Hari yang ditunggu. Ya hari dimana para para pemegang saham bertindak untuk memperbaruhi jawatan ceo. Saat ini hanya taehyung sahaja yang boleh menghentikannya dengan kehadiran nya. Namun masih tak ada jawapan dari peguam. Termasuk tae.
Jihyo sudah mundar mandir didalam office taehyung yang kosong. Tiada khabar atau pesanan mahupun panggilan dari peguam tae. Jihyo sudah risau, mesyuarat itu akan berlangsung lebih kurang setengahjam lagi. Macam mana kalau kelibat ncik boss tak muncul jgk? Macam mana kalau jawatan tu jatuh ketangan sepupu dia?
Macam macam diotak dan kepala hyo bayangkan. Semuanya situasi buruk yang menghantui fikiran nya.
Jihyo dan auntie kim masih menunggu panggilan dari peguam tae yang sepi tanpa sebarang khabar.
"macam mana ni hyo? Macam mana kalau tae tak muncul" ucap mama tae dengan kerisauannya.
Akupun agak risau. Cuma aku taknak tunjuk. Kalau aku tunjuk mesti auntie akan tambah risau.
"aniya. Hyo percaya tae takkan dinyatakan bersalah, hyo dah serahkan segala bukti yang hyo dapat dari jepun haritu. Bukti tu dah cukup untuk pastikan ncik boss takbersalah"
💖🌸
Dalam bilik mesyuarat. Terlihat barisan barisan pemegang saham berada dikerusi masing masing. Kerusi yang sepatutnya taehyung duduki masih kosong, sekejap lagi setelah semua pemegang saham mengisi bangku bangku yang kosong mesyuarat akan dimulakan.
Aku dahh risau nak mati. Aku perati jee muka keluarga belah papa tae yang senyum senyum somethings dekat separuh pemegang saham tu.
Aku makin risau, aku makin cemas, macam mana kalau taehyung takmuncul muncul, and majority semua keputusan tuu berpihak kepada pemecatan dia dari jawatan ceo tu and digantikan oleh sepupu dia?
Dah macam mimpi buruk.
Terlihat semua sudah berada dikerusi masing masing. Sekejap lagi meetings ni akan dimulakan. Aku dan auntie hanya mampu berdiam. Sebab keputusan ni dibuat mengikut majority suara setiap orang. Walaupun auntie dah ambil hati separuh daripada pemegang saham ni untuk berpihak kepada tae tapi kita tak tahu pilihan sebenar diorang.
Mesyuarat itu sudah mulaa berlangsung. Para pemegang saham berbisik sesama sendiri. Seakan masing masing masih bertanya sesama sendiri dengan siapa patut mereka berpihak. Dan yang takberbisik tu ofcause akan pilih sepupu taehyung sebagai candidate ceo baru yang akan menjawat jawatan itu setelah tae diberhentikan. Mesti dah kena rasuah oleh pacik tae yang tamak tu.
"diperjumpaan kali ini, kita akan membincangkan tentang jawatan ceo syarikat kita, seperti yang kita tahu ceo kita kim taehyung depyonim telah disyaki melakukan rasuah dalam menjayakan projeknya. Dengan ini. para pemegang saham berhak membuat suara masing masing. Sama ada ingin meneruskan beliau sebagai pemimpin ataupun melepaskan jawatan itu. "
Langsung sahaja para pemegang saham yang tergolong sebagai orang orang tua itu masing masing berbisik.
Lepas sahaja taklimat singkat itu aku langsung berdebar. Aduhh mana dia nihhh.. Kalau dia tak muncul sekarang ofcause pemegang saham kat sini akan buat suka hati dorang je. Memang takkan ingat apa yang tae dah buat untuk dorang.
Tiba masanya untuk mengumpul majority suara suara mereka. Sama ada membiarkan jawatan itu disandang oleh taehyung lagi ataupun tidak.
Auntie berdiri.
"saya tak setuju kim taehyung depyonim diturunkan dari jawatan itu" kata auntie kim sambil berdiri menyuarakan pendapatnya.
"alasan" kata lelaki yang berdiri sebagai pembawa acara formal itu.
YOU ARE READING
Ceo Playboy With Beauty Secretary!
Fiksi RemajaUncomplete story 🌿 Aku takmenjanjikan kebahagian dihujung cerita so please read till the end☠️ Dari pegawai biasa, menjadi yang luar biasa bagi si ceo Playboy kepada cik secretary nya. Namun kisah mereka tidak semudah yang kita sangka, ada cerita...