16 | dissapointed

658 145 15
                                    


THE
HUNTSMAN

THEHUNTSMAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

• • •



" Jihyo? boleh saya masuk? "
Soal Jungkook setelah mengetuk pintu kamar Jihyo beberapa kali namun tidak berbalas.

" saya tahu awak tengah sedih tapi makan lah sikit ya? saya suruh maid bawakan makanan untuk awak kejap lagi "
Jungkook cuba memujuk.

Namun Jihyo kekal diam tidak berbalas. Mencuba nasib, Jungkook memulas tombol pintu. Terbuka.

" Jihyo sayang.. "
Jungkook memanggil lembut gadis cantik yang sedang menangis memeluk lutut diatas katil itu.

" jangan lah nangis... saya janji saya akan selesaikan masalah ni ya? saya janji saya akan bawak Taehyung kesini semula dan cuba selesaikan semua masalah yang sedang kita hadap sekarang ni "

Jungkook mengambil tempat bersebelahan Jihyo. Puncak kepala gadis cantik itu diusap bertujuan untuk cuba memujuk.

Namun gagal apabila tangisan Jihyo semakin kuat.

" Taehyung dah pergi. dia tinggalkan saya— jahatnya appa sampai sanggup buat macam ni. selama ni Taehyung sabar aje tapi sekarang— "
Jihyo tidak mampu meneruskan ayatnya.

Sebaliknya dia kembali menangis kerana rasa kecewa yang teramat. Tidak, dia tidak kecewa terhadap Taehyung.

Tetapi dia kecewa dengan sikap angkuh bapanya.

Jungkook mengeluh perlahan dan kekal diam. Dia cuma jadi peneman Jihyo. Mendengar tangisan gadis cantik itu.

Bukan tidak mahu terus memujuk tetapi dia tahu tidak akan berhasil. Jadi lebih baik berdiam dan temani gadis itu sahaja.




• • •




Jungkook yang baru sahaja selesai membersihkan diri segera memakai baju.

" Joshua, masuk "
Jungkook memanggil orang kanannya. Joshua itu sudah dia anggap sebagai teman rapat.

Kerana Joshua telah menjaga nya sejak kecil. Dan apa sahaja yang Jungkook arahkan, pasti Joshua jalankan dengan baik.

" nae, young master Jeon "

Jungkook berdecit perlahan. Joshua sangat degil. Sudah berapa kali entah Jungkook mengarahkan Joshua untuk memanggil namanya sahaja namun tidak diikut.

" the huntsman ? "
Soal Jungkook sambil membutang baju kemejanya.

" oh— mak dia sedang sakit di hospital Busan. kos rawatan untuk mak dia adalah 200 000 semua sekali sehingga mak dia sihat seperti biasa. itu termasuk satu pembedahan yang perlu dijalankan "

Jungkook mengangguk anggukan kepalanya mendengar penerangan Joshua itu.

" bila pembedahan tu? "
Soal Jungkook lagi sambil memakai tali pinggang hitam.

" sepatutnya minggu depan, young master. tapi sebab the huntsman tak ada wang yang cukup— "

" proceed. bayarkan semua kos rawatan untuk mak dia. this is a command "
Jungkook memintas kata kata Joshua.

Walaupun sedikit terkejut Jungkook benar benar mahu membantu Taehyung, Joshua mengangguk mengiyakan.

" baiklah, young master. the bills shall be settled within this week "

" good. now off you go. pastikan tak ada sesiapa yang tahu pasal ni. lagi lagi Lord White. Jihyo dan Taehyung pun "
Arah Jungkook buat kali terakhir.

Yang mana Joshua ikutkan lagi.





To Be Continued.

[C] HUNTSMANWhere stories live. Discover now