2 (Peperiksaan)

332 26 0
                                    

10 Tahun kemudian.

Di sekolah tinggi di Seoul, terlihat dua orang berwajah iras memasuki kawasan sekolah .ramai yang memandang ke arah mereka. Ya siapa tak kenal sepasang kembar itu yang selalu bergaduh mulut. Alih alih kalau mintak tolong memang saling membantu.

"Yuhuuu kembar!! " jerit seseorang membuatkan mereka serentak memandang ke belakang. Terlihat lelaki bermata kecil itu berlari ke arah nya sambil melambaikan tangan. Taehyung membalas sebaliknya Hansung meneruskan jalan nya yang terbantut. Kalau di katakan, Taehyung rapat dengan lelaki itu dari Hansung.

"Hai Jimin-ah! "

"Hai! "

"Baru sampai? " Tanya Jimin.

"Eh tak la, tahun lepas sampai dah" ujar Taehyung dengan santai, Jimin memandang nya macam nak sepak je mamat sorang ni.

"Aku tanya elok elok kan"

"Dah tu, dah tau kenapa tanya wahai anak Park. " lalu di tinggal nya Jimin yang menggerutu tidak jelas.

........

Suasana kelas sunyi, bukan satu kelas malah semua. Harini mereka semua sedang menghadapi ujian yang besar. Semua murid bertungkus lumus  menjawab ujian itu. Walaupun ada la beberada murid yang perangai durjana pergi tiru.

Setelah 1½ ujian sejarah di jalankan, akhirnya mereka habis juga. Ada yang kecewa sebab tak sempat habiskan soalan. Ada yang baru bangun tidur. Ada yang semangat. Mcam macam la.

Hansung dan Taehyung serta Jimin keluar kelas. Mereka menuju ke kantin.

"Weh! Sejarah tadi bapak susah" ujar Jimin.

"Sejarah ada bapak ke? " Jimin membuat muka kesal apabila dengan jawapan Hansung. Kembar sama je! Kesal pula dia harini

"Bukan la gile. Aku cakap sejarah tadi susah. Haduuuu penat la cakap dengan korang! " lalu Jimin meninggalkan kedua kembar itu yang sedang  ketawa terbahak bahak

.....
Seronok si kembar itu berjalan untuk balik, tiba tiba datang seorang lelaki menghalang jalan mereka. Sontak, mereka memberhentikan jalan mereka dan melihat gerangan lelaki di hadapan mereka.

"Hai, apa kabar? " tanya nya sinis. Hansung dan Taehyung saling berpandangan, lalu memandang lelaki itu.

"Kau nak apa Jungkook? Ada masalah? " tanya Hansung santai. Lelaki bernama Jungkook itu tergelak sinis.

"Takda apa, saje nak tengok si kembar yang popular ni. Taehyung memutarkan bola mata nya malas. Mana kala Hansung memandang Jungkook kerek. Ya si Jeon Jungkook ni memang suka cari pasal. Tapi tu la. Dia just cakap cakap kosong dan pergi begitu saja. Itu membuat kan Hansung dan Taehyung rasa nak lempar anak Jeon ni ke loji kimia. Tapi Jungkook akan selalu dapat balasan dengan ayat padu Hansung. tak Hansung, Taehyung. atau kedua sekali.

"Tak ada keje" baru saje Taehyung nak melangkah, tapi di tahan oleh Jungkook.

"Lek la, kita lepak dulu"

"Jungkook, kami faham sangat kau tak ada banyak kawan kan. Tapi tu la. Jangan la sampai kacau kami, nak kawan? Cari sendiri. " bidas Hansung.

"Alaaa, bukan selalu aku kacau korang kan. "

Tiba tiba Hansung dan Taehyung mendapat idea. Mereka memandang satu sama lain dan tersenyum  sinis. Seperti telepati.

"Kau memang kurang kasih sayang ek, Jungkook? " Hansung

"sampai nak perhatian kami" Taehyung

"Kami tau kami popular. Tapi itu dah takdir bukan " Hansung

"Kalau kurang kasih sayang, kami akan beri, "Taehyung

"Ke kurang kasih sayang mak bapak" Hansung

"Kesian" serentak mereka sambil memeluk tubuh mereka sendiri . Jungkook mengetap bibirnya. Sakit pula hatinya mendengar kata kata itu.

"Eh, Tae. Dia sentap la. Terdiam kau. Hahahah" ketawa mereka. Lalu mereka memghigh five. Dan berlalu pergi. Jungkook hanya memandang mereka geram. Nasib la dia tau tujuan dia, kalau tak memang dah kena budak kembar itu.

.........

TBC....

Typo? Abaikan. Hoho

Kim's Twins (C) ✔Where stories live. Discover now