THE
HUNTSMAN• • •
" Jungkook, stay for dinner "
Pelawa Lord White atau sebenarnya lebih kepada satu arahan.Yalah, orangtua angkuh itu mana boleh ditolak pelawaan nya.
" tapi uncle, kan ada huntsman tu? takut dia tak selesa pula dengan kehadiran saya "
Jungkook cuba menolak." kenapa perlu kisahkan perasaan dia? dia cuma seorang huntsman, Jungkook "
Balas Lord White, angkuh. Terlalu angkuh.Jungkook mengeluh perlahan sebelum tersenyum nipis.
" baik, uncle "
Jungkook bersetuju kerana terpaksa. Lord White tersenyum puas." oh, panggil saya appa. kamu dah nak jadi menantu keluarga ni kan? panggil aje appa "
Lord White tersenyum mesra.Jungkook sekadar menganggukkan kepalanya.
• • •
" Miss White, your father called you for dinner "
Seorang pembantu rumah White mengetuk pintu kamar Jihyo." okay! lagi seminit saya dan Taehyung akan turun! "
Jihyo membalas sebelum kembali memakaikan butang baju Taehyung.Taehyung hanya diam memerhati setiap inci pada wajah indah Jihyo. Padanya, Jihyo lah yang paling indah.
" sayang, kenapa saya perlu pakai macam ni? dan mana awak dapat baju ni? "
Taehyung akhirnya menyoal apabila Jihyo hampir selesai.Mana tidaknya, dia disuruh Jihyo untuk memakai kemeja putih dan seluar hitam. Rambutnya juga disisir rapi.
" saya suruh maid belikan! kacaknya awak, my dear huntsman! "
Jihyo tersenyum penuh teruja." dan awak perlu pakai macam ni sebab malam ni ada Jungkook sekali. so, awak tak boleh kalah pada dia! awak lagi kacak dari dia "
Jihyo tersengih manja.Taehyung ikut tersenyum sebelum menarik Jihyo kedalam dakapan hangat nya. Jihyo yang sedikit tersentak akhirnya membalas.
" terima kasih.. sebab tak pandang saya macam mana ayah awak pandang saya.. "
Perlahan sahaja suara garau Taehyung kedengaran.Pandangan matanya juga redup. Tiba tiba fikirannya menerawang memikirkan ibunya yang sedang sakit.
Sudah hampir seminggu dia di kediaman White, seminggu itu jugalah dia tidak pulang menjenguk ibunya.
" sayang.. esok nak ikut saya ke rumah omma? tahu kan dia sedang sakit. dah seminggu saya tak melawat dia "
Akhirnya Taehyung berkata.Jihyo meleraikan pelukan sebelum mengangguk mantap.
" sure! awak perlulah kenalkan saya pada bakal ibu mertua saya kan! "
Sekali lagi Jihyo kedengaran sangat teruja yang mana mengurangkan rasa gusar dihati Taehyung." okay, jom? nanti appa awak membebel pula kita lambat turun "
Taehyung berjenaka mendatangkan tawa perlahan dari pujaan hatinya itu.Jihyo memegangan lengan Taehyung sebelum sama sama turun keruang makan.
" what a lovely couple "
Suara merdu seseorang menyapa mereka berdua." eo? jungkook! "
Jihyo tersenyum mesra. Jungkook turut tersenyum sebelum memandang kearah Taehyung.Huntsman itu hanya memandangnya kosong. Jungkook menahan dirinya dari tersengih sinis.
'Mesti dia masih tak puas hati dengan apa yang aku buat siang hari tadi'
Gumam Jungkook perlahan." so shall we? "
—To Be Continued.
Sorry for the delay update! hope you guys enjoy! vote and comment aye? thankyou for waiting patiently ❤️
YOU ARE READING
[C] HUNTSMAN
Fanfiction" he was supposed to go after her, turn her down, return her back to her rich ass parents but instead, he fell for her. so now, he's not just after her but he's after her love. he's haunting her love " A Kim Taehyun fanfiction. beautiful cover by @_...