01 | His Task

1.6K 263 24
                                    


THE
HUNTSMAN

THEHUNTSMAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

° °

“ Taehyung, kau nak ambil kerja aku yang baru ni tak? aku malas lah ”
Rungut Jimin perlahan.

Sebelah kening Taehyung terangkat.

“ apa kerjanya? ”

nice. mesti kau suka. kerja ni lumayan bro, bayaran nya ”
Jimin tersengih lebar.

Akhirnya! ada yang sudi menggantikan tempatnya.

go after Lord White daughter ”

“ Lord White? jutawan terkenal tu?”

“ ya! sebab tulah, aku yakin ganjaran nya lumayan dan kau akan suka! ”
Kata Jimim beria ia.

Taehyung kelihatan berfikir sejenak.

“ anak dia tu kenapa pula? ”

“ dia lari dari rumah. tugas kau adalah untuk cari dia, tangkap dia dan pulangkan dia semula pada keluarga dia. on?  ”

“ accepted and settled ”

Sementara disuatu tempat seminggu yang lalu..

“ Jihyo taknak kahwin dengan lelaki bedebah tulah, ma! tolonglah pujuk papa tu! serius taknak! ”

Jihyo White mengangkat skirt panjang nya lalu berjalan lebih laju disekitar kediaman mewah orangtuanya.

“ Jihyo! janganlah angkat skirt tu! show some manners! ”
Marah Puan White. Keluhan kesal terlepas dari bibirnya.

Anak gadisnya itu memang sukar dikawal. Dan itu adalah sesuatu yang tidak bagus memandangkan suaminya adalah Lord White.

Jutawan terkenal yang penuh dengan adab sopan nya.

“ tak kisah lah pasal skirt ni, Jihyo masih takkan setuju untuk kahwin dengan lelaki tu! ”

“ kenapa pula? Jeon Jungkook tu lelaki yang baik, sayang. jangan percayakan rumours orang kampunglah ”
Puan White cuba memujuk.

Mata Jihyo terbuka luas. Ibunya itu betul betul telah dibutakan oleh Jeon Jungkook, bakal suami paksanya.

Merangkap seorang kasanova yang pandai berlakon dihadapan ibubapanya.

no, ma. jihyo kenal sangat lelaki macam Jungkook tu! ”
Sekali lagi Jihyo membantah.

Okay lah, walaupun Jungkook bukan seorang kasanova, Jihyo tetap tidak akan bersetuju.

Kerana padanya, untuk berkahwin perlulah atas dasar cinta dan bukannya kerana hal politik.

Dan menjadi Jihyo White, dia tidak mencintai Jungkook walau secebis pun!

“ maafkan mama, sayang. ini keputusan papa kamu. macam mana pun, kamu perlu bersetuju ”

Dengan itu, Puan white terus meninggalkan anak gadisnya dengan rasa tidak puas hati.

“ kalau macam nilah— okay. aku lari rumah! bukan susah pun! ”
Jangan salahkan gadis muda itu.

Didalam minda nya sudah merancang pelbagai cara untuk dia lari dari rumah sekaligus tinggalkan kawasan preachyland itu.

Jihyo White, seorang gadis muda yang cantik, baik, ramah, sopan tetapi dalam masa yang sama sedikit kasar dan tidak suka dengan hal politik keluarganya.

Tetapi oleh kerana dia adalah anak gadis Lord White, banyak perkara yang tidak dia sukai perlu dia lakukan.

Tetapi tidaklah sampai berkahwin pun perlu dia ikutkan. Padanya, itu semua gila.

“ ya! confirm, aku akan lari rumah! ”



“ ya! confirm, aku akan lari rumah! ”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TO BE CONTINUED

so how is it? im so excited for this story so i hope u guys do too! 🙈❤️

[C] HUNTSMANWhere stories live. Discover now