Pagi menjelang (?) . Dan terlihat si kembar Kim berjalan masuk ke dalam sekolah. Dengan santai seperti biasa, sampai la saat mereka berjalan di hadapan kantin. Taehyung berhenti mengejut dan menarik belakang baju Hansung."Weh! Weh! Tengok tu! " ujar Taehyung dengan wajah terkejut sambil jarinya menunjuk kearah sepasang kekasih sedang bergurau senda. Hansung yang kesall sebab Taehyung tarik baju nya, melihat ke arah itu. Terkedip kedip matanya melihat agenda itu.
"Itu bukan Jimin ke? Dan tu crush dia kan?" tanya Hansung. Taehyung mengangguk.
"Aku rasa mereka kapal la"
TUK!
Satu ketukan dari Hansung mendarat ke kepala Taehyung. Taehyung meringis.
"Sakit la! " geramnya sambil mengusap kepalanya.
"Kapal, kapal. Couple la! "
"Alamak. Aku saje je"
"Sudah la. Dan sekarang ni, kenapa kita tak tau Jimin ada relay dengan crush dia. Dan macam mana? " ujar Hansung.
"aku tak tau, yang aku nak tau sekarang, kita serang dia. Bersemut aku tengok mereka sweet kat situ. Nasib tak ada semut " ujar Taehyung.
"Idea yang bagus. Jom! "
.........
"awak nak tau tak, apa beza awak dengan bulan? " ujar Jimin sambil menongkat dagunya melihat Yena.
"Hmm? Tak tau. Apa dia? " tanya Yena. Jimin ketawa kecil.
"Bulan menyinari bumi, awak menyinari hati saya" Yena menunduk malu.
"ish awak ni" Jimin tersengih melihat malu nya gadis dihadapannya itu.
Tiba tiba.. ....
"YA TUHAN! BANYAK NYE SEMUT!!! " satu suara lantang menyapa mereka. Terkejut di buat nya. Lalu mereka menoleh ke arah suara itu. Jimin membuat muka datar.
"Woi! Apa korang ni? " kesal nya. Hansung dan Taehyung memandang Jimin.
"eh Jimin. Dan Jung Yena kan? Hai! Saya Kim Taehyung " ucap Taehyung sambil tersengih. Yena membalas dengan senyuman manis dan menyambut huluran itu.
"So apa cerita? " Jimin mengeryit dahinya pelik.
"Cerita apa? "
"Korang berdua la. Korang couple ekkkk"
"Errrr"
"Macam ni la kawan kan. Dah bahagia, tinggalkan kawan dia. Haih" ujar Taehyung pura² sedih.
"Dah la jangan nak sedih sangat. Nanti aku story k? Dan sekarang go. Aku nak dating pun tak senang. " kata Jimin.
"Kau halau kami. sampai hati. " Taehyung memegang dadanya seolah dirinya di sakiti. Hansung yang melihat itu pun rasa nak sepak.
"dah tak payah nak berdrama. Jom! Dan Jimin, jangan lama sangat. Pelajaran awal sir Yoongi tau" kata Hansung.
"Ye tau. Dah pergi"
"nak pergi la ni" lalu Hansung terus menyeret Taehyung yang masih berdrama itu pergi..
"Macam macam " gumam Jimin setelah melihat si kembar itu hilang dari pandangan..
"Mereka lawak la. Tak sangka saya. Ingatkan mereka ni jenis yang sombong yang tak boleh bawak bincang. " kata Yena sambil ketawa kecil.
"Mereka okey la kalau kita okey lagi si Taehyung tu. Senang je nak kawan dengan dia. Dah la. Abaikan mereka. Kat mana kita tadi? " lalu mereka menyambung cengkarama yang tidak berbayar di kantin sekolah.
.................
"DI BIARKAN BEGITU SAJAAA"
"SUDAH! "
terus terdiam Taehyung apabila mendapat bentakan dari Hansung.
"Diam la kau. Kau tak tau ke, hati aku sakit tau tak bila tengok Jimin dengan kekasihnya. " ujar Taehyung. Hansung memandang Taehyung dengan raut wajah yang terkejut.
