04 | Questions

1.3K 241 8
                                    


THE
HUNTSMAN

THEHUNTSMAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.





“ so, awak baru disini, Taehyung-ssi? ”

Soal Jihyo setelah agak lama dia dan Taehyung masing masing berdiam diri.

“ ya, saya baru sampai di kampung ni dalam 5 hari yang lepas. awak? awak memang membesar disini, hm? ”

Giliran Taehyung pula menyoal.

Pantas Jihyo menganggukkan kepalanya.

“ ya, saya membesar disini. dengan makcik saya ”

Jawapan Jihyo itu sudah semestinya satu pembohongan. Dia anak gadis jutawan terkenal. Tak akan lah makciknya tinggal dikampung yang biasa saja.

“ oh, I see— umur awak berapa? ”

Soal Taehyung lagi. Sesekali minuman panasnya dihirup perlahan.

“ saya baru 20 tahun. awak pula? ”

“ Im 29,young lady ”

Mulut Jihyo terngaga sedikit selepas dia mengetahui umur sebenar Taehyung.

“ serius lah?! awak tak nampak tua pun, ahjussi! awak nampak muda dan cantik. lagi cantik dari saya! ”

Omel Jihyo teruja. Taehyung mengekeh suka mendengar omelan dan wajah terkejut gadis cantik itu.

“ you shouldn't say that. you're so beautiful. I believe, the most beautiful in this town ”

Tanpa segan silu, Taehyung menyuarakan kata hatinya.

Dan kata kata berbaur pujian Taehyung itu mendatangkan senyuman dari Jihyo.

“ you're blushing—”

Tegur Taehyung sebelum dia menyeringai suka kerana Jihyo segera memalingkan wajahnya.

“ awaklah ni ahjussi! jangan puji saya! ”

“ baik, baik, saya tak puji dah ”

Balas Taehyung berselang ketawanya.

“ oh hey, kenapa pula panggil saya ahjussi? kata saya tak nampak tua. janganlah panggil saya macam tu ”

Kini giliran Taehyung pula untuk membebel.

Jihyo tersengih suka.

“ maaf maaf. jadi saya patut panggil awak apa? ”

Soal Jihyo polos.

“ panggil saya— hm.. panggil saya sayang ke— baby ke— okay! panggil saya babysayang! comelkan? ”

Taehyung tersenyum kecil.

Jihyo dengan tidak sengaja menghamburkan tawanya. Kelakar padanya kerana dia langsung tidak mengenali Taehyung.

Tetapi tiba tiba lelaki kacak itu menyuruh Jihyo memanggilnya dengan panggilan manja pula.

“ awak ni lawak lah, Taehyung! betul betul lah. tak akan lah saya nak panggil awak macam tu pula. kita bukan nya bercinta ”

Omel Jihyo setelah tawanya reda.

“ panggil saya Tae, my lady ”

Taehyung kali ini lebih serius. Jihyo sekadar mengangguk kepalanya tanda mengerti.

“ apa kerja awak, Tae? you bring a lot with you. like, you gonna go hunting ”

Soal Jihyo mengubah topik.

“ i am— a huntsman ”




° ° °




“ masih tak ada berita dari huntsman tu, Elbert? dah 5 hari ”

Soal Lord White sebaik dia duduk dikerusi kerjanya.

Perlahan Elbert menggeleng.

“ maaf, my lord. masih tak ada sebarang berita mengenai the young miss ”

Balas Elbert mahu tidak mahu. Dia juga sama bingung seperti majikannya itu.

“ dia lari— kenapa dia lari dari rumah? tak cukup ke apa yang saya beri pada dia? atau dia dipengaruhi remaja yang tak elok peribadinya? ”

Soal Lord White hampa. Dia sudah memberi anak gadisnya itu bermacam macam jenis didikan supaya diri Jihyo menjadi seorang wanita yang dihormati.

Tetapi ini dia dapat? Anak gadisnya lari dari rumah?

“ im sorry for speaking, my lord. but— young miss lari dari rumah sebab cadangan my lord untuk kahwin kan dia dengan young master Jungkook. dia tak suka ”

Elbert mula membuka cerita.

“ hm. kalau lah dia tahu semua ni demi menjamin masa depan dia—”


TO BE CONTINUED

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TO BE CONTINUED

[C] HUNTSMANWhere stories live. Discover now