03 | Face To Face

1.3K 243 15
                                    


THE
HUNTSMAN

THEHUNTSMAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


° °

“ its been almost five days. kau masih tak jumpa perempuan tu? ”

Soal Jimin sebaik dia melabuhkan punggung bersebelahan Taehyung.

“ siapa kata? aku dah jumpa dia. cuma aku tak ada rasa nak pulangkan dia pada keluarga dia semula ”

Balasan bersahaja dari Taehyung itu menyebabkan Jimin terkejut besar. Gila apa rakannya itu?

“ kau gila?! dia Jihyo White! kau nak cari pasal dengan Lord White ke apa? ”

Soal Jimin tidak percaya. Batang hidungnya diurut perlahan.

“ Jimin, mesti ada sebab kenapa a noble girl like her lari dari rumah. aku perhatikan dia, dia happy, dia ramah dengan orang lain ”

Taehyung mula berbicara. Dia tersenyum kecil.

“ kau bayangkan, kalau dia kembali ke keluarga dia— senyuman dia hilang. aku takmahu jadi punca seseorang hilang kebahagiaan dia ”

Tambah Taehyung lagi sebelum wine nya diteguk sekaligus.

Wajah Jimin berubah bingung.

“ sejak bila kau kisah pasal perasaan orang lain? kau demam ke, Tae? ”

Soal Jimin sambil menyentuh nyentuh wajah kacak Taehyung. Spontan Taehyung menepis tangan Jimin.

“ tangan tu jangan gatal sangat ”

“ hey! aku serius ni! tolonglah, kalau kau dah jumpa dia, bawa dia pulang pada The Whites. apa lagi kau tunggu? ”

“ i dont think i can do that ”

Taehyung menolak arahan Jimin mentah mentah mendatangkan lebih tanda tanya pada Jimin.

“ kau kenapa ni, Tae? tugas kau adalah untuk buru dia. untuk tangkap dia dan kembalikan dia pada The Whites. kau lupa ke apa, bro? ”

Jimin menepuk bahu kanan Taehyung.

“ aku tak lupa. tapi macam yang kau dengar tadi, aku takkan tangkap gadis tu. dia berhak hidup bebas ”

Taehyung tersenyum sebelum dia bangun meninggalkan Jimin terpinga pinga.

° ° °

“ cantik ”

Gumam Taehyung perlahan. Bibirnya perlahan mengikir satu senyuman kecil.

Jihyo yang berada ditengah tengah taman bunga itu diperhatikan lagi.

Bosan kerana tidak melakukan perkara lain selain memerhati Jihyo, Taehyung menyalakan rokoknya.

Dia tahu itu aktiviti yang tidak sihat. Tetapi itu sudah menjadi perilaku wajib lelaki kacak itu.

Mata Taehyung terarah kepada arah lain pula buat seketika. Dia termenung jauh sebelum seseorang menegurnya.

“ hai awak— boleh awak berhenti merokok? ni kawasan banyak bunga, cantik. awak tak patut merokok dekat
sini ”

Jihyo tersenyum ramah kearah Taehyung menyebabkan lelaki kacak itu mati kata buat seketika.

Bidadari hatinya kini berdiri dihadapan dia. Mahu tak terkedu Kim Taehyung itu? Debaran kuat jantungnya juga kedengaran jelas.

“ suara pun sedap.. ”

Gumam Taehyung tersangatlah perlahan.

“ maaf? apa awak cakap tadi? ”

Soal Jihyo bingung apabila dia gagal mendengar apa yang Taehyung katakan.

“ ah— t— tak ada apa apa lah. maaf, saya akan berhenti sekarang ”

Putung rokok yang sudah tinggal separuh itu Taehyung buang keatas tanah lalu dipijak.

“ thankyou ”

Jihyo sudah berkira kira mahu beredar sebelum lengan nya disambar Taehyung.

“ saya Kim Taehyung. awak? ”

“ Jihyo W— Jihyo Wong ”

Dahi Taehyung sedikit berkerut. Rasa curios nya semakin menebal.

Pertama, Jihyo lari dari rumah. Kedua, Jihyo bohong tentang nama keluarganya. Benarlah, ada sesuatu yang tidak kena di White Mansion.


TO BE CONTINUED

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TO BE CONTINUED

[C] HUNTSMANWhere stories live. Discover now