Jung Yena berjalan menyusuri koridor sekolah. Sesekali menghela nafas nya pelan. Dia berfikir, sejak semalam, lepas dia jumpa Jimin di kantin, dia kehilangan jejak lelaki itu. Semalam balik sekolah, macam biasa dia akan pergi ke kelas untuk balik bersama, tapi kelasnya sunyi. Semua murid dah balik. Selalu nya, Jimin akan bagi tau, kalau dia balik dengan kembar, atau dia akan ke kelas Yena. itu membuat kan Yena pelik. Mungkin dia lupa. Itu sahaja yang di fikirnya. Malamnya pulak, Yena cuba menelefon Jimin. Tapi tak angkat. Mesej tak jawab.
Sampai la hari ni, Yena pergi sekolah seorang diri. Tanpa Jimin. Yena rasa seperti dia ada salah dengan Jimin. tapi apa? Puas dia pikirkan.
Dia berjalan sampai la di kelas Jimin. Yena melihat Jimin sedang gelak ketawa dengan kembar itu. Hansung yang melihat Yena itu terus memberi tahu Jimin. Jimin seakan tersentak lalu memandang keluar kelas. Memang betul ada Yena di situ.
Terus dia membuat muka datar. Lalu membuang pandangan nya. Yena yang melihat itu mengetap bibir.
"Aku ada salah ni" gumam nya. Tanpa rasa segan dia masuk ke kelas Jimin.
"Awak" panggil Yena. Jimin memandang Yena.
"Saya nak cakap sikit dengan awak" Jimin diam lalu membuang pandangan nya. Duo kembar itu hanya memandang antara satu sama lain.
"Jimin, pergi la. " kata Taehyung. Diangguk oleh Hansung. Jimin menghela nafas berat. Lalu dia bangun dari duduk nya dan berjalan keluar. Yena mengikutnya setelah menunduk sedikit ke kembar itu.
"Poyo la Jimin tu. Mesti pengaruh Ff. Hahahah" kata Taehyung. Hansung turut ketawa.
............
"Awak! "
Jerit Yena setelah melihat Jimin dah jauh dari nya. Yena melajukan larian nya. Setelah itu dia berdiri di hadapan Jimin. Jimin terhenti.
"Apa awaak nak lagi? "
"Awak ni kenapa? Saya ada salah ke dengan awak sampai aku mengacuhkan saya? " tanya Yena sedikit megah. Penat mungkin. Jimin terdiam.
"Jimin"
"Awak mesti tau kan salah awak. Fikir sendiri" Jawab Jimin datar.
"Haih. Awak, dari semalam tau, saya fikir apa salah saya dekat awak. Tapi, saya tak tau. Tolong la jangan macam ni" ujar Yena sedih.
"Semalam, awak kata nak pergi tandas. Tapi awak pergi mana? Awak jumpa Jungkook kan? " Yena tersentak.
"i.. itu... " Jimin tersenyum sinis. Lalu memeluk tubuhnya.
"Gagap? Betul la kan. Awak, kalau memang betul awk tak suka saya, awak cakap je awal².jangan buat saya macam ni " ujar Jimin datar. Yena terkedu. Tak tau kenapa dia jadi terdiam pulak. Nak cerita perkara sebenar nanti, payah pulak.
"Sudah la. Saya nak balik kelas "
"Eh! Awak, saya tak terangkan lagi kan" Jimin berpaling ke arah Yena.
"Terangkan? terangkan apa lagi Yena. Terang lagi bersuluh yang awak tu ada hubungan dengan Jungkook. Sudah la! Awak tu sama je dengan perempuan lain. Curang! " bentak Jimin. Hati Yena membara. Wahhh ni melebih. Jimin berpaling kebelakang untuk meninggal kan Yena. Tapi langkah nya terbantut apabila mendengar kata² Yena.
"Ha! Ni la pasangan. Suka sangat buat solusi sendiri. Tak selidik betul². Macam mana nak kekal hubungan tu ni bila satu smaa lain tak percaya! Tuduh bukan bukan! " tudia Jung Yena yang sebenarnya telah keluar. Jimin berpaling kebelakang. Dan melihat Yena sedang menahan amarah nya. Gerun juga dia.
