de zaal. Jaden kwam naast me zitten. Ik hoop dat je niett gaat gillen. Dat gebeurd ook niett want jij gaat verliezen en gooide popcorn in zijn gezicht. Je wilt zo spelen? Hij pakte en popcorn likte eraan en plakte het op me neus. Ieuww haal het weg ! Jaden begon te lachen nehh staat je leuk en maakte en foto van me. Jaden verwijder die foto en haal het van me gezicht af. Gaa je boze bever spelen? Jaden nu ! Oke oke doe chill hij haalde de popcorn af en verwijderde de foto. Dankje en lachte naar hem. Still de film begint zei Justin. Omg die pop is zo eng. Ik schrok omg Jaden zag je dat ook? Jaden rolde met zijn ogen jaa dat zag ik kun je niet voor 1tel stil zijn? Jaa sorry. Ik gilde en verstopte me hoofd achter jaden. Hij lachte je hebt de weddenschap verloren,mervrouwtje is niet zo zelfverzekerd als ik dacht. Hou je bek die film is echtt eng. Hij lachte. We liepen de zaal uit. Jada heeft echt gelijk het was echt eng zei leah. Jullie zijn gewoon stelletjes aanstellers zei justin. Hallo wij hadden er niet voor gekozen om naar deze film te gaan zei Tessa. Okee we gaan volgende keer naar en film dat jullie gekozen hebben zei nathan. Okee deal zei tessa. We liepen en ijssalon binnnen. Volgens mij moet jij en milkshake voor me betalen zei jaden. Jaa het is niet zo charmant om en meisje voor je te laten betalen. Maar jij bent geen meisje en hij knipoogde naar me. Dat is gemeen dat kwest me gevoelens echt. Awhh sorry hoe moet ik het goed maken? Hoeft niet is al goed, welke smaam wil je? Doe maar aardbei. Hallo wat kan ik voor jullie doen zei de man. Mag ik 2 medium aardbeien milkshakes? Jahoor dats dan 5 euro. Ik gaf de man het geld pakte de milkshakes en ging zitten. Leah Tessa waarom eten jullie zo laat nog ijs? Omdat het lekker is zei Leah. Ik rolde met me ogen jullie zijn raar. Ik moet zo gaan anders word het laatt zei ik. Jaa wij gaan ook zo, dat je papa gebeld om ons op te halen vroeg Tessa? Jaa ik bel hem wel zei jaden en hij liep weg.
Ik pakte me telefoon ik had en berichtje van Matt.
Matt: ik sta er al kom je?
Jada: Ja ik kom nu.
Mijn broer is er ik moet gaan. Ik gaf iedereen en knuffel en liep naar buiten. Matt leunde tegen de auto aan toen hij me zag stapte hij de auto in. Jada wacht ! Ik keek achter me en zag en hijgende Jaden voor me. Gaat het well? Jaa ik wou je nog wat zeggen. Ohh wat dan? Hij leunde naar voren en zoende me. Hij trok zich terug en fluisterde in me oor ik hou van je en hij liep weg.
Mischien had Tessa toch gelijk....
JE LEEST
Little Secrets
Novela JuvenilJada en Maddie zijn 2 beste vriendinnen die niet zonder elkaar kunnen, ze gaan naar de middelbare school ,maar wat nou als Maddie de verkeerde kant op gaat? Wat voor geheim verbergen Jada's ouders voor haar? Kleine geheimen worden altijd grote gehei...