05 | The Truth

1.1K 222 12
                                    


THE
HUNTSMAN

THEHUNTSMAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



Sudah sebulan. Sebulan usianya persahabatan Jihyo dan Taehyung. Ya, persahabatan.

Kerana Jihyo masih tidak menyedari akan perasaan Taehyung terhadapnya.

Taehyung pula, makin hari, makin dia jatuh kepada gadis cantik yang mempunyai personaliti bak bidadari itu.

Sempurna. Jihyo sempurna dimata Taehyung.

Namun dalam pada itu, Taehyung masih lagi mendustai gadis pujaan hatinya itu.

Ya, Jihyo masih tidak tahu tujuan asal Taehyung mendekatinya.

Memang betul, Taehyung ikhlas sukakan Jihyo, ikhlas berkawan dengannya tetapi masih tidak dapat dia nafikan tujuan utama dia adalah untuk menangkap Jihyo.

Itu adalah tugasnya sebagai seorang huntsman. Tetapi, entah mengapa sidingin itu berubah. Berubah hanya kerana seorang gadis.

Taehyung sudah sebulan memberi bermacam alasan kepada Lord White supaya dia tidak perlu memulangkan Jihyo kepada keluarga mewahnya semula.

Jihyo yang tadinya sebuk membuat flower crown menoleh kearah Taehyung yang duduk diatas sebuah bangku.

Tidak jauh dari kawasan taman bunga itu. Wajah Jihyo ikut berkerut melihat wajah Taehyung yang berkerut.

Seolah olah memikirkan sesuatu. Dan sesuatu itu pastinya tidak menyenangkan.

“ Tae-ah ”

Jihyo duduk disebelah Taehyung. Tangan kecilnya ditempatkan diatas peha kanan lelaki kacak itu.

Sedikit terkejut, Taehyung menoleh kearah Jihyo. Hilang kerutan diwajah lelaki itu saat melihat senyuman manis Jihyo.

“ yes, princess? may i help you? ”

Soal Taehyung tersenyum kecil. Jihyo turut tersenyum suka mendengar panggilan Taehyung terhadapnya.

“ awak okay? its look like something is bothering you, Tae ”

Soal Jihyo berterus terang. Taehyung menggeleng perlahan. Bibirnya digerakkan memberi tahu dia okay tanpa sebarang suara.

Jihyo mengangguk faham.

“ awak tahu— dah sebulan awak disini tapi saya tak tahu apa apa langsung pasal awak, Tae. tapi, saya rasa selesa sangat dengan awak ”

Ungkap Jihyo lebih kepada satu luahan yang telah lama dia pendam didalam hati kecilnya.

Taehyung kekal diam. Tidak berniat untuk membalas luahan Jihyo itu.

“ saya tak pernah ada kawan. awak yang pertama. sebab sebelum ni, omma dan appa kata tak ada siapa yang akan ikhlas berkawan dengan saya ”

Tambah Jihyo lagi. Tangan nya yang masih ditempatkan diatas peha Taehyung cuba ditarik.

Namun pantas Taehyung memegang lembut tangan kecil Jihyo sebelum jemari mereka ditautkan bersama.


“ saya ikhlas berkawan dengan awak. saya ikhlas rapat dengan awak. saya juga ikhlas bila saya cakap saya akan lindungi awak dari bahaya ”

Taehyung akhirnya bersuara. Mengusap lembut tapak tangan Jihyo menyebabkan gadis cantik itu tersenyum.

“ huntsman ”

Serentak Taehyung dan Jihyo menoleh. Tidak lagi memandang satu sama lain.

“ Jimin? ”

“ Elbert? ”

Dihadapan mereka, berdirinya Elbert, Jimin dan 2 orang pengawal The White Family.

Elbert tersenyum palsu kearah Taehyung.

“ congratulations huntsman. you found The young miss of White family. but i believe you forgot that you're supposed to bring her back to us ”

Ungkap Elbert tidak berbasa basi. Dia kemudian memandang kearah Jihyo.

“ lets go home, Miss White ”

Ungkap lelaki tua itu kosong. Ya, dia rasa bersalah tetapi dia perlu mengikut arahan yang telah Lord White berikan.

Wajah Jihyo berubah mendung. Dia memandang Taehyung dengan mata yang jelas memancarkan kekecewaan dan rasa hampa.

Gadis cantik itu benar benar terkilan.




Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


To Be Continued—

[C] HUNTSMANWhere stories live. Discover now