"Yena. Awak..... "
"Saya apa?! Awak tuduh saya curang? Awak ada bukti? Setakat awak nampak dari jauh! Baik tak payah Park Jimin! " jerit Yena tak terlalu kuat tak terlalu pelan. Cukup kawasan koridor itu yang dengar. Jimin memandang sekeliling. Terlihat ada la juga beberapa pelajar yang melihat melihat itu. Jimin mendekati Yena kembali.
"Awak, mereka dengar la"
"Biar mereka dengar. Ni biar aku cakap ek, kalau kita da masalah ke, kita bincang la! bukan tuduh menuduh macam ni! Ni la pasangan zaman sekarang. Macam mana nak kekal, kalau nampak dengan lelaki lain sikit, marah. Kata kita curang! " katanya lagi.
"Yena... Sabar.. Kita bincang ek" ujar Jimin sambil menenangkan Yena. Yena meraup rambutnya kebelakang.
"ha! Tau pun nak bincang. Abis awak ingat saya semalam apa, fikir salah sendiri. Awak ingat saya da masa ke semua tu... Awak tu..... Qodjwijdwkjs hmmm!!!! " belum sempat Yena habiskan ayat, Jimin menutup mulutnya. Bebel tak habis. Lalu di seretnya Yena dari situ.
................
Setelah melihat Jimin pergi bersama Yena, Hansung memandang Taehyung yang sedang main game di henfon nya. Cikgu tak ada, ada meeting katanya.
"Tae, kau rapat dengan Sora tak? " Taehyung memandang Hansung pelik.
"Dah kenapa tanya? Kau suka dia ekkkk" usik Taehyung. Hansung terdiam seketika. Nampak je kembarnya diam , dia membuka bicara lagi.
"rapat la juga. Dia baik la. Aku rasa nak jadikan dia seorang yang berada di hati" ujar nya lagi sambil tersenyum.
"Jauhkan diri kau dari dia" ucap Hansung membuatkan Taehyung tersentak. Lalu memandang Hansung kembali.
"Wae? Dia baik la" Hansung menatap wajah Taehyung yang sedang sakit hati itu.
"Tak Taehyung. Dia jahat. Luaran je nampak baik. " katanya lagi. Taehyung pelik dengan Hansung.
"Kau kenapa ni? Sora jahat? Dia baik la wey. Aku tau kau fobia dengan perempuan lepas kena tinggal hari tu. Tapi tak semestinya semua perempuan sama, Hansung. " ujar Taehyung Hansung menghela nafas berat.
"Susah la aku nak cakap. Tapi tolong la wey. Dia tu jahat "
"Tak, sekarang ni, aku nak kau cerita kat aku. Apa sebab yang kau cakap dia jahat tu? "
"Aku tak boleh cakap, "
"Dah tu? Dah la, Han. Aku tau kau takut lagi kan dengan apa yang terjadi kat kau pada masa lalu. Tapi bukan bermakna semua perempuan "
Hansung mengusap rambut nya kasar.
"Tae... cuba kau sedar. kita dalam bahaya tau sekarang. Sora! Sora adalah dalang semua ni! " kesal Hansung sambil menguncang badan Taehyung. Hampir pening juga dibuatkan.
"Wo, wo, wo. Lek Han. Pening aku wou! " Taehyung cuba menenangkan Hansung.
"Okey,, darimana kau tau Sora bahaya? "
"Dari Jungkook " Taehyung membuat muka.
"Sejak bila kau dengar cakap Jungkook? Bukan kau tak suka dia ke? " ujar Taehyung.
"Alaaahai.. Susah la nak cakap. "
"Sudah la, Hansung. jangan nak merepek. Okey? K la, memandangkan cikgu tak masuk lagi, aku nak pi kantin. Lapar pula. Hahaha nak ikut? " Hansung menggeleng. "
"Okey, aku pergi dulu. Bye kembarku sayang. Muah! " lalu Taehyung meninggalkan Hansung selepas memberi flying kick ehhh bukan kiss. Hansung menghela nafas pelan. Macam mana nak yakin kan Taehyung?
.........
TBC.....
Typo? Abaikan hohoho
YOU ARE READING
Kim's Twins (C) ✔
RandomSi kembar yang tidak akur. tapi sayang antara satu sama lain.