9 (Rahsia Terbongkar)

185 19 1
                                    

Jungkook berjalan menyusuri koridor sekolah. Sesekali dia menghela nafas. Berita yang di katakan oleh orang atasan nya terngiang di kepalanya. Sekarang dia tak boleh main². Musuh menghampiri. Dan itu sangat berbahaya.

FLASHBACK!

Jungkook sedang melukis lukisan yang di arahkan oleh cikgu Kim Seok Jin. Cikgu Jin memang terpikat dengan lukisan Jungkook. Nak di pamer kan ke muzium lukisan.

OH MY! MY! MY!

Sedang seronok melukis, henfon nya berbunyi. Jungkook meletakkan berus lukisan itu, dan mengambil henfonnya di atas meja bersebelahan dengannya.

Inspektor Jin.

Jungkook mengerutkan dahinya pelik. Dah kenapa call? Baru semalam dia menelefon inspektor itu. Tiba², dia teringatkan gambar yang dihantar olehnya kepada Jin. Mungkin ada maklumat.

"Yeoboseyo? "

"Jungkook -ah"

"Nae?"

"Kamu kena hati² sekarang. Pantau anak kembar Encik Kim Taesung. Mulai saat ini, musuh dah bertindak, dan sasaran utama mereka ada Kim Taehyung "

"HA?! Tapi, macam mana? Kenapa saya tak perasan"

"kereta yang kamu hantar kat hyung hari tu, adalah kereta orang mereka. Mereka menghantar seorang gadis. Dan gadis itu bernama Choi Sora"

FLASHBACK END!

..............

Jungkook meramas rambutnya kasar. Macam mana dia boleh tak perasan yang musuh dah datang. Dan lebih tepat lagi, musuh mereka berada satu kelas dengan orang yang dia patut pantau.

"Tak boleh jadi ni. Aku kena bertindak! Kalau tak, mereka berdua dalam bahaya! "

"Siapa yang dalam bahaya? "

Satu suara menerpa nya. Jungkook berpaling ke belakang. Dan di dapati, Kim Hansung sedang berdiri berdekatan dengannya. Jungkook tersentak.

"Hansung? "

"Jawab aku, siapa dalam bahaya? Taehyung ke? " tanya Hansung dengan datar. Jungkook mengetap bibirnya. Nak elak, memang tak dapat la.

"Jeon Jungkook! "

Jungkook menghela nafas.  Lalu dia mengambil sesuatu dari poket nya. Dan di berikan kepada Hansung. Hansung menatap Jungkook seketika. Lalu dia mengambil benda seperti kad.

"Detektif Jeon Jungkook? " terkejut Hansung apabila membaca kad yang di berikan oleh Jungkook. Lalu dia memandang Jungkook.

"Kau.... "

............

"Aku Detektif Jeon Jungkook yang di upah oleh ayah kau untuk jaga korang. Thats why aku selalu kacau korang" ujar Jungkook. Dia masih dalam dilema. Terkejut mungkin.

"Tapi kenapa? "

"Haih. Korang ada adalah keluarga yang paling terkaya di Seoul. Semua pandang hormat pada korang. Semua sayang korang. Waktu korang di lahirkan, semua orang teruja. Nak nak lagi, korang kembar. Tapi dalam banyak orang yang suka korang, sayang korang. Ada sja yang tak puas hati. " ujar Jungkook. Kini mereka berada di taman. Hansung masih diam. Mencerna apa yang di katakan oleh Jungkook.

"Choi Sora. Jauh kan diri dari dia. Dia bahaya, dia la dalang yang akan membunuh korang dalam masa terdekat ni. " Tersentak Hansung lalu berpaling ke arah nya.

"Sora? Budak baru tu? Kau biar betul "

"Ye. Aku tak tipu. Hansung, tolong jaga antara satu sama lain. Besok aku tak datang, ada kes terpenting aku kena selesaikan. Tapi kau jangan risau. Yena akan aku minta tolong nanti "

Kim's Twins (C) ✔Where stories live. Discover now