십삼-shipsam🌸☑️

897 85 1
                                    

Lepas habis lawat papa dan jaga seharian dihospital. Mama nak aku pulang, aku nak jee stay hospital then pulang esok pagi. Tapi mama kata dia boleh jaga sorang. Aku peluk mama sebelum pulang. Aku peluk papa jugak sebelum pulang

"Paa. Makan ubat tau, jangan tak makan pulak. Takpayah fikir sangat restaurant kita tuu, nanti bila papa dah sembuh baru boleh fikir banyak banyak.Now restkan otak tuu dulu" Kata ku dengan tegas. Sebab aku risau. Doktor kata papa jangan terlalu stresskan diri. Papa kena tenang so aku kena ingatkan dia.Nasib baik papa takda apa apa yang jadi serious sangat kat dia.

"Yela. Kamu tu hati-hati" balas pada dengan lemah. Tapi keadaan dia sedikit membaik.

🌾

Aku pulang rumah taehyung, dah pukul 7 malan, rumah dalam keadaan gelap. Mybe dia keluar takpulang lagi lah tu, aku hidupkan lampu. Dan sedia menuju kebilikku..

Rumah aku sunyi, rumah ni sunyi. Pahal hidup aku ni kena berkaitan dengan sunyi? Bila aku malas nak fikir. Aku rasa lebih baik aku mandi. Lepas dah siap segarkan badan aku menuju kedapur dan melihat kearah tudung saji. Seingat aku siang tadi sebelum aku keluar, aku tak sempat masak.

Aku mencapai sticker note.

"panaskan sebelum makan. Malam ni aku pulang lewat sikit, tutup pintu, kalau orang asing datang jangan pulak kau pandai pandai bukak. Makan! Jangan tak makan tau! Penat aku masak untuk kau"

Aku tersenyum membaca note dari tae. Mesti dia nampak aku macam naktaknak jee makan lately ni🤧 sebab fikirkan papa. Aku masukkan bubur kedalam microwave. Sementara tunggu. Aku membuka smartphone mencari nama taehyung untuk kirim text dekat dia. Tapi terbantut bila aku rasa benda simple macam ni pahal aku dah rasa gembira? Aku rasa bahagia?. Dia buat sebagai boss, jaga dan lindungi aku sebagai salah satu pekerjaa dia. Ofcauselah taksalah. Kenapa aku kena perasaan lelebih pulak? Tolonglah song jihyo, jangan sampai kau tersalah faham dengan cara dia layan kau. Aku pesan kat diri sendiri. Aku padam semula chat tadi.

Bila dah siap panaskan. Aku membawa mangkuk berisi bubur kemeja makan.

Aku makan sambil tersenyum. Kalau lah dia jadi husband aku. Aku takdapat nak bayangkan dunia aku, imajinasi yang aku anggan anggankan tuu mesti best kalau real.

🌾

Taehyung membuang kebiasaannya dari pergi keclub dan layan perempuan. Bila Uturn dibuat, laju dia memecut laju menuju kepub hyunsik. Hanya tempat itu membuatnya lupa dengan peragainya yang lama.

Masuk masuk jee hyunsik tengah duduk dengan someone. Bila dia nampak taehyung, dia menuju kearah tae sambil tersenyum.

"sapa tu?" soal tae. Sambil bisik dia.

"girlfriend aku" balas hyunsik dengan volume suara yg sama

"laju gila?"

"kena laju. Nanti orang ambik dulu. Mcm mana?" tawa diorang pecah lepastu.

Lepas hidangkan taehyung beer dia menuju kemeja tadi semula. Taehyung hanya melihat dari jauh sambil tersenyum kearah diorang dua.

🌿

Beberapa minit kemudian, bila girlfriend hyunsik dah tinggalkan bar. Hyunsik datang kearah tae.

"kauu dah kenapa, lately ni selalu datang sini, selalunya pergi club" kata hyunsik sambil isi gelas tae semula.

"aku dah malas nak cari masalah. Kau tahu kan macam mana famous aku dekat sana, masuk jee dah kena kejar oleh minah club. Kang yang kat rumah tuu bebel pulak" kata tae sambil meneguk segelas beer lagi.

"Mama kau ke?" soal hyunsik.

"yang tadi aku cakap tu hyo. Tapi yang tu pun sama"

"Hyo dekat rumah kauu ke?" soalnya ingin tahu.

Ceo Playboy With Beauty Secretary! Where stories live. Discover now