Pagi setelah party semalaman. Jihyo membuka mata bila jam dimeja lampu tidur berbunyi menandakan pukul 7pagi.dia pandang sekeliling, eo? Aku kat mana ni?
Ah. Dia lupa semalam dia dengan tae tidur sini. Rumah mama tae.
Jihyo bingkas bangun dan menuju kebilik mandi. Setelah mencuci muka dan memberus gigi, dia terus turun kebawah. Auntie kim sudah berada dimeja makan.
"ah. Hyo dah bangun?" kata autie lepas melihat kelibat hyo turun dari tangga.
"ye. Auntie, encik boss mana?" soalku semula.
"encik boss kamu tuu macam biasa lah jogging dari awal pagi lagi. Kejap lagi sampai lah tu. Ah mari duduk, kita breakfast dulu, kalau tunggu encik boss kamu tu memang lambat, dia sampai je nak mandi lagi, pakai baju lagi. Lambat mari kita mencekik dulu"
Taksampai 5minit. Kelibat taehyung memasuki rumah dalam keadaan penuh keringat.
"cepat mandi. Ni dah pukul berapa kamu tak siap lagi" omel kecil mama tae.
Sementara tunggu tae mandi dan turun untuk breakfast. Jihyo membantu membersihkan dapur, bila melihat kelibat tae yang sudah berpakaian rapi turun untuk breakfast dia menghidangkan minuman.
"nak coffee ke atau teh?" soal jihyo.
"coffee lah. Takkan pagi pagi minum tealive pulek" kata tae bergurau.
Jihyo hanya menjeling dan tuangkan coffee didalam cawan.mata nya tertumpu dekat tie dileher taehyung yang tidak terikat kemas.
"eih! Dan berkali kali saya ajar, takpandai nak elok tie dia, nanti kalau saya takda macam mana? Takkan nak pakai tie mereng, biut sana sini pergi office?" omel jihyo sambil membetulkan tie taehyung.
Jihyo sangat mengutamakan kebersihan dan penampilan tae. Dia taknak tae pergi kerja dengan keadaan tak kemas. Atau tak rapi. Sakit kepala dia, macam pingan dan piring yang belambak atas sinki
Lepas dah betul kan tae kembali menghirup coffee.
"alah. Takpe, aku buat macam tuu pun. Nanti kau bagi elok lah" jawabnya.
"sampai bila?" kata jihyo lagi sambil menyapukan peanut dan jem diatas roti tae.
"sampai bila bila" jawab tae.
"mana boleh macam tu ncik boss. Nanti saya dah kawin bersuami. Mana lah dia nak saya betulkan tie lelaki lain"
" kalau aku jadi lelaki malang tu oneday nanti. memang! aku takbenarkan kau betulkan tie lelaki lain. Selain aku, so jangan berani nak sentuh tie sesiapa selain aku. Faham?" kata tae.
" eh. Apa pulak yang ncik boss cakap ni?" blur hyo.
Halamak! Aku punyalah cari ayat yang senang kau nak faham tuu pun kau takfaham? Taehyung mengelengkepala.
" Baik aku cakap dengan itik. Lagi dia faham" kata tae. Sambil berdiri mencari kasut yang nak dia pakai.
"lupa lah tuh, mana ada kita bawa kasut lebehh semalam! Dengan takmandi terus datang sini. Hek! Baik saya berboss dengan kambing, lagi dia ingat" savage hyo. Laju hyo lari naik keatas ambil hand bag.
YOU ARE READING
Ceo Playboy With Beauty Secretary!
Teen FictionUncomplete story 🌿 Aku takmenjanjikan kebahagian dihujung cerita so please read till the end☠️ Dari pegawai biasa, menjadi yang luar biasa bagi si ceo Playboy kepada cik secretary nya. Namun kisah mereka tidak semudah yang kita sangka, ada cerita...