Pukul 7.00 malam. Sementara para pekerjaa syarikat berpusu pusu untuk pulang kerumah. Aku tak sampai hati nak pulang, kerjaa masih belambak boss pulak masih bekerjaa. Takkan nak biarkan dia alone dekat office. Aku taknak jadi secretary derhaka 😕
Aku mengetuk pintu sebelum masuk.
"yaa song bieso ada apa?" respon nya setelah mendengar ketukan pintu.
"depyonim tak pulang lagi?"soalku sambil memandang meja yang berlambak fail dan segala kertas.
"hmm. Tak kot. Takpe song bieso boleh pulang dulu. " katanya sambil tunjuk kerjanya yang belambak.
"tapi"
"Eh takpa. Its okay"
"hmm.. Okay " kataku evan taksampai hati.
Dia dahlah tak dinner lagi. Evan siang tadi masa lunch makan takbanyak sebab meeting sambil lunch so dia lebih fokus dekat meeting sampai selalu abai masa makan dia. Kang gastric dia keluar? Macam mana? Dah lah aku takda.
Aku capai beg. Arh. Biarlah dia kalau lapar pandai pandai lah dia makan an? Buat pe semua benda aku nak sebok? Dia bukan 15 atau 9 tahun dah tua dah pun.
Aku turun dan meninggalkan kawasan syarikat. Aku berjalan kaki sampai kehadapan bus station.
Sekitar 15 menit menunggu buss. Aku memandang langit. Aku jarang menatap kearah langit malam. Baru perasaan langit malam secantik ini. Tak lama setelah itu buss datang. Aku menaiki buss dan dalam perjalanan menuju kerumah. Sepanjang perjalanan aku hanya melihat keluar. Semuanya terasaa indah, kenapa sebelum ni aku takperasaan semua yang ada disekitar aku sangat indah. Cuaca malam, langit malam,.
Aku sampai kekawasan perumahanku. Nak pulang awal kenapa? Nak buat apa kat rumah? So aku rasa lebih baik gunakan masa ini untuk tenangkan fikiran.
Aku menuju ketempat yang aku rasa memberi ketenangan dekat aku. Tapi sampai sampai je aku dah dekat depan PUB minni. Ala song jihyo cakap lah kalau kau nak minum soju malam ni, sal pulak aku takperasaan aku pergi tempat ni?
Aku masuk. Sunyi hanya ada beberapa orang.
"Eo? Song bieso?" terkejut hyunsik melihat kelibatku disitu.
"Ah wea? Kau macam takpernah nampak aku jer kenapa?"
"taklah. Aku just pelik nampak kau awal selalunya lewat sikit" katanya sambil lap gelas.
"untung apa kau. Kalau aku takda siapa nak minum lagi kat sini" kataku bergurau.
"Soju? Bir? Somek?" soalnya dekat aku.
"somek" soju mixed with beer ✨🤙
😌🔫
"tae mana? Masih kerja?" tanyanya dekat aku pasal tae.
"hmm. Macam biasa. Tu je lah kerja dia" jawabku sambil meneguk gelas panjang.
"selalunya kau datang masa serabut. Masa kau tengah nak penat dengan pekerjaan. Nak melepaskan kemarahan, hari nie tenang semacam kenapa?"
"ntah. Aku rasa nak minum. Aku datanglah."
"ada masalah ke. Cercita dekat aku. Manatau aku dapat bantu"
"aku tahu aku taklayak macam pasal benda ni, aku takut aku jee perasaan lelebih cara dia layan aku macam tuu. Kauu tahu kan macam mana peragai boss kitaa tu, Tapi lately ni dia pelik doo.. Sampai aku rasaa dia salah makan, atau tuu bukan boss yang aku kenal, diaa berubahh dekat akuu. nii sampai tahap bulu romaa aku naik meremang tengok dia senyum dekat aku 24jam, lepas tuu always layan aku baik punyaa takmacam selalunya. Kauu rasaa apa maksud semua tu? Adakah aku bakal dibuang kerjaa sebab tuu dia baik semacam? Ataupun dia ada hati kat aku? "
" aku rasa. Aku rasa lah kan, ni aku rasalah.. Eh serba salah pulak nak cakap..tapi ni aku rasa jee tau sebab kau tanya. Jangan pulak masukkan kehati, aku rasa... Aku rasaaa lahh an.. Tapi an, aku tak rasa lah dia nak buang kau. Tapi aku rasa takmustahil laa dia nak buang kau, sebab kau tahu tae kan? Dia lama pakai dahh bosan kompom buang"
"Ishh..apa kau merepek ni? Dia buang GF jeee. Masalahnya aku nii secretary Atau lebih dikenali pembantu, sesenang cakap kuli diaa.. Takkan dia nak buang kot. Kalau bukan aku siapa lagi nak kerjaa dengan dia?"
"yee jugak. Yee tak yaa, kauu jee satu satu nya wanita yang setiaa dekat diaa an. Mybe sebab tuu laa dia cuba untuk jaga hati dan perasaan kau sekarang, sebab? Apa apa yang jadi kau jee yang ada susah senang dengan dia. Evan kauu selalu kena maki hamun disebabkan diaa. kau selalu jadi mangsaa keadaan sebab dia. So aku rasaaa dia dah mula faham tempat kauu dekat mana. Mybe dia cubaa untuk jaga kau supaya kau taklari. "
"kalau aku laripun. Aku nak kemana? Mana ada kerjaa lain bagi secretary gaji 5kali lipat, bayangkan gaji aku lebih tinggi dari pegawai yang lebih atas. Kau rasa aku nak lari mana? Aku bersujud dekat tapak kaki dia lagi adalah. Aku bukan orang senang, aku luar jee nampak senang, baju bukan main fashion, tapi berhutang, tuu pun bajuu yang boss bagii aku sebab taknak aku pakai baju sama 3kali seminggu, kalau tak? Hmm.. Baju pun aku takbeli Evan gaji tinggi"
"Kauu janganlah cakap macam tu..Dah macam nasib cinderella aku tengok. Tapi dekat ending dia bahagia, so kau kena tunggu ending, manatau ada putera raja masuk meminang"
"Ehdahlah, layan kauu jadi bongok aku rasa. Aku nak pulang, penat layan cerita dongeng kauu"
Aku tinggalkan Pub minni tuu.. Aku rasaa lebih baik jalan kaki, sambil tengok pemandangan,
📌❤️
Up 🌸 vote 💔😭 comment 😌 share 😵 chat 😴
YOU ARE READING
Ceo Playboy With Beauty Secretary!
Teen FictionUncomplete story 🌿 Aku takmenjanjikan kebahagian dihujung cerita so please read till the end☠️ Dari pegawai biasa, menjadi yang luar biasa bagi si ceo Playboy kepada cik secretary nya. Namun kisah mereka tidak semudah yang kita sangka, ada cerita...