15 | Insulted

745 151 15
                                    


THE
HUNTSMAN

THEHUNTSMAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

• • •







Suasana di meja makan senyap sepi. Dapat Jihyo dan Jungkook rasakan atmosfera yang sangat panas diantara Taehyung dan Lord White.

Lelaki tua itu benar benar membenci Taehyung sepenuh mati.

" Jungkook akan tinggal disini sampai tarikh perkahwinan Jihyo dan dia "
Lord White tiba tiba bersuara.

Jungkook yang turut tidak tahu apa apa terkejut besar.
" uncle— "

" there will be no wedding. kalau ada pun, perkahwinan saya dan Jihyo. Uncle tak faham faham lagi ke Jihyo taknak kahwin dengan lelaki ni? "
Taehyung menunding jari kearah Jungkook.

Lord White menjeling Taehyung tajam. Padanya Taehyung sangat biadap!

" jangan biadap denganku, huntsman "
" dia bukan biadap, appa. but he's saying the truth. saya tak akan kahwin dengan sesiapa selain Taehyung "
Jihyo menyokong Taehyung.

" apa kanu merepek ni? jangan malukan aku depan orang boleh? "
Darah Lord White menggelegak panas.

" fikir pakai otak, Jihyo White! kalau kamu kahwin dengan huntsman ni apa aje dia boleh beri?! dah lah anak yatim! kos rawatan mak sendiri pun dia tak dapat tanggung! "
Lord White mendebik kuat.

Makan malam yang sepatutnya tenang dan damai berubah kepada kekacauan.

" appa! boleh tak jangan cakap macam tu?! "
Jihyo berdiri dari duduknya. Dia melirik kearah Taehyung yang terdiam selepas mendengar kata kata kasar Lord White itu.

He feel insulted.

" Taehyung-ah.. "
Jihyo cuba memegang tangan Taehyung tetapi Taehyung bangun secara drastik.

" betul apa kata ayah awak, Jihyo. saya tak layak untuk awak. dan untuk itu, ini akan jadi kali terakhir awak nampak saya "
Selepas berkata sedemikian, Taehyung melangkah pergi.

Ingin Jihyo ikut kemana Taehyung pergi namun sebelum dia sempat melangkah, Lord White bersuara.

" kau ikut dia dan aku akan ceraikan omma kau dan halau kamu berdua keluar dari sini "
Ugutan kasar Lord White itu berjaya menghalang Jihyo dari pergi.

Jihyo terduduk semula diatas kerusi. Jungkook yang dari tadi diam menggenggam erat tangan Jihyo didalam tangan besarnya.

Cuba menenangkan gadis cantik itu. Sementara Taehyung, dia menyalin pakaian nya sebelum segera meninggalkan kediaman mewah White.

" Betul kata orangtua tu. aku tak layak. aku tak layak untuk sesiapa "
Gumam Taehyung sebelum melirik sekilas kearah kamar Jihyo.

" im sorry, my love. maybe in this life.. we aren't destining to be together "
Air mata Taehyung mengalir sedikit sebelum dia benar benar pergi dari situ.

" tunggu Tae, omma. Tae akan jaga omma "





—To Be Continued.

[C] HUNTSMANWhere stories live. Discover now