الفصل التاسع

224 13 0
                                    

استيقظت مهاد وهي تشعر بتيبس في عنقها. ..وقفت قليلا ثم ظلت تستوعب ما حدث ... ثم ابتسمت بسخريه. .. فهاذا هو حالها منذ ان جاءت الي هنا ..

طرق باب الغرفه لاول مره .. فكانت هذه المرة الأولى التي يطرق فيها الباب قبل الدخول .. ولكن لم يترك لها الطارق مجالا للتعجب. .فدخل طفل صغير ذي ثماني سنوات. .ممتلأ الخدين اسود العينين والخصلات. .مخملي البشره. .كان حاملا صينيه الطعام والتي تحتوي على عدة ارغفه من الخبز ..
سألته مهاد قائله : يا حلو انت. .اسمك ايه؟؟

الطفل : اسمي كرم. .وانا مش حلو ..

ثم وضع الصينيه علي الطاوله امامها ليقول : خدي الاكل دا. .هيشبعك ويقدرك تكملي باقي الايام

مهاد : هو انا هقعد قد ايه

كرم : انتي تدعي انك تطلعي من هنا ..
---------------
جواد : اياس .. ازاي .. انت عايش ..

اياس : لا بكلمك من مدافن العيله .. اكيد عايش ..

نزار وهو يسحب الهاتف من جواد قائلا : بقا انت كل دا عايش ومتقولش .. منك لله ربنا ياخدك انت والعقيد ف ساعه واحده .. احنا اتطردنا بسببك يا بغل ..

اياس : عارف والله يا صاحبي .. معلش اللي جاي احلى ..

نزار : هو ايه اللي جاي احلي .هو انا بكلم ريهام سعيد ..

اياس : طب لو قولتلك ان اللي جاي فيه مزز .. هتقول ايه ..

نزار : اذا كان كدا ماشي .. قول عايز ايه ..

اياس : هتروح ..... " مش لازم تسمعو الوقتي"  ... هاا فهمتو هتعملو ايه ..

نزار وجواد : اشطاا يا كبير .. طب انتا فين ..

اياس : انا لسه في الاسكا .. قاعد مع يحيي ..

نزار بصدمه : يحيي صاحبنا ..

اياس : ايوه هو ..

جواد : هو مش مات ..

اياس : لا اتنفي بس .. لانه اتجوز واحده من غير جنسيته .. ما انت عارف انه معاه الجنسيه المصريه ..

نزار : ايوا عارف .. طب انت ناوي تقعد هناك لحد امتي ..

اياس : لحد ما ارجع اللي كان ملكي واتسرق ..

جواد : انت طمنت كندا عليك ..

اياس : انتو اول حد كلمتو .. ومش هحاول اكلم حد لإني مش عايز اتعرف اني عايش لحد ما انزل مصر ..

جواد : حرام عليك يا اياس .. كندا لما عرفت بهدلت نفسها عياط ..

اياس : مين قالها ..

جواد : العبد لله

فلااش باااك ....

طرق جواد باب مكتب كندا بمقر شركه الحسيني .. استمع لصوتها الرقيق يقول : اتفضل

دخل جواد لتقول كندا بفرح : جواد .. اهلا ازيك عامل ايه ..

جواد : اهلا كندا .. اخبارك ..

كندا : تمام .. وحشتني يا جواد ..

جواد : وانت كمان ..

كندا : ايه اللي جابك بقا .. جيت برجليك ولا الهوا رماك ..

جواد : صراحة .. الهوا رماني ..

كندا : مادام جيت يبقي فيه اخبار عن اياس .. انت علطول بتجيب اخباره لما يكون في مهمه ..

جواد : كندا .. خليكي مقتنعه ان الاعمار بيد الله ..

كندا بقلق : في ايه يا جواد .. انت قلقتني ..

جواد : اياس مات و مهاد لسا مفقوده ..

نظرت له كندا بشرود .. نظر لها بقلق ليقول لها : كندا .. عيطي ..

نظرت له كندا بشرود غير مطمئن البته .. ليجذبها الي احضانه .. ليشعر بتبلل قميصه ثم علو شهقاتها .. ظلا هكذا لما يقارب النصف ساعه .. لتبتعد عنه مسرعه ترجع خصلاتها للخلف لتقول : انا اسفه يا جواد .. بس الحزن أثر عليا .. ومحستش بنفسي ..

جواد : ولا يهمك يا كندا .. احنا في الخدمه .. عايزه حاجه الوقتي ..

كندا : ربنا يخليك...

جواد : مع السلامه ..

بااااك ...

جواد مكملا لاياس : بس ومن ساعتها وانا بعدي عليها وطبعا .. محطمه نفسيا ..

اياس : متقلقش .. كله هيرجع زي الاول ..

اغلق مع الاثنين الهاتف .. ليجلس علي سريره يتذكر تلك الشقيه التي قلبت كيانه ..

-------
جلس فاخر في احدي الشقق يدخن احد السجائر الثمينه .. بينما تجلس جواره احدي العاريات التي تحاول اغرائه بحركاتها القذره .. دخلت احدي الملثمات الي الشقه لتزيح تلك القماشه عن وجهها لتقول : هنبدأ الخطه الجايه امتي ..

فاخر : اللعب هيولع من دلوقتي يا دوللي .. هيولع من دلوقتي ..

نهاايه البارت ♥

رقصات شيطان علي اوتار كمانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن