11 | Money

994 220 14
                                    


THE
HUNTSMAN

THEHUNTSMAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

¤ ¤ ¤

“ katanya budak tu perlukan duit, my lord. jumlah yang agak banyak. jadi saya yakin, kalau master beri dia wang yang banyak, dia akan tinggalkan the young miss

Elbert mula berbicara. Sejak insiden sehari yang lepas dimana Taehyung kononnya melamar Jihyo dihadapan lord White,

Elbert telah ditugaskan untuk mencari maklumat tentang Taehyung.

Buat masa ini, Jihyo dikurung dikamarnya agar dia tidak dapat bertemu dengan Taehyung.

Manakala Taehyung pula dikamar tetamu. Lord White yang mengarahkam pemburu itu tinggal disana untuk sementara.

Perlahan Lord White berdehem.

“ panggil dia kesini ”
Arah Lord White tenang.

Tidak sampai beberapa minit, Taehyung kini duduk berhadapan nya.

Pandangan mata lelaki kacak itu sangat dingin dan teguh.

“ berapa yang kau mahu untuk tinggalkan puteriku? ”
Soal Lord White tidak berbasa basi.

Taehyung terdiam kerana agak tersentak sebelum dia menyeringai suka.

“ sepuluh juta ”
Taehyung menyebut tanpa rasa ragu. Tanpa dia sedar, Jihyo mendengar segalanya dari belakang pintu.

Berasa dia telah diperbodohkan, gadis cantik itu terus melarikan dirinya dengan mata yang sudah berair.

“ semudah itu—? ”

“ tunggu, Lord White. I'm not done talking yet. sepuluh juta, duapuluh juta, seratus juta sekalipun, tak akan dapat beli cinta saya pada Jihyo ”

Setelah menamatkan kata katanya, Taehyung terus berkira kira mahu beredar.

“ aku takkan izinkan kau dan puteriku bersama. dia akan kahwin dengan anak bangsawan.

seorang lelaki bandar, bekerjaya dan sama taraf dengan dia. kau— tak layak jadi menantu aku.

bapa pun kau tak ada. ibumu pula sedang sakit teruk. memalukan. jangan biar aku lihat muka kau lagi, huntsman

Kata kata tajam Lord White itu benar benar mencabar kesabaran Taehyung.

Namun kerana tidak mahu keadaan semakin teruk, Taehyung mengabaikan lalu keluar dari ruangan pejabat kecil itu.

Langkahnya dibawa ke kamar gadis pujaan hatinya.

Belum sempat dia mengetuk pintu, Taehyung terdengar bunyi esak tangis seseorang didalam sana.

Pantas tombol pintu dipulas.

Pandangan Taehyung menjadi redup melihat gadis kesayangan nya sedang menangis memeluk lutut diatas katil.

“ sayang... kenapa awak menangis ni? ” Perlahan Taehyung mengambil tempat berhadapan Jihyo.

“ keluar. saya benci awak, Taehyung ”
Ungkap Jihyo diselangi tangisan nya.

Wajah Taehyung sedikit berkerut. Apa salahnya, dia sendiri tidak pasti. Dia benar benar bingung.

Taehyung menarik Jihyo kedalam dakapan hangatnya. Jemarinya menyisir helaian rambut panjang jihyo.

“ apa salah saya, I princess? ”

awak mainkan saya. tapi saya tak sangka— saya cuma bernilai sepuluh juta untuk awak.. huntsman ”

Walaupun masih menangis, Taehyung tahu kata kata Jihyo itu seolah olah satu perlian.

Namun Taehyung berjaya untuk mengekeh perlahan. Bibirnya bertindak mencium puncak kepala Jihyo.

“ sayang, awak tak habis dengar saya rasa. tak apa lah, biar saya ulang. okay, sayang?

saya cakap tadi, sepuluh juta, dua puluh juta, mahupun seratus juta, takkan pernah cukup untuk beli cinta saya...

cinta kita, sayang. saya serius dan saya ikhlas sayangkan awak. lets run, and live happily ever after...

together.





To Be Continued.

[C] HUNTSMANWhere stories live. Discover now