삼-Sam🌸☑️

1.2K 108 3
                                    

10.30malam. Aku bersiap untuk tidur setelah penat seharian bekerjaa
Setelah memakai mask dan segala produk untuk perawatan wajah agar kekal awet mudaa dan tak berkedut. Aku mula melangkahkan kaki diatas katil.

Setelah menarik selimut. Lampu tidur sebelah kiri aku matikan. Baru sahaja meletakkan kepala aku dah tertidur. Sejujurnya aku sangat mudah tertidur. Ada bantal jee aku ON.

11.56malam. Telephone ku berdering. Aku yang tersedar mula meraba raba kawasan mejaa lampu tidur.

"nae. Yeoboseyo?" kataku sambil mata masih tertutup rapat.

"song bieso? Maafkan saya mengganggu, tapi depyonim mabuk taksedar diri. Driver dia pulak pulang awal ada urusan penting katanya. Saya nak hantar tapi Bar minni masih ramai, nak tutup takk kan usir pelanggan pulak kan. So boleh ta-"

Aku potong percakapan pemilik bar yang selalu taehyung pergi itu. Boleh katakan pemilik bar tuu kawan dia. Ekceli bar tuu taehyung yang beli sebab dia sangat suka minum. Bagi dia bar tuu tempat dia melepaskan penat dan lelah dia. Tapi dia minta kawan dia yang uruskan. Hyunsik.

Takperlu dengar dia jelas kan A to Z ofcause dia nak aku ambil mamat tuu dekat bar dia. Augggjhhhhhhhhwiqpqnwnsbeb2u29wo2msndjdsmsnsnwbababbsbsbeueoamsbs aku tengah sedapp tidurrr.. Masa tuu jugak lahhh dia nak mabuk lahh. Tak reti nak bangun lahh.. Arghhhhhhh..

"nae. Saya datang kejap lagi" kataku namun masih terbaring diatas katil dan jatuhkan telepon macam tu jee.

Haa ni lah dia.. Asal mabuk.. Tak sedarkan diri.. Aku jugak yang kenaa.. Ada kaa patut? Lainlah kalau masa bekerjaa aku takkesah tapi ni dah tengah malam. Aku jugak yang nak kena ambil dia dan hantar dia pulang.

Aku dengan redha..berdiri dan menukar pakaian. 15minit kemudian aku sampai dihadapan bar minni. Aku masuk kedalam, harinie ramai sangat pelanggan terdiri daripada pelajar U sebab sekolah dorang dekat je dari sini.

Aku menuju ke bar minni kaunternya. Terlihat seseorang yang meletakkan kepala diatas meja sambil tertidur.

"Eo. Song bieso dah sampai" katanya setelah melihatku dari jauh.

"Ya. Takpayah nak ber song bieso lah kat sini.. Kau boleh jee kot masukkan dia dalam teksi then bagi alamat dahh settle. Pesal nak call aku bagai?" marahku dekat dia. Ekceli kitorang rapat sikit lahh sebab aku selalu ambil mamat ni dekat sini. So kekadang bila rasa nak minum dan tenangkan diri aku datang bar minni ni.

"aku ni tak sejahat kau. Gila ke nak biar pewaris tunggal kita ni pulang macam tu. Kalau dia kena culik kau jugak yang susah" katanya sambil mengisi bir dan soju kedalam gelas.

"aigoo. Kalau risau sangat hantar jee lah bestfriend kau ni sampai depan pintu. Takdanya pakcik teksi nak culik singaa tuaa ni" kataku seperti mengumpat. Ala dia taksedar pun bukan dia boleh dengar. Kalau dia dengar ofcause dah boleh pulang sendiri.

Hyunsik hanya tersenyum. Tersengih.

"aku nak tapi kau tengoklah.. Pelanggan aku.. Lagipun aku tak sedap hati nak biar dia pulang sorang. Atleast kalau ada kau keselamatan dia terjamin"

"arrasoeyo" balasku pasrah. Malas nak betekak mulut.

Tubuh sasa yang lebih besar dari aku itu dipapah masuk kedalam teksi oleh aku dan hyunsik. Dari tadi asyik meragam,bercakap,berguman seorang diri macam orang gila. Dia memang macam ni kalau dah mabuk taksedarkan diri.

Setelah dimasukkan kedalam teksi. Aku pulak masuk.

"take care. Kalau ada apa apa call aku tau" kata hyunsik dekat tingkap sebelum jalan.

"yaee.. Yae.. Jangan risau saya jaga baik baik punya kawan baik awak ni kk.."

Teksi mula meninggalkan bar minni. Kepala Taehyung aku tarik kebahu ku agar tak bergerak kemana mana.. Mataku fokus memandang keluar..Oh? What happen?

Ceo Playboy With Beauty Secretary! Where stories live. Discover now