"Kau biar betul "
"Apa yang betul nye?" Taehyung memandang pelik ke arah Hansung
"Kau... Kau kene jumpa doktor Tae. Aku tak nak kembar aku bengkok! " Taehyung bengong seketika setelah itu baru dia dapat tangkap apa yang di kata kan Hansung.
PAK!
pukulan dari Taehyung membuatkan kepala Hansung terdorong ke depan sedikit.
"Kau pehal cakap aku macam tu. Aku masih normal la gile! " kesal Taehyung. Hansung mengusap kepalanya yang sakit.
"tak ada la. Kau cakap macam kau ni..... Hmmmmmm"
"Ha itu la manusia. Bila kawan ni cakap macam tu sikit nak kata kita ni ke jalan tak lurus. Apa kau ingat aku ni gay ke? Aku ni lelaki, aku masih waras. Aku just cemburu sebab nanti tak ada lagi orang kita nak ejek pendek.. Manusia zaman sekarang pemikiran cetek sungguh! Dan bla..... Bla.... Bla" Taehyung terus membebel tidak puas hati. Hansung hanya memandang datar je. Sakit pulak telinga dia mendengar bebelan Taehyung. Tak sangka pulak so Taehyung ni pandai bebel. Ikut omma ke?
Hansung menghela nafas pelan. Lalu ada seorang sedang membawa dua sandwish di tangannya.
"Eh! Fiq! Nak satu boleh" lelaki bernama Fiq itu memandang Hansung seketika kemudian memberi sandwish itu ke Hansung.
"okey thanks! "
Hansung melihat Taehyung yang masih membebel. Dibuka nya sandwish itu dan......
"Kau ni.... Hfjwbdisnxbsjxbdjan" terus terdiam Taehyung apabila Hansung menyumbat sandwish itu ke mulutnya. Taehyung memandang Hansung. Hansung buat muka tak bersalah.
"Tak penat ke? "
Terus Taehyung berdegus kesal. Sambil mengunyah sandwish tadi. Hansung tergelak kecil.
..........
"Hah! Hah! Hah! " derungan nafas tidak teratur di dengari oleh dua orang kembar itu. Mereka menatap sahabat mereka yang dah pon terbaring kepenatan di padang sekolah dengan wajah yang tidak berperasaan.
Park Jimin cuba mengaturkan nafas nya. Dia di denda masuk kelas lambat tadi dengan sir Yoongi. Itu la pasal. tadi orang dah cakap jangan lambat, dia lambat jugak. Kan dah kena.
"itu la kau, aku nak cakap dah tadi. Masuk kelas awal. Kau degil " ujar Hansung di angguk oleh Taehyung.
"Mana aku perasan. "
"Oh ye la. Kau tengah dating kan" kata Taehyung. Jimin kesal terus menarik rumput itu dan di baling ke kembar itu. Dua kembar itu tergelak.
Tiba tiba.....
"Seronok gelak" seseorang menyapa. mereka menoleh, terus mood mereka melayang.
"Apa mau? " terus Hansung bertanya. Lelaki itu, Jeon Jungkook tersenyum nipis.
"Aku nak korang hati²" mereka bertiga membuat muka pelik.
"Dah kenapa? Kami bukan dalam bahaya? Kau nak tipu kami ke? " tanya Jimin. Jungkook menunduk seketika.
"Tak, ni betul. Korang mesti tak suka kan, selama ni aku suka kacau korang. Bersebab. "
"Sebab? Sebab apa? "
"Nanti korang tau la. Btw. Hansung, Jimin jaga Taehyung. Aku pergi dulu " lalu Jungkook meninggalkan mereka yang terpinga pinga.
"Apa masalah dia? "
Mereka berdua mengangkat bahu menandakan tidak tau. Hansung terus memandang Taehyung. Dia rasa perkataan Jungkook tadi betul. Tapi kenapa? Apa yang bahaya akan datang?
.........
TBC. ...
Maaf kalau ada typo
YOU ARE READING
Kim's Twins (C) ✔
RandomSi kembar yang tidak akur. tapi sayang antara satu sama lain.