Aku tunduk depan auntie. Ya aku salah, aku langsung tak fikir pasal keselamatan dan aku layak di omel oleh semua orang. Aku pandang muka auntie yang kecewa dengan apa yang aku buat.
"mianhae auntie. Hyo tau apa yang hyo buat ni salah, tapi hyo langsung tak terfikir yang semua tuu membahayakan hyo. Hyo cuma tak sanggup nak tengok taehyung dipersalahkan atas benda yang dia takbuat"
Auntie berjalan kearah aku. Ingatkan nak pukul ke apa. Masa ni aku daa ready tahan muka. Tapi tubuhku terasa hangat.
"auntie rasa taklayak bergelar ibu. Kamuu bahkan sanggup bahayakan nyawa kamu demi tae, tapi auntie langsung takterfikir nak buat apa untuk bantu dia"
Aku terkedu. So aku kena pujii ke? Ingat kena marah.
Aku memeluk auntie.
"aniya. Auntie kena fikir pasal syarikat dan masalah lain . Dan banyak lagi, nak lagi sekarang semua setuju untuk buang tae dari jawatan ceo tu. Kita kena lakukan sesuatu auntie. Tae tak salah, kita kena cepat bertindak sebelum semua tu jadi" kata hyo dekat auntie.
"Auntie pun tengah cuba untuk selamatkan jawatan tae tuu. Jawatan tu takboleh jatuh ketangan sedaraa papa tae. Sekarang ni auntie kena lindungi tae dan syarikat papa tae ni sekali. Auntie takboleh biarkan sedara papa tae ambil alih syarikat ni. Ni je satu satu nya peninggalan dari papa tae. Auntie akan pastikan jawatan tuu takboleh jatuh ketangan orang lain."
"hyo akan selalu ada untuk auntie dan tae. Jangan risau, sikit jee lagi, semua akan kembali seperti sediakala. Hyo akan pastikan tae akan keluar dari pertahanan sementara tu dan akan dinyatakan tidak bersalah."
♥️💃
Jihyo berjalan masuk kedalam office tae, ruang kosong itu dipandang lama. Sabar hyo. Semua akan kembali seperti sediakala lepas ni. Gila tak rindu dia, aku sangat sangat rindu dengan dia, nak tengok dia kerjaa dekat dalam tuu. Nak tengok dia omel aku, arhg! Semua lah. Rindu dengan playboy tak guna tuu.
Dimatanya terbayang kelibat taehyung duduk dikerusi kerjaanya sambil memerhatikan fail fail kerjaanya dengan raut wajah Serious. Cis, setiap sudut aku asyik terbayang diri dia je.
Lepas dari hari pasal kes jepun tuu. Langsung takda call atau jumpa dengan dia. Aku nak lawat, dia taknak. Mybe masih marah dengan aku. Kau tau lah taehyung tuu kepala batu, bukan sehari duaa dia nak maafkan someone.
Baru hyo nak keluar dan sambung kerjaa, tibatiba pintu tombol yang dia nak pulas tu dibuka, sepupu tae. Kim minjae yang sementara mengantikan taehyung. ULANG TAIP
S E M E N T A R A.
dia masuk dengan wajah rude nya. Hek eleh, belagak je lebih. Siap pandang setiap sudut bilik tuu
"ncik buat apa dekat sini?" soalku dekat dia
"Ni office kim depyonim CEO syarikat ni, bukan taman permainan yg ncik boleh senang senang nak keluar masuk sesuka hati tau" kataku dengan serious.
Dia tersenyum dekat aku.
Eeee. Boleh pulak dia senyum masa aku tengah serious!
"Tahu. Tapi, tempat ni mybe akan jadi office aku start minggu depan lepas mesyuarat untuk Tetapkan ceo baru. So taksalah kan aku masuk. Aku bukan orang lain pun, bakal ceo baru juga kan?"
"Mianhandae, sekarang ni Ceo syarikat kita masih kim taehyung depyonim. Kalaupun ceo terganti, tuu semua akan jadi minggu hadapan. And one more thing, semuaa tu masih MYBE. Takda kepastian lagi ncik yang akan jadi ceo baru tu. So silakan untuk keluar dari bilik ini" kata ku.
Sampai luar, aku kemas kemas meja yang penuh dengan fail.
"cantik jugak eh Secretary taehyung" kata lelaki tadi sambil pandang aku yang kemas fail.
YOU ARE READING
Ceo Playboy With Beauty Secretary!
Teen FictionUncomplete story 🌿 Aku takmenjanjikan kebahagian dihujung cerita so please read till the end☠️ Dari pegawai biasa, menjadi yang luar biasa bagi si ceo Playboy kepada cik secretary nya. Namun kisah mereka tidak semudah yang kita sangka, ada cerita...