Ting!
Unknown
Have a nice day♥♥♥
Untuk kali kedua, nombor misteri itu menghantar pesanan kepadanya. Dia tetap juga tidak mahu melayan.
Pagi itu, Heron sudah berada dalam kelas. Bilangan pelajar yang sekelas dengannya mungkin dalam 15-25. Kelas kedengaran sedikit bising dengan suara pelajar berbual dengan pelajar yang lainnya sementara pensyarah belum masuk mengajar.
Heron pula hanya diam di tempat duduknya. Dia bukanlah orang yang peramah suka bertegur sapa dengan orang baharu.
Dia akan tegur kalau orang menegur dia terlebih dahulu. Itulah prinsipnya.
Tiba-tiba, ada satu tangan yang sengaja melanggarkan tangannya pada beg galas Heron sehingga jatuh ke atas lantai.
"Hey."
Heron mengalihkan pandangannya ke memandang gerangan yang sengaja mencari pasal dengannya. Rasa sakit hati menyelubungi dirinya.
Habis barang yang ada di dalam beg galasnya berterabur di atas lantai.
Dia tidak mengendahkan gadis yang berkulit hitam itu berdiri di depannya. Barangnya yang jatuh itu dikutip. Banyak mata-mata yang ada di dalam kelas memandang ke arah Heron.
Senyap sangat kah dia ni sampaikan orang berani nak buli dan kacau dia?
"Bitch, I'm talking to you." Kata gadis itu kasar padanya.
Nafasnya ditarik dan hembus. Dia sedaya upaya mencari kesabaran dalam dirinya.
"I don't like to talk with you."
"Kenapa? Kau tak suka bercampur dengan orang lain kah?" Kata gadis itu sinis ke arahnya.
Heron memandang ke arah gadis itu dengan pandangan yang kosong.
"Aku tak suka bercampur dengan orang bebal macam kau yang tak reti tegur orang dengan cara yang baik. Tak ada adab!"
Gadis itu kelihatan menahan kemarahannya yang dicabar oleh Heron.
"Cacat!" Kutuk gadis itu padanya.
BAM
Meja dihentak kuat olehnya melepaskan amarah yang semakin membuak-buak.
"What the fucking shit you want from me?! Stripper!"
Gadis itu kelihatan terkejut menerima tengkingan Heron. Mata Heron yang merenung tajam ke arah gadis itu diliarkan memandang ke arah sekelilingnya.
Semua pelajar yang memandang ke arahnya tadi, tidak berani bertentang mata dengan Heron.
"Kau kalau nak mengata aku, cermin dulu diri sendiri. Sempurna atau tidak. Go die with your fucking Nigga!"
Gadis itu tidak mahu membalas perperangan Heron yang dihamburkan padanya. Gadis itu melangkah pergi daripada kawadan tempat duduk Heron.
Semua pelajar yang ada di situ senyap tidak mahu masuk campur dengan pergaduhan Heron dan gadis berkulit hitam itu tadi.
Tidak lama kemudian, masuk seorang pensyarah wanita ke dalam kelas. Mereka terus memulakan pelajaran.
Heron teringat akan telefonnya. Dia menyelongkar isi di dalam beg galasnya.
Tiada.
Dia mencari lagi sekali isi di dalam beg galasnya.
Tetap juga kosong. Takkanlah telefon dia ada kaki pula nak berlari keluar dari dalam beg.
Psstt
Kali ini Heron, mencari di dalam beg tangannya pula. Namun, tetap juga tidak dijumpai.
"Psstt, hey."
Bisikkan daripada seseorang menarik perhatiannya untuk memandang ke arah meja sebelah kanannya. Ianya seorang pelajar perempuan yang berkaca mata.
"Here, your phone."
Gadis itu menghulurkan telefon miliknya kepada Heron. Heron menerima huluran gadis itu.
"Thank you."
"Most welcome, I'm Bella."
Gadis itu memperkenalkan dirinya pada Heron. Heron senyum dan memperkenalkan dirinya kepada Bella.
"I'm, Heron."
Bella buat isyarat 'nice to meet you' kepada Heron. Dia tahu di dalam kelas tidak boleh buat bising. Jadi, hanya mampu berbisik sahajalah.
Dia bersyukur ada juga yang baik hati mahu berkawan dengannya. Senyap-senyap diri dia, dia pun pandai melawan balik.
Bukannya, makin duduk diam, makin buat muka minta dibuli. Itu dungu namanya. Senang sangat kena buli.
Bagi Heron, dia sudah lali sangat dibuli. Hanya disebabkan dia terlalu senyap orang datang nak buat kacau dengan dia.
Tapi, belum sampai tahap kena buli teruklah. Setakat tengking-menengking ni biasa sangat.
YOU ARE READING
ESPIARTE MAMITA...
RandomDia merasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan kehidupan dia semenjak pindah ke London. Kata-kata ibu dan ayah berlegar di fikirannya. 'Ibu dengan ayah bukan tak nak kamu sambung belajar di London. Cuma.. rasa keberatan nak lepaskan kamu belajar d...