Taehyung melihat kearah peguam nya yang masuk sendiri. Lehernya dipanjangkan sedikit melihat keluar tapi tiada bayang, mahupun suara.
"jihyo tak ikut sekali ke?" soalnya dekat peguamnya dengan wajah yang tiba tiba muram, dari semalam dia tunggu jihyo untuk datang sekali dengan peguamnya harini.
"Er. Jihyo kata dia busy, tak dapat nak datang sekali harini" kata peguam nya dengan wajah mencurigakan.
"Oh. Er, kalau macam tu boleh tak saya nak pinjam fon? Nak call jihyo, cakap 5minit pun jadilah" kata tae.
Hairan. Wajah peguam nya tiba tiba berkeringat, Taehyung jadi taksedap hati. Pelik juga part peguam nya cakap jihyo busy, sedangkan semua kerjaa akan diserahkan sementara dekat sepupunya kim min jae.
Taehyung memandang wajah peguamnya, kawan baik jihyo itu dipandang dengan wajah bengisnya.
"진실을 말해줘요 !
jinsileul malhaejwoyo!" bagitahu aku perkara sebenar kata tae sambil memandang bengis kearah peguamnya yang sudah tergetar getar dekat situ."tapi, saya dah janji dengan jihyo perkara ni tak boleh sesiapa tahu. Terutama*dia tunjuk tae*"
"BAGITAHU AKU SEKARANG APA YANG JIHYO BUAT!!" jerkah taehyung bila kesabarannya habis, meja dan kerusi habis dibantainya.
"Jihyo pegi ke jepun semalam!" kata peguam itu laju.
"APA? PEGI JEPUN? DENGAN SIAPA? ANI! DIA BUAT APA KAT SANA? JANGAN CAKAP DIA JUMPA DENGAN ORANG TUA TU"
dengan tak segaja peguamnya angguk.
"oh shit" kata tae tanpa dia sendiri sedar.
Rambutnya diramas. Kepalanya seakan nak dihentak diatas meja. Taehyung tahu, orang tua tu suka dekat hyo. Dia simpan perasaan dekat hyo. Cuma dia taktunjuk, dan yang paling penting taehyung tahu orang tua tuu licik mcam dajjal. Ani, kalah dajjal.
"okay! Encik peguam. Now aku takda masa nak discuss dengan kau. Kau kena bantu aku! Jihyo mybe dalam bahaya, sebab aku kenal mr.mitoshi hitoma tu. Daa tuaa nak mati pun masih gatal"
"apa perlu saya buat?"
"Nice question. Kau tahu kan aku takboleh nak keluar dari sini sampailah makamah jatuhkan hukuman aku bersalah atau tak. So simple, bukak baju kau sekarang"
"Huh? EH-"
"TOLONG! AKU TAKBOLEH BIARKAN HYO JUMPA ORANG TUA TU!" taehyung memohon dekat peguam tu.
"habistu, saya kena duduk sini lah?"
"yes. Aku kena pergi jepun sekarang"
"kalau diorang tahu macam mana? Siapa nak tanggungjawab?"
"AKUUU! AKU TANGGUNGJAWAB LAH SETAN! EHH CEPATLAH BUKAK BAJU TUU, AKU TAKDA MASA" kata tae.
Peguam itu hanya mengikuti arahan taehyung. Setelah memakai tuxedo hitam tuu, kacamata hitam dipakai oleh tae, confirm takketahuan punya lah.
"tapi kalau diorang perasan macam mana?" soal peguam tu.
"kau jangan risau. Lepas daa selamatkan hyo, aku pulang lah sini" kata tae yang bersiap siap untuk keluar dari situ.
♥️✨
Taehyung call pembantunya yang menjaga jet peribadi, dia nak semuanya sudah siap ketika dia sampai kelapangan terbang. Nasib baiklah jepun takjauh sangat... Lol
Dalam perjalanan, taehyung asyik pandang luar dan pandang jam. Jihyo pula takjawab call. Dia dah mula naik risau.
Sementara jihyo dia duduk dihadapan mejaa hias. Harinie dia pakai makeup tebal, untuk ubah penampilan nya yang biasa, siap pakai rambut palsu. Untuk tutup identity nya yang sebenar.
Kacamata yang terselit camera tersembunyi dipakai, bila dia rasa semua daa lengkap, dia berdiri sejam lebih jugak lahh dia hias muka, jihyo tengok diri dalam cermin, memang beza dengan yang real.
Airpords dipasang disebelah telinga. Handbagnya dicapai dan keluar dari hotel itu.
♥️✨
Dalam perjalanan ke syarikat hitama HOLDINGS itu, jihyo membuka telephone nya, ada panggilan dari peguam taehyung banyak kali, ada juga panggilan dari hyunsik. Eh? Pesal banyak sangat orang call aku ni?
Ekceli taehyung pakai fon hyunsik. Sbb fon dia masih jadi barang bukti haritu, sampai skrg takpulang, sbb kess masih blum dibawah kemakamah.
Sebab taknak terganggu dengan misinya, jihyo mematikan telephone nya. Setelah sampai, sebelum keluar dari teksi jihyo sempat memperbetulkan make upnya.
Okay. Jangan nervous buat macam biasa jee.
Jihyo masuk kedalam, dia menuju kekaunter memeriksa appointment nya. Setelah membuat panggilan keatas, jihyo diminta tunggu sebentar.
Riak wajah jihyo berubah. Katanya, orang tuaa tuu takda kat office, dia kat hotel mana tahh ada meeting lain taksempat nak pulang sbab ada next meeting. So aku kena pegi tempat tuu untuk jumpa dia.
Jihyo menuju ketempat yang diberi. Boleh pulak last minit dia tukar tempat! Orang tua tak guna! Banyak banyak tempat meeting, asal kena meeting kat hotel?
Eiyy! Memang nak kena.
Jihyo hanya memandang luar tingkap, teksi yang membawanya kehotel itu membawa kelajuan yang agak lambat, mybe sebab jalan pun agal sesak, tambah lagi hujan tiba tiba turun.
Setelah sampai dijepun, laju taehyung berlari dan menaiki teksi menuju kesyarikat kerjasamanya itu. Hatinya yang semakin gundah, ditambah kerisauan itu membuatnya tergesa gesa. Dia meminta pemandu teksi itu membawa lajuu.
Sesampai di hitama holding, taehyung menuju kekaunter, selepas dia diberitahu jihyo menuju kehotel yang diberitahu tadi. Taehyung kembali masuk kedalam teksi dan menuju ke hotel.
Sampai dihotel, taehyung mencari kelibat jihyo di area lobi . Masa ini jihyo sudah berada didalam lift menuju keatas.
Sesampai shaja di tingkat 8, jihyo mencari bilik 537 dan menekan doorbells. Bila pintu terbuka, jihyo memasuki bilik itu.
To be continued 😂... Bersambung...
Sorry late 😭 😂
YOU ARE READING
Ceo Playboy With Beauty Secretary!
Roman pour AdolescentsUncomplete story 🌿 Aku takmenjanjikan kebahagian dihujung cerita so please read till the end☠️ Dari pegawai biasa, menjadi yang luar biasa bagi si ceo Playboy kepada cik secretary nya. Namun kisah mereka tidak semudah yang kita sangka, ada cerita...