팔-Pal🌸☑️

915 86 4
                                    

Aku dan taehyung masih dalam kereta. Wartawan siap berkhemahh depan rumah taehyung sebab tunggu kitorang dari siang tadi. Dia pandang aku😌 aku pandang dia itulah situasi awkward kami didalam kereta.

"depyonim, saya rasa lebih baik kita pergi hotel je lah, rasanya lebih selamat" kataku dekat dia.

"kita? Means song bieso pun akan tidur dekat hotel jugak dengan saya? " soalnya semula.

Aku masa ni nak keluarkan penampar tau tak? Dalam situasi macam ni otak dia masih on lagi! Ya allah nak jee aku sepukk bagi diaa sedar.

" i mean ncik taehyung. Bukan saya, sebab rumah saya takda wartawan" kataku menjelaskan dekat dia yang otak macam bontot ayam tu.

Dia lak tersengih.

"tapi! Aku taknak diam dkt hotel, selalunya dalam situasi macam ni aku, aku perlukan someone dekat sisi aku" katanya.

Ye aku faham, dia perlukan someone untuk dengar isi dan rintihan hati dia, tapi salah dia jgk! Aku dah larang dia baca hate comments dekat Sns-mediasosial tapi dia degil.

Aku dah fikirkan.

"okay, macam ni. Kita pergi rumah saya" ajakku setelah memikirkan jalan mudah.

Lepas drive dan aku dah park depan rumah. Taehyung pandang aku.

"are you sure song bieso?" soalnya ragu ragu dekat aku.

"sure lah. Bukan kita duduk berdua pun dalam rumah ni. Ada mama ada papa, bukan sebilik pun, so apa masalahnya? Ah! Mianhaeyo depyonim, saya lupa yang depyonim takbiasa dengan rumah kitorang ni, mian tak takterfikir pulak tentang persekitaran yang jauh berbeza dengan rumah depyonim" kataku. Langsung takterfikir lak pasal dia. Taehyung bukan biasa duk rumah kecil macam kandang ayam ni.

"tak! Bukan tuu maksud saya, saya okaylah duduk rumah macam ni" katanya.

"Er.. Kalau depyonim rasa takselesa takpa depyonim boleh jujur, saya boleh hantar dekat hotel ataupun sauna, takpun rumah depyonim"

"Eh tak! Tak! Maksud saya tadi. Song bieso sure ke nak saya bermalam kat sini. Tak mengganggu ke?" soalnya lagi.

"taklah. Daepyonim nak bermalam kat sini sampai bila bila pun takpa" kataku sambil tersenyum.

DACKKKK! taehyung memegang dadanya setelah melihat senyuman jihyo bagaikan slow motion yang bermain dimatanya. Cepat dia keluar dari kereta. Pipinya disentuh dan ditampar.

Jihyo yang melihat taehyung pelik laju keluar dari kereta.

"kenapa ni depyonim?" soalnya risau.

"ah takda! Tetiba rasa panas"

Jihyo masuk kedalam rumah bersama taehyung, lampu dihidupkan jihyo.

"Kenapa kosong? Mama&papa song bieso kemana?" soal tae.

"hmm. Mybe kat restoran kot. Duduklah dulu, saya buatkan air Depyonim nak minum apa?" kata jihyo. Sekali bertanya tae nak minum apa.

"Kalau kat rumah mybe dah telan wine, tapi sebab ni kat rumah song bieso. Air biasa je lah" kata tae sambil membuka kot tuxedo nya.

Jihyo faham, apa yang jadi hari ni mesti buat dia stress. Jihyo mengambil dua botol soju dan menuju keruang tamu.

"Eo? Soju"

"wine takda, mybe papa bawak pegi restaurant. Soju je yang ada, saya rasa depyonim perlukan soju ni"

🌹

💞

Sebelum minum, aku menyerahkan baju tidur appa. Takda nak suruh dia pakai tuxedo masa tidur kan?

Ceo Playboy With Beauty Secretary! Where stories live. Discover now