Sebelum berlari keoffice auntie lepas baca article tuu, aku dah dapat call dari auntie, dia dah tunggu dekat dalam office ncik boss. Dari nada suara sahaja aku tahu auntie dah marah besar.
Kami berdua memasuki office. Kedua dua kami tunduk dihadapan auntie, riak wajahnya seakan murkaa. Jantung kami dah lajuu berdegup. Aku genggam erat tangan encik boss, supaya dia tahu. Dia taksendiri dalam menghadapi dugaan besar seperti ini. Lol
"macam mana semua ni boleh jadi?" soal auntie sambil menutup mata sejenak sambil mengurut kepala. Stress kerjaa ditambah stress tentang article tadi, auntie menahan amarahnya.
"tae sumpah! Tae takbuat semua tu, mama tahukan tae macam mana? Takkan tae berani nak buat kerjaa gila tuu? Tae masih waras lagi" kata taehyung sambil tunduk.
"ye auntie. Hyo yakin, ada yang iri hati dan dengki dengan kita, hyo rasa semua ni salah hyo. Sebab takcegah article mu awal awal. Hyo janji hyo akan seattle kan semuanya" ucap hyo
"kenapa pulak tu salah hyo? Ni semua salah tae, cuai sangat, orang takkan manipulasi kan hasil kerjaa kita kalau dia taktahu apa yang kita buat. Means, sistem kita masih lemah dalam menjaga privacy syarikat. Mama nak! Kamu seattle kan semua ni, tolong buktikan kamu taksalah! And ofcause cari yang mainkan nama syarikat ni, mama nak dia meringkuk dalam penjara"
Auntie meninggalkan kami, kami kembali berdiri dengan tegak. Huftttt, kedua dua menarik nafas. Masing masing memandang sesama sendiri.
"so apa yang kita akan buat? Takkan diam je?" soalku dekat ncik boss.
"aku takkan biarkan sesiapa pijak aku. First kita saman reporter tu dulu atas pencemaran nama baik aku, second. Aku akan cari dalang dibalik semua and pastikan dia bayar cash setiap saham aku yang jatuh, third, aku akan pastikan nama aku bersih dari segala tuduhan dan hidup dia takkan senang lagi lepas dah masuk dalam permainan aku"
Akhir katanya dia tersenyum sinis. 😈
🌼❄️💓
Satu Office masih dalam keadaan huruhara. Bukan satu office jee sebenarnya. Tapi satu syarikat. Sejak berita palsu tuu tersebar, banyak panggilan panggilan dari wartawan untuk tahu kes sebenar.
Dan buat masa ni. Pihak kami masih tak mengendahkan panggilan takpenting, lebih baik masa yang ada digunakan untuk handle projek yang masih berjalan. Hampir berjuta kerugian yg syarikat hadapi selepas tersebarnya berita tu. Ada yg nak tarik saham. Ada yg nak batalkan projek. Aku tengah fikirkan cara supaya satu persatu masalah ni dapat diselesaikan.
Aku perhatikan raut wajah ncik boss yang sedang dalam byk fikiran, kess masih dalam siasatan. Aku yakin kebenaran aku bantu kami hadapi semua ni, aku harap dia kuat.
Aku tahu ini bukan masa yang tepat. Tapi aku taknak dia stress duduk dalam office jee, aku nak dia hilangkan stress.
Aku letakkan semula fail yang aku nak check tadi atas meja. Aku masuk kedalam ruangannya tanpa ketuk pintu.See? Dia langsung takperasaan, asyik termenung.
"ncik boss!" teriakku memanggilnya agar tersedar sekaligus dari alam hayalannya.
"Oh? Song bieso? Knpa?" soalnya terpinga pingga.
Aku menghela nafas. Aku yakin dia pura pura kuat hadapi semua ni, berlagak tenang mcm takda apa jadi, dapat caci makian masyarakat, macam mana tak sedih, nak lagi perkara yang kita takbuat, dihebahkan satu dunia.
Ergrh! Kalau aku dapat tahu siapa yang buat semua ni nanti siap ah dia. Aku letak cili mulut diaa. Jahatsangat.
"jom!" kataku dan terus menarik dia. Aku pakaikan topi dan mask dekat dia.
YOU ARE READING
Ceo Playboy With Beauty Secretary!
Teen FictionUncomplete story 🌿 Aku takmenjanjikan kebahagian dihujung cerita so please read till the end☠️ Dari pegawai biasa, menjadi yang luar biasa bagi si ceo Playboy kepada cik secretary nya. Namun kisah mereka tidak semudah yang kita sangka, ada cerita...