THE
HUNTSMAN
“ hyo keluar dulu, ma! ”
“ baik baik, sayang! ”
Tanpa menoleh sekali lagi, Jihyo melangkah keluar dari kediaman mewahnya.
Walaupun ditemani dua orang pembantu rumahnya, Jihyo tetap bersyukur dia akhirnya dibenarkan keluar.
Sudah hampir 2 minggu dia ditahan didalam kediaman mewah ayahnya. Semua kerana Lord White risau puteri tunggalnya itu akan lari lagi.
Jihyo tersenyum kecil melihat jambangan bunga yang disusun di luar gerai bunga.
“ kakak semua, awak pergi lah cari dulu barang dapur! saya akan ada dekat sini aje ”
Jihyo tersenyum sehingga menampakkan barisan gigi putihnya.
Walaupun berasa was was, dua orang pembantu rumah itu mengikut arahan, berjalan keadah deretan gerai yang lain.
Tinggal lah Jihyo seorang digerai bunga itu.
Dia tersenyum melihat bunga kegemaran nya; Rose, terletak elok dibahahian tepi gerai bunga.
Belum sempat dia ingin mencapai jambangan bunga itu, lengan nya ditarik menyebabkan tubuhnya terpusing kebelakang.
Semuanya berlaku terlalu pantas. Sedar sedar, Jihyo kini berada didalam dakapan hangat seseorang.
Seseorang yang amat tidak asing bagi gadis cantik itu.
Perlahan Jihyo mendongak.
“ Taehyung? ”
Pandangan mata mereka bertaut lama.Jihyo sedar, mata biru gelap bak laut dalam milik Taehyung kelihatan sayu dan redup.
“ princess. I miss you— ”
Bisik Taehyung perlahan. Tanpa berfikir panjang, lelaki kacak itu mencium lembut dahi Jihyo.Meninggalkan gadis cantik itu terdiam tidak terkutik. Terkejut. Tetapi tidak pula dia menolak.
Baru sahaja Jihyo ingin meloloskan dirinya dari dipeluk Taehyung, pelukan Taehyung pada tubuhnya dieratkan lagi.
“ stay, princess. just for a little longer ”
Arah Taehyung lagi. Jihyo akhirnya akur.Perlahan lahan tangan kecilnya turut membalas pelukan Taehyung. Ya, dia juga rindukan lelaki kacak itu.
Biarpun apa yang mereka miliki sebelum ini hanyalah kerana wang— itu apa yang Jihyo fikirkan.
¤ ¤ ¤
“ jadi.. kenapa awak ada disini? bukan tempat tinggal awak jauh dari sini ke? ”
Soal Jihyo perlahan.Jemarinya dimainkan kerana suasana kekok diantara dia dan Taehyung.
“ awak bercakap dengan saya, hm? ”
Soalan dibalas soalan.“ ya, dengan awaklah ”
“ kalau ya, pandanglah saya. kalau tak, macam mana saya nak tahu awak sedang bercakap dengan saya? ”
Taehyung tersenyum kecil melihat wajah cemberut Jihyo. Dia rindukan setiap mimik muka yang boleh dibuat oleh gadis kecilnya itu.
“ baliklah, Taehyung ”
Arah Jihyo, mengubah topik. Spontan Taehyung menggeleng.“ awak suka saya, budak? ”
Soal Taehyung brutal. Wajah Jihyo diangkat, memandang Taehyung dengan riak wajah terkejut.“ awak ni kenapa? ”
“ jawab ajelah. sebab kalau suka, saya nak awak tahu saya pun sukakan awak. saya malah dah terlanjur sayangkan awak.
jadi kalau awak pun rasa yang sama pada saya, saya akan jumpa ayah awak. saya akan minta— ”
“ ayah saya dah rancang perkahwinan saya dengan anak lelaki keluarga Jeon ”
Jihyo terpaksa memintas luahan perasaan Taehyung menyebabkan lelaki kacak itu kekal diam.
Anak lelaki keluarga Jeon. Taehyung kenal siapa The Jeons. Jadi Taehyung tahu dia dan Jungkook tidak mungkin dapat dibandingkan.
Huntsman dan anak bangsawan— sangat jauh bezanya taraf Taehyung dan Jungkook.
“ awak setuju? ”
Soal Taehyung setelah dia kembali ke akal warasnya.“ terpaksa ”
“ kalau macam tu, saya akan selamatkan awak. saya akan selamatkan awak dari berkahwin dengan lelaki yang awak langsung tak cintai ”
Jihyo terdiam mendengar kata kata tulis Taehyung itu.
“ Taehyung— ”
To Be Continued.
YOU ARE READING
[C] HUNTSMAN
Fanfiction" he was supposed to go after her, turn her down, return her back to her rich ass parents but instead, he fell for her. so now, he's not just after her but he's after her love. he's haunting her love " A Kim Taehyun fanfiction. beautiful cover by @_...