십팔- Ship'pal🌸☑️

795 87 16
                                    

Aku keluar dari salon dengan penampilan rambut baru paras leher. Entah apa yang ncik boss mimpi. Pagi pagi buta lagi datang ambil aku buat pertama kali, dan bawa aku ke salon rambut. Nak kata rambut aku takcantik tuu taklah jgk. Cause memang aku jenis yang simple je.

Aku mengeluh depan dia masa nak bayar dekat kaunter.

"kenapa tiba tiba nak saya ubah style rambut?" soalku dengan muncung sedepa. Yela, takbagitahu akupun tiba tiba masuk salon then duduk, lepastu rambut kena potong. Seriously aku tuan punya badan kot.

"Aku taknak sesiapa rendahkan kau. Aku akan buat kau terlihat luar biasa dari sebelum ni, so lepasni takkan ada siapa berani sentuh kau" katanya sambil tersenyum. Aku taktahu lah nak sedih ke atau nak happy.

"so sebelum ni saya takterlihat luar biasa lah? Habis tu macam mana ncik boss boleh suka perempuan malang mcm saya ni?" kataku menghabiskan ayat.

"baik kau diam sebelum aku cium" kata tae dan aku terus mengikuti langkahnya keluar dari salon dengan senyap. Arg! Teringat pulak scene pagi tadi dalam kereta, masa dia dtg ambil aku pagi buta.

So aku tolong Flashback kan. Seperti biasa aku memang akan siap awal sebab memang rutin setiap pagi aku adalah pergi rumah encik boss untuk uruskan dia, kalau sempat buat breakfast aku buat kalau tak. Aku takbuat. Kitorang akan sarapan dekat cafeteria. So ceritanya pagi tadi bila dah siap nak kerumah dia. aku berdiri dihadapan almari kasut tinggi aku untuk pilih mana aku nak guna. Masa nak pilih tuu, satu kereta berwarna hitam behenti diluar rumahku. Macam kenal, tuu bukan kereta ncik boss ke? Firasat hatiku berkata.

So aku cepat pilih dan keluar, and tekaan aku tepat. Aku sapa dia melalui tingkatnya.

"Eh. Ncik boss? Buat apa kat sini?" soalku.

"takkan aku datang nak ngorat janda belah rumah kau pulak. Ofcauselah datang nak ambil kau. Dah masuk cepat "

Akupun masuk cepat.malas nak banyak cakap. Masuk masuk jee dia serahkan aku tie dia. Haa ni lah penyakit dia. Manjaa! Tie satu macam ni pun susah! Aku takfaham macam mana dia handle projek besar tapi ikat tie takpandai 🤣

Aku mula menghadap kearahnya. Mula membelitkan tie dileher. Dan aku prasan satu benda yg kami makin dekat. Tapi bukan aku tau 🤗 dia yang semakin dekat. Aku perati jee dia pandang aku sambil senyum senyum sorang diri, eh dah kenapa? Aku buat lawak pun tak!

Tiba tibaa jerr Dia cium pipi aku dua saat dan lepaskan dengan senyuman nya 😯 apa yang aku buat tadi terhenti, tangan aku auto membatu macam dalam peti sejuk doo! Tiba tiba senyum, jantung pulak macam lepas marathon lajuu gila pam darahh🤯

"aku nak kiss lagi boleh?" soalnya sambil tersenyum tersengih kat aku dengan riak nakal.

Laju aku tolak bahuunya setelah menyiapkan tienya tadi, aku terus pandang lain dan buat takda apa yg jadi, dalam hatini aku dah teriak mcm nak mati. Weh kalau mcm ni aku boleh mati sebab sakit jantung tau tak?

Sebelum pergi office. Dia ajak breakfast, masa tuu aku rasa macam taktenang, makan nak pandang aku, minum nak pandang aku, siap tersengih sesorang, ketawa sorang sorang.

Aku rasa pelik. Why dia jadi macam ni? 😭 Rasa awkward, nak ncik boss yang dulu. Tanakk yang terlebih makan gula ni 🔥😭

Lepas breakfast, kitorang gerak ke office aku dah mula nervous macam nak pergi akad nikah pahal?

Yela.. Mesti semua tengah gosip bisik sana bisik sini pasal aku harini.. Mula lah diorang mengata pasal aku,, yang teruknya aku lah yang kena, kalau tak kena keji kena fitnah antara dua tu je.

Paling banyak kena fitnah lah 😊 macam macam gosip beredar kata aku ni pergunakan ncik boss untuk senang, kebanyakan gosip mcm tuu. Tapi takpelah, aku memang takboleh tutup mulut manusia, kalau boleh dah lama aku steeple mulut diorang.

Ceo Playboy With Beauty Secretary! Where stories live. Discover now