THE
HUNTSMAN
“ kalau macam tu, saya akan selamatkan awak. saya akan selamatkan awak dari berkahwin dengan lelaki yang awak langsung tak cintai ”
Taehyung bangkit dari duduk. Dia kini melutut dihadapan Jihyo.
Tangan kecil gadis cantik itu digenggam erat dalam tangan besarnya.
Sempurna.
Jihyo sempurna untuknya.
Gadis cantik itu terdiam mendengar kata kata tulus Taehyung itu.
“ Taehyung— ”
“ tunggu. saya cakap macam ni sebab saya ikhlas sayangkan awak. sumpah. memang dulu saya dekati awak sebab duit, saya huntsman.
Tugas saya kan memang memburu dan menangkap? but god knows better. the moment i laid my eyes on—
I am whipped. I know you're the one for me, princess. please, trust me ”
Taehyung berkata kata separuh merayu. Tidak pernah dalam hidupnya dia begitu takut akan penolakkan.
Dan sekarang, huntsman yang berbahaya itu kini berasa takut dia bakal ditolak oleh gadis pujaan hatinya.
Jihyo menggigit perlahan bibir bawahnya. Kata kata Taehyung memberi kesan pada hati rapuhnya.
Dia percayakan Taehyung.
Selalu. Dulu dan sekarang.Tetapi dia, Jihyo White. Dia tahu ayahnya pasti tidak akan menyukai Taehyung.
“ ayah saya, Taehyung. he's not someone we can challenge ”
Jihyo akhirnya membalas.Taehyung membawa tangan Jihyo dekat dengan bibirnya. Belakang tangan kecil itu dicium.
“ saya akan cuba. demi awak, semuanya saya akan cuba ”
¤ ¤ ¤
“ huntsman? ”
Lord white yang baru tiba diruang tamu mewahnya menyeru panggilan buat Taehyung.
Pantas lelaki kacak itu berdiri tanda hormat.
Sempat juga Lord White menjeling kearah anak gadisnya yang duduk berhadapan Taehyung.
“ ada apa kau kemari? bayaran yang aku bagi, tak cukup? ”
Biarpun itu adalah satu soalan biasa dari Lord white,Kesannya besar terhadap Jihyo dan Taehyung.
Perlahan si pemburu menggeleng.
“ saya ada permintaan lain, my lord ”
“ speak ”
“ your daughter ”
Dua perkataan itu dituturkan Taehyung tegas dan kukuh.Wajah lord white berkerut keliru.
“ apa maksud kau, huntsman? ”
Soal lelaki diseparuh usianya itu.Taehyung mengambil langkah berani, berjalan kearah Jihyo lalu tubuh genit itu dipeluknya erat.
Mata Lord White terbuka luas. Dia tidak menjangka tindakan Taehyung sebegitu.
“ I fell in love with her. and she love me too. izinkan saya, kahwini dia ”
Taehyung membalas tatapan dingin Lord White.Suasana menjadi sunyi dan tegang.
Sebelum Lord white menyeringai sinis.
“ lepaskan puteriku. aku tak izinkan. takkan pernah ”
Balas Lord White tegas. Dia serius.Dia tidak mahu puteri tunggal nya kahwini lelaki biasa seperti Taehyung. Dia mahukan menantu seperti Jeon Jungkook.
Seorang anak bangsawan yang berjaya. Yang boleh mendatangkan untung kepada kedua dua pihak.
Bukan Taehyung, the huntsman.
“ but my lord— ”
“ sedarlah diri kau, huntsman. sedar tempat asal kau. kau tak layak untuk puteriku ”
Lord White tanpa rasa bersalah memintas dan menolak kata kata Taehyung.
“ jihyo, masuk ke kamar ”
Arahan tegas sekali lagi kedengaran.Jihyo menautkan jemarinya dengan jemari Taehyung.
“ taknak. saya sayangkan Taehyung. appa, beri saya peluang untuk buktikan, Taehyung lebih baik dari Jungkook. tolonglah ”
Untuk pertama kalinya, Lord White dibuat kelu lidah kerana puteri tunggalnya itu menidakkan kemahuan nya.
Selama ini apa yang diarahkan, pasti Jihyo akan lakukan walaupun terpaksa.
“ kau tengok, huntsman. kau dah cemari fikiran anak aku. dia pandai menjawab sekarang ni. I bastard ”
Sekali lagi.
Sekali lagi Taehyung diperendahkan dan dipandang hina.To Be Continued.
YOU ARE READING
[C] HUNTSMAN
Fanfiction" he was supposed to go after her, turn her down, return her back to her rich ass parents but instead, he fell for her. so now, he's not just after her but he's after her love. he's haunting her love " A Kim Taehyun fanfiction. beautiful cover by @_...