07 | Jeon Jungkook

1K 210 12
                                    


THE
HUNTSMAN

“ memalukan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ memalukan. kamu sangat memalukan. tapi tak apa— tak ada yang tahu tentang perkara ni.

semuanya fikir kau ada diluar negeri untuk belajar. perkahwinan kau dengan the young Jeon pula akan berlangsung bulan hadapan ”

Lord White menatap kosong anak gadisnya. Dia, rindukan puteri nya itu.

Tetapi mengenangkan anak gadisnya itu sudah melakukan kesilapan ; lari dari rumah.

Rasa rindunya itu ditahan dan dikuburkan. Maka hadirnya rasa marah dan geram terhadap Jihyo.

Dilihat anak gadisnya itu kekal diam, merenung kosong kearah lantai.

“ apa didalam fikiran mu saat kau melarikan diri? ”
Soal Lord White setelah agak lama dia berdiam diri.

“ saya taknak kahwin. bukan dengan lelaki yang langsung saya tak sayang inikan pula cinta ”
Akhirnya Jihyo bersuara.

Kepalanya juga diangkat, membalas tatapan dingin ayahnya. Dari mana lagi dia dapat keberanian begitu kalau bukan Taehyung yang ajar.

Ya, sebulan dengan lelaki dingin itu banyak yang Jihyo pelajari. Taehyung benar benar contoh yang baik untuknya.

“ kau— baru aje melawan? ”
Soal Lord White sedikit tidak berpuas hati. Keningnya diangkat sebelah.

Jihyo kembali diam. Tetapi dia masih berani membalas pandangan mata ayahnya.

“ masuk kebilik. bersiap. Jeon Jungkook akan datang malam ni. mahu atau tidak, dia akan dinner dengan kita. all of us ”

Setelah itu, Lord White berdiri meninggalkan anak gadisnya seorang diruang tamu mewah The White.

° ° °

Jihyo melihat pantulan dirinya pada cermin bersaiz besar didalam kamar mewahnya.

Gaun putih lace yang menampakkan kaki panjangnya, lengan dan juga bahagian atas dadanya.

yeeks ”
Jihyo membuat mimik muka geli. Dia tidak suka memakai pakaian sebegitu.

Padanya, terlalu terdedah untuk dilihat orang luar seperti Jeon Jungkook.

young miss, the guest had arrived. awak perlu keluar sekarang, miss ”

“ coming! ”

Jihyo melepaskan ikatan rambut panjangnya lalu segera keluar dari kamar.

Dia yang diringi 2 orang maid berjalan anggun keruang makan.

Disitu, matanya belaga tatap dengan mata indah Jeon Jungkook. Mata coklat terangnya sedikit sebanyak memikat Jihyo.

Namun muncul pula mata biru gelap Kim Taehyung, mengalahkan tarikan Jeon Jungkook.

“ dia tipu kau, Jihyo. dia cuma buat kerja dia. beri Jungkook peluang ”
Seolah olah ada yang berbisik ditelinga Jihyo.

Perlahan gadis cantik itu menggeleng, meneruskan langkahnya keruang makan.

“ Jihyo, duduk disebelah Jungkook ”
Arahan ayahnya terpaksa Jihyo ikutkan tanpa banyak soal.

Belum sempat Jihyo ingin menarik keluar kerusi, Jungkook berdiri lalu membantunya.

my lady ”
Senyuman manis dihadiahkan Jungkook kepada gadis cantik itu.

Jihyo tidak membalas. Dia terus sahaja melabuhkan punggungnya diatas kerusi.

Setelah semua berada dimeja makan, Lord White mula bersuara.

so Jeon, next month? ”
Lord White menyoal kepada Lord Jeon.

Orang tua itu tersenyum senang.

“ ya White. anak aku pun dah berkenan sangat dengan Jihyo. patutlah, cantik manis orangnya ”

Lord Jeon membalas dengan senyuman.

Jihyo tersengih sinis dalam diam.

“ berkenan konon. padahal semua ni kerana harta dan duit ”
Bisik Jihyo perlahan.

Dalam dia tidak perasan, Jungkook terdengar segalanya dengan jelas. Menyebabkan lelaki kacak itu turut tersengih.


 Menyebabkan lelaki kacak itu turut tersengih

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

To Be Continued

[C] HUNTSMANWhere stories live. Discover now