17 | feeling bad

756 142 15
                                    


THE
HUNTSMAN

THEHUNTSMAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

• • •





" Encik Kim "
Taehyung yang tadinya sedang merenung keluae tingkap tersedar dari lamunan.

" ya? "
Taehyung berdiri berhadapan doktor yang merawat ibunya.

" pembedahan omma encik akan dilangsungkan pada hari Isnin. pagi, sekitar 9 pagi. tiada masalah kan? atau nak tunda sehingga hari rabu? "
Doktor itu menyoal.

Wajah Taehyung berkerut pelik. Pembedahan itu akan dijalankan selepas pembayaran dilakukan.

" tapi doktor, saya tak settle kan lagi bayaran "
Taehyung tersengih kekok. Doktor itu menggeleng kepalanya.

" ada orang dah tolong bayarkan untuk awak, Encik Kim. semua kos rawatan mak awak telah diselesaikan. jadi tugas saya sekarang cuma perlu pastikan omma awak sihat seperti sebelum ni "
Doktor Choi menerangkan kepada Taehyung.

Sedikit mati kata, Taehyung cuba berfikir siapa yang terlalu baik hati untuk menolongnya.

" hari Isnin ya, encik Kim? "
Sekali lagi doktor Choi menyoal. Taehyung pantas mengangguk dengan segaris senyuman.

" terima kasih, doktor "
Taehyung menundukkan badannya beberapa kali tanda terima kasih.

" omma, dengar tak tu? ada orang tolong kita. Omma akan sihat semula lepasni. Tae akan bawak omma jumpa Jihyo— "
Taehyung terhenti seketika.

Jihyo. Dia rindukan pujaan hatinya itu. Dia rindukan gelak tawa mereka bersama. Dia rindu rajuk gadis cantik itu.

Semuanya dia rindu. Tetapi selepas kata kata Lord White yang teramat kasar itu, dia sedar yang apa Lord White katakan itu semuanya benar.

Dia rasa dia betul betul tidak layak untuk Jihyo. Dia hanya satu beban kepada Jihyo. Hubungan Jihyo dan Lord White sedingin ais adalah kerana Jihyo berdegil mahu bersamanya.

Jadi Taehyung menganbil langkah untuk mengundurkan diri. Bukan kerana tidak sayang tetapi kerana sayang lah dia buat begitu.

" neomu neomu saranghae, Jihyo-ah.. "
Gumam Taehyung sebelum air matanya jatuh menitik.






• • •




" young master, Miss White is here "
Joshua mengetuk pintu kamar mewah Jungkook. Dia yang sedang sebuk membaca segera membuka pintu.

" mwo? kenapa pula dia datang sini? takkan Lord White paksa? orangtua tu tak beritahu apa apa pun "
Soal Jungkook hairan.

Joshua mengangkat kedua bahunya tanda tidak tahu. Jungkook berdehem sebelum akhirnya keluar dari kamar.

Bukunya ditutup lalu dipegang pada tangan kirinya.
Dia melangkah kearah ruangtamu. Dia sedikit tersenyum kerana geli hati melihat Jihyo yang nampak terpegun dengan rumahnya.

" you seems impressed? tak sangka rumah bujang boleh jadi secantik ni ya? "
Jungkook tertawa geli hati.

" saya ingat awak tinggal dengan keluarga awak "
Balas Jihyo sebelum mengambil tempat diatas sofa.

" taklah. mereka suruh saya hidup berdikari. saya tinggal disini dengan Joshua dan beberapa orang maid saya aje "
Balas Jungkook menerangkan.

" oh "
Bala Jihyo ringkas sebelum jemarinya bermain dengan gelang tangan nya.

Gelang tangan itu adalah pemberian Taehyung. Berbentuk bunga matahari. Cantik.

" kenapa awak kesini? you could've just call me— "

" Jungkook-ah.. lets get married real quick "
Pintas Jihyo serius. Dia memandang serius kedalam anak mata Jungkook.

Mulut Jungkook jatuh terbuka sedikit luas.

" what the hell—? "





—To Be Continued.

[C] HUNTSMANWhere stories live. Discover now