THE
HUNTSMAN
¤ ¤ ¤“ saya.. tak boleh. saya masih sayangkan omma saya. tak mungkin saya akan lari rumah ”
Balas Jihyo perlahan, memecahkan suasana sunyi diantara dia dan Taehyung.
Taehyung tersenyum samar. Sekali lagi belakang tapak tangan Jihyo dicium lembut.
“ saya tahu tu. jadi saya akan tunggu. if its you I'm waiting for, then I can wait for as long as forever ”
Kata kata manis itu kedengaran bagai sebuah lagu ditelinga Jihyo. Wajah gadis cantik itu merona merah.
“ awak akan tinggal disini lagi? ”
Soal Jihyo perlahan.“ ya, untuk sehari dua sebelum saya perlu bekerja semula ”
Balas Taehyung sebelum dia mengambil keputusan untuk menukar posisi duduknya.
Dia kini berbaring diatas katil empuk Jihyo. Namun kepalanya bukan beralas kan bantal tetapi peha gadis pujaan hatinya itu.
Jihyo tersenyum sebelum jemarinya membelai rambut lebat Taehyung.
“ sampai bila awak nak kerja sebagai huntsman ni, Taehyung? bukan ke ini kerja yang berbahaya? ”
Soal Jihyo bersahaja.Taehyung kelihatan berfikir sejenak.
“ ini aje kerja yang saya mahir, princess. saya tak minat kerja lain ”
Balas Taehyung spontan.Jihyo sekadar berdehem mengiyakan. Suasana diantara mereka kembali senyap.
Senyap yang selesa. Mereka cuma menikmati kehadiran satu sama lain.
“ miss White ”
Ketukan pada pintu kamar kedengaran jelas.“ ya? ”
Sahut Jihyo hanya dari atas katilnya.Matanya masih fokus memerhati wajah Taehyung yang ditempatkan diatas pehanya itu.
“ the young Jeon datang melawat, miss White. dia nak jumpa miss ”
Mata Taehyung terbuka. Dia membalas renungan risau Jihyo.
Perlahan Taehyung mengukir senyum samar.
“ pergi ”
Arah Taehyung tenang yang mana Jihyo ikutkan.Mendapat kebenaran, barulah Jihyo mengambil keputusan untuk bertemu dengan Jungkook.
Sesampai sahaja diruang tamu, matanya dijamah dengan wajah kacak Jeon Jungkook yang sedang memegang jambangan bunga ros.
Tanpa sedar, Jihyo mengukir senyuman manis. Bukan apa, tetapi kerana bunga kegemaran nya ada disitu.
“ Jungkook-ssi ! ”
Jihyo memanggil menyebabkan lelaki kacak itu menoleh.Dia menghadiahkan senyuman manis kepada Jihyo. Jungkook melangkah mendekati Jihyo.
Sesampai dihadapan gadis cantik itu, dia menunduk sedikit, ingin membisikkan sesuatu ketelinga Jihyo.
“ hai, pretty. here some roses for you ”
Bisik Jungkook perlahan.Jihyo dibuat bingung.
“ kenapa ni? ”
“ shh.. ayah awak pandang. kitakan sedang berlakon? dah nak dekat hari perkahwinan nanti baru kita akhiri semua ni. lupa ke? ”
Jihyo sempat menepuk dahi sendiri apabila mendengar penerangan Jungkook itu.
“ oh ya ya, lupa pula! ”
Jungkook tersenyum geli hati. Mata Jungkook kemudian nya menangkap Taehyung yang memerhati mereka dari tangga.
Dia tersenyum sinis. Timbul niat mahu mengusik Taehyung memandangkan dia tahu siapa Taehyung pada Jihyo.
Spontan Jungkook mencium pipi Jihyo. Mendatangkan rasa terkejut terhadap Jihyo dan Taehyung.
Tetapi, rasa puas pada Lord White yang memerhati.
— To be continued.
YOU ARE READING
[C] HUNTSMAN
Fanfiction" he was supposed to go after her, turn her down, return her back to her rich ass parents but instead, he fell for her. so now, he's not just after her but he's after her love. he's haunting her love " A Kim Taehyun fanfiction. beautiful cover by @_...