Mama taehyung terduduk dan takpercaya,, pihak yg menyiasat kess taehyung mendapat berita tentang penemuan bukti kukuh.
"Auntie!" kata jihyo lajuu setelah melihat mama taehyung jatuhh terduduk dengan airmatanya. Kini berita itu semakin tersebar disetiap pelusuk negeri.
"Auntie okay tak ni?" soal jihyo dengan risau.
Mama taehyung takterdaya nak jawab, dia hanya menagis sambil terduduk dilantai.
"untuk sementara ni, hyo dan sediakan peguam pembela terbaik untuk depyonim, kita boleh percaya peguam tuu jee sebab hyo kenal dia, kalau poliss dengan pendakwah rasanya orang yang nak jatuhkan ncik boss tuu dah bayar diorang. So auntie jangan risau, peguam tu kawan hyo, hyo yakin, dia akan cari kebenaran dari semua ni" ucap kuu panjang lebar untuk buat auntie tenang.
Sementara kess dibawa kemakamah untuk mengetahui sama ada taehyuny bersalah atau tidak, taehyung akan dimasuk ke kepenjara sementara menunggu hukuman yg dijatuhkan oleh hakim di makamahh.
🤧Skip🤧
Aku dengan peguam kim masuk kedalam balai. Terlihat tae duduk didalam penjara sementara, masa ni hati aku mcm kena hiriss 😭 dengan tengok muka dia, arh. Icant 😥 masa ni lah aku tekad nak bantu. Taknak biar dia duduk lama dalam tu😭 dahlah dia takbiasa dengan situasi macam tu, tidur atas lantai, berbagi satu bilik dengan orang ramai.. Apa patut aku buattt 😭😭😭
Airmata aku yg mengalir lajuu aku sapuu.. Aku taknak dia tahu aku nagis.
"Ni peguam pembela kim. Kawan hyo, dia akan bantu ncikk boss nanti" kataku namun menghindari daripada bertembung anak mata dengan tae. Sebab mata and hidung aku tengah merah kalau lepas nagis
"pandang lah sini. Aku rinduu"
Ayat dia masa ni. Buat aku makin nak nagis, masa masa macam ni dia ada masa rindu aku. Macam mana nanti kalau dia duk sini setahun empat tahun lapan tahun 😭amacamm manaaaaaa!!
"Kau nagis ke?"
Aku gelenggkepala. Aku kata aku terkena demam
Bila peguam kim uruskan segala hal dekat luar, dalam bilik lawatan..aku pandang dia, 2hari dah nampakk kuruss siaa😭 wehh dorang takbagi makan kee mamat ni? Dia kena siksa ke dekat sini?? Boleh tak aku saman abam polis dan pakcik polis kat sini sebab buat dia jadi kurus macam ni 😭 huarghhhhh.. Senang senang je bawak pegi sini tapi takjagaa, 🤒 baik aku yang jaga kat rumahh.
Tanganku digengam erat. Bahuku tempatnya menyandarkan kepala, katanya dua malam dekat sini, dia takboleh nak makan, nak minum, naktdur. Apatah lagi nak berakk
😭😭😭😭 Memangggglahhhhhhhh.. Mana ada orang berselera makan kalau dalam jail 🤧
"Hyo akan buat apa jee untuk keluarkan ncik boss dari sini, ncik boss jangan risauu, tapi please tolong jagaa satu benda, tolong jaga kesihatan, makan dan minum, pasal kerjaa, hyo akan handle dengan auntie, just fikir diri sendiri, hyo janji ncik boss takkan lama kat sini"
Kataku dekat dia.
Auntie tak dtg lawat sekali 😥 katanya dia tak sanggup. Lagipun sekarang syarikat tengah hebohh, auntie kena handle semua benda, dengan pihak dewan atasan nak ncik boss diberhentikan. Aku pening jugakk. Tapi yang pasti aku kena bertindakk.
Tamat masa melawat aku pulang keoffice dan terus keoffice auntie.
"tae okay?" soal mama tae.
"okay. Hyo yakin dia kuat." kataku taknak tambah stress auntie, kalau aku kata perkara sebenar kang auntie yang sakit.
Skip💓
Aku perhatikan fail fail syarikat jepun yang kata dorang terima rasuah siap bagi bukti tu. Pelik, kontrak dah habis tiga bulan lalu, kalau tae bagi rasuahpun kenapa baru sekarang nak hebohkan lepas projek kerjasama dah seattle? Taknak rugi pun agak agaklah. Eihh.
Aurgh! Nak tak nak aku kena siasat sendiri.
Aku kumpul semua bajuu masukk wardrobe and menuju keairport untuk kejepun, aku nak belasah ceo syarikat tu! Bagi mati sekali, hidup pun menyusahkan orang, ada ke cakap boyfriend aku bagi makan dia rasuahh! Mamat tuaa tak gunaa tuu memangg nak kena dengan akuu.. Harituu masa ada project kerjasama bukan main peramahh, baikk.
Tetiba pulakk nak kata tae bagi dia rasuah, tang mana nya rasuahh?
Dahh, aku taknak naikkan darah tinggi kat sini, aku dah pesan dengan peguam kim untuk tengokkan taehyung, takda siapa tahu aku kejepun hari ni, aku just bagitahu auntie aku demam takturun sehari.
Skip 🌹
Sampai sahaja aku check in hotel, and buat appointment dengan nama lain sebab orang tua tu kenal aku, kitorang dah beberapa kali jumpa atas urusan bissness. So kalinie aku kena ubat sikit penampilan tambah taik lalat dengan spec jee 😌 kompom orang tua tuu taktahu punya.
Aku menyiapkan diri sebelum pegi appointment tu. Aku sudah menyiapkan segalanya, hanya perlu mengeluarkan senjata tanpa perlu mengacukan pistol kearah musuh dengan cara baik punya.
Wait for me mr. Mitoshi hitoma
💞
Done this chap 😂 sorry late update 🌼🤧 🙏 see yaa next chap ✌️
Who r you 🌼 2020 upcoming 😂✌️-jangan lupa letak dalam Reading list 🙏😂
-please vote sekali 😥
-done prolog 😴
-💓💓💓
YOU ARE READING
Ceo Playboy With Beauty Secretary!
Novela JuvenilUncomplete story 🌿 Aku takmenjanjikan kebahagian dihujung cerita so please read till the end☠️ Dari pegawai biasa, menjadi yang luar biasa bagi si ceo Playboy kepada cik secretary nya. Namun kisah mereka tidak semudah yang kita sangka, ada cerita...