Taehyung membuka matanya pelan, cahaya silau menyapa matanya. Dahinya di kerut, wajahnya terasa ada sesuatu yang menempel. Matanya melihat keliling. Hospital. Itu la yang ada di benak pikirannya. Taehyung melihat di sebelah nya, ada Hansung yang tidur berlapikkan lengannya. Taehyung meletakkan tangannya di kepala Hansung. Terasa diganggu, Hansung bangun dan melihat Taehyung.
"Tae? Kau dah sedar? Syukur la. Jap aku panggil doktor" baru sahaja ingin melangkah keluar, Taehyung menahan tangan Hansung.
"Soobin, mana? " lirih nya. Hansung terdiam.
.............
Selepas di chek oleh doktor. Hansung bercerita apa yang terjadi.
"Soobin tak dapat di selamat nya. Tembakan itu membuatkan dia tak boleh bertahan lama. " ujar Hansung. Taehyung diam. Dia masih dalam dilema. Dia seperti bermimpi.
"Selama kau koma dua minggu, selama tu la Soobin pergi. Maafkan aku, tak sempat selamatkan dia. Aku tau, dia kawan baik kau kan" Ujarnya lagi. Taehyung menunduk. Hansung menghela nafas.
"Kita akan pindah. Rumah kita, bahagian bawah memang teruk, tingkat atas, bilik aku separuh terbakar. Bilik kau, omma appa dan bilik kerja appa tak ada apa². Nasib dokumen penting tu selamat. Polis masih siasat punca kebakaran. Dan kau, doktor dapati kau terkena racun yang bahaya. Siapa buat? Ada orang lain ke selain korang? " tanya Hansung sambil memandang Taehyung.
"Uncle Lee" Hansung menghela nafas berat. Sudah di duga, lelaki tua tu la punca segalanya.
"Aku dah agak" gumamnya geram...
"Maaf kan aku. Kalau aku dengar cakap kau supaya tak dekat dengan Uncle Lee. Benda ni tak akan terjadi" Hansung beralih ke Taehyung.
"Gwenchana. Tak sepenuhnya salah kau. Sudah. Tak payah fikirkan. Biar polis je yang siasat semua ni."
Taehyung mengangguk.
Flashback end!
..........
"Sampai bila kita ada kat sini?! Taehyung dalam bahaya tau tak! " kesal Hansung. Jungkook memandang wajah Hansung dengan menyampah. Tak reti nak sabar!
"Kau sabar boleh tak?! Kita tengah tunggu polis kan? " kesal Jungkook.
Sekarang ini, Jungkook, Hansung dan Yena berada di sebalik semak berdekatan dengan sebuah rumah yang lama di tinggal.
"Polis? Huh! Sudah la. Aku nak masuk! " Hansung terus keluar dari semak itu, membuatkan Jungkook dan Yena tersentak.
"Ya! hansung! Haish tak reti sabar la! " kesalnya apabila melihat Hansung dah pon jauh dari mereka.
"Macam mana ni? Hansung dah masuk. Kita tak tau siapa yang ada dalam bangunan tu? " ujar Yena dengan sedikit takut.
"Aku ikut dia. Kau, tunggu sini sampai tim Jin hyung dan tim Hoseok hyung datang" kata Jungkook.
"tapi----"
"tak apa. Trust me okey. Jaga diri. Kalau nampak mereka macam perasan dekat kau, kau cepat² lari okey? " Yena hanya mengangguk. Dan setelah itu, Jungkook keluar mengikuti Hansung.
............
Sora menatap ke depan dengan tatapan kosong. jadi selama ini dia bekerjasama dengan orang yang bunuh abang dia. Taehyung menatap simpati ke Sora.
"Saya pun hampir mati di sebabkan racun tu. Mujur Hansung cepat bertindak" kata Taehyung. Sora berjalan ke arah Taehyung. Ikatan Taehyung di buka.
"Lari"
"Nae? "
"Lari Taehyung. Kau bukan orang yang bunuh abang aku. " ujar nya.
YOU ARE READING
Kim's Twins (C) ✔
RandomSi kembar yang tidak akur. tapi sayang antara satu sama lain.