이십이-ishipi🌸☑️

672 75 6
                                    

Taehyung menuju kekaunter pertanyaan. Dia bercakap dengan salah satu pegawai disitu menggunakan bahasa jepun. Sampai authorpun taksempat nak tulis apa yang dia cakap dengan tergesa gesa. Malangnya. Salah satu pegawai itu tidak dapat membantunya, kerana maklumat peribadi pelanggan dihotel itu adalah tanggungjawab mereka untuk menjaganya dengan baik.

Taehyung memohon, dia meminta tolong agar pekerjaa itu membantunya untuk memberitahu bilik lelaki tuaa itu, namun pegawai itu masih enggan kerana takut hal ini akan membuatkan dirinya turut berada dalam bahaya.

Tiba tiba sahaja. Lelaki bertuxedo hitam berpakaian kemas selayaknya pemilik hotel mendekati mereka dikaunter pertanyaan itu setelah melihat keadaan yang agak terdesak. Kedua pegawai itu langsung menunduk setelah lelaki berpakaian kemas itu menghampiri mereka.

"ada apa-apa yang boleh saya bantu?" katanya dekat tae menggunakan bahasa ibunda mereka.

"saya perlu cari seseorang, maksud saya girlfriend saya. Rasanya dia kena tipu, dan lokasi terahir yang saya tahu adalah hotel ni" kata tae dia tak cerita perkara sebenar hanya jalan cerita sahaja yg hampir serupa.

Langsung sahaja taehyung berlari masuk kedalam lift setelah menerima bantuan dari pemilik hotel tu.

537. Taehyung berlari kesetiap pintu untuk melihat nombor yang berada dihadapan setiap pintu. Sampailah dia betul betul berada dihadapan bilik itu.

Taehyung menarik nafas, dan hembus, dia menolak pintu dengan tubuhnya tiga kali sehingga tiga kali. Namun pintu nya masih terkunci baru sahaja tubuhnya hendak merempuh sekali lagi pintu itu lelaki tua itu membuka pintu dengan wajah terkejut.

Langsung sahaja taehyung melemparkan penumbuk kewajahnya dan menolak nya masuk kedalam. Jihyo yang terkejut melihat situasi itu dibelakang langsung mundur.

"EO? KIM TAEHYUNG?" kata jihyo dengan riak wajah terkejutnya.

Lelaki tuaa itu terbaring dilantai dengan sekali tumbukan, dia masih terbaring kesakitan dilantai. Taehyung menuju kearah jihyo.

"kauu okay? Orang tua ni ada apa-apa kan kau tak?" soalnya sambil memutarkan tubuh jihyo kebelakang kedepan, kekiri, kekanan.

"Okay! Ya?! Macam mana kau boleh ada kat sini? HAA, lagisatu kenapa belasah orang tua ni?"

Taehyung mengubah riak wajahnya jadi bengis.

"now aku nak urus orang tua ni. Lepasni turn kau, dah buat hal. Lepastu tanya pulak kenapa aku belasah orang tua ni" kata   taehyung dngn amarahnya. langsung mengangkat tubuh lelaki tua itu dan mengikatnya diatas kerusi.

.

.

.

.

Taehyung memandang jihyo dikerusi kanan yg duduk sambil tunduk. Dan lelaki tua yang separuh lebam terikat diatas kerusi belah kiri.

"Song jihyo! Pandang aku!" arah taehyung dengan wajah bengisnya.

Jihyo hanya menunduk. Takut untuk memandang kearahnya.

"PANDANGLAH AKU!!!" jerkah taehyung. Langsung matanya memandang tae.

"mianhae, hyo cuma nak cari bukti sebenar untuk keluarkan tae dari tempat tu, hyo cuma-" airmata jihyo mengalir.

And orang tua lebam kat sebelah kiri yg terikat tu belike: pahal nak drama kat sini? Kalau nak buat drama laki bini balek rumah lah

Lol. Smbung

"kenapa kau nagis hah?! Lepas daa buat hal, pandai pulak kau nagis! Ingat aku kesian ah kat kau dengan airmata tu!" kata tae, tapi dalam hati dia tahan untuk tak kalah. Dia takboleh nampak jihyo nagis tapi ini salah, jihyo takboleh dibiarkan lagi lagi bahayakan diri sebab dia. Dia kena berkeras. Untuk hyo jgk bukan orang lain.

"mianhae" hanya kata maaf yg keluar dari mulut jihyo. Dengan airmatanya.

"kau tau tak kalau aku takdatang, orang tua ni boleh buat macam macam kat kau!? Tau tak?"

Jihyo angguk sambil usap airmatanya yg takputus putus keluar.

"Aku tak maksud nak marah kau" kata tae bila hatinya yg panas tadi sedikit sejuk bila taktahan nampak airmata hyo yang semakin deras.

"tapi, apa yang kau buat ni terlalu bahaya. Kau takkenal betapa licik nya orang tua ni. evan kat mana pun macam macam boleh jadi, nak lagi tempat ni hotel. Kalau apa jadi kat kau! Aku yang akan rasa bersalah seumur hidup"

Taehyung takmampu memandang kearah jihyo lagi, hatinya kesian, taksampai hati nak marah. Tapi taehyung takmampu nak memaafkan jihyo dengan apa yg terjadi.

Taehyung memandang kearah orang tua itu.

"aku biarkan kau masih hidup lepas dahh perangkap dan buat aku duduk dalam lokap. bukan sebab aku taktahu semua ni kerjaa kau. Tapi sebab aku nak bagi kau masa hirup udara dekat luar sebelum kau meringkuk dekat dalam, tunggu " bisik tae menggunakan bahasa jepun dekat lelaki tua itu.

Taehyung berjabat tangan dengan pemilik hotel. Taehyung berterimakasih katanya kalau boleh dia nak balas hutang budi orang tu sekarang tapi masalah dia tak seattle lagi. Mungkin lepas semuanya sudah seattle dia akan memikirkan kan cara untuk membalas budi pemilik hotel itu.

Taehyung memandang jihyo dengan muka macam takkesah.

"kemas barang kau. Kita pulang sekarang" katanya macam takkesah.

"marah lagi ke? Kan saya dah minta maaf. Janji takbuat lagi"

"ingat senang ke aku nak maafkan? Ingat aku datang sini sesenang ke?" kata tae dengan sedikit amarahnya yg tersisa.

Jihyo memeluk taehyung dari belakang, suasana airport juga tidak terlalu ramai.

"sorrylah. Hyo mengaku hyo salah"

"takpayah mengaku, memang kau salah" usik tae dengan nada marahnya. Saja nak buat jihyo rasa bersalah seumur hidup, best jgk marah marah ni,

"maafkan lah hyo, kali nie je" katanya sambil menguatkan pelukan.

"tengoklah" kata tae lalu melepaskan pelukan dan jalan meninggalkan hyo.

✨💁‍♀️

To be continue 😴 please vote dekat butang berbentuk bintang dekat bawah 🤗 kalau taktahu caranya boleh goggle. Jangan risau vote tuu free♥️







Ceo Playboy With Beauty Secretary! Where stories live. Discover now