الفصل الثالث ..

391 15 0
                                    

الفصل الثالث ..
نزل الاثنان ليجدا فاخر مقيدا ..ويمسك به اثنان من البودي جاردز ..
فانكمشت مهاد علي نفسها .. ليلاحظ اياس ذلك ..

نزل للاسفل ليقول بصرامه : عايز ايه ..

عامر : عايز بنت مراتي ..

اياس : انت عبيط .. عايزها ليه ..

عامر بمكر : عايز تخطف واحده متجوزه .. وبعدين ما ارضالكش تاخد بضاعه فرز تاني .. مهاد مش بنت وميصحش واحد بالمكانه دي .. ياخد واحده .. واحد لمسها قبله ..

نظر لها اياس بصدمه بينما وضعت مهاد يدها علي فمها كاتمة شهقاتها ..

صرخ بصوت جهوري قائلا : دا بجد

لم تجب مهاد ليعاود الصراخ قائلا : انطقي دا صح ..

مهاد وقد تكلمت اخيرا قائله : لا .. والله لا .. دا بيكد..

لم تكمل كلامها حين تلقا صفعه علي وجنتها .. فنظرت له بصدمه لتجده يقول : ارمو الكلب دا برا ..

ثم امسك بمهاد من شعرها لتصرخ بألم ليقول بفحيح افعي : لا بتصوتي دلوقتي .. ليه دا انا ازعل .. وفري صوتك للي جاي ..

صعد بها الي الاعلي وسط توسلاتها المريره .. القاها علي السرير ليقول بغضب : اسكتي ..وبطلي صويت ..

مهاد : ارجوك .. ارجوك يا اياس .. انا ما عملتش حاجه ..

صفعها علي وجنتها مرة اخري : متنطقيش اسمي علي لسانك تاني ..

ثم امسك هاتفه ليقول بصوت عال نسبيا : عدي .. هات المأذون وتعالالي ..

عدي بقلق : حاضر بس اهدي شويه .. ريلاكس يا مان ..

اياس : اخلص يا حيوان انا مش فايقلك ..

اغلق الهاتف بوجهه .. ثم التفت الي مهاد قائلا : اهلا بيكي في جحيم اياس الهاشمي ..

خرج اياس وذهب الي غرفته .. لتضم مهاد ركبتيها الي صدرها وتقول : رب اني مسني الضر وانت ارحم الراحمين ..

عند اياس ..

جلس علي السرير .. واضعا كفيه بين رأسه .. طرق عدي الباب ليدخل .. جلس عدي الي جواره ووضع يده علي كتفيه قائلا : مالك يا سوسو ..

اياس بضياع : مش بنت ! متجوزه ! يعني ايه كل احلامي ضاعت ! حاولت ابني معاها حياه مستقرة .. شوفت فيها اللي ما شوفتهوش في حد .. تعمل فيا كدا ليه ..

عدي : اهدي عشان نلاقي حل عقلاني .. لكل المشاكل دي ..

اياس : مفيش حل .. انا هتجوزها لمجرد تكون خدامه تحت ايدي .. عشان تعرف ازاي تكسر اياس الهاشمي ..

رقصات شيطان علي اوتار كمانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن