15(Ending)

295 27 7
                                    

SRAP!!!






















Tiga orang itu tersentak apabila melihat api menyambar terus ke langsir yang ada minyak tu (apa benda aku taip ni, Ya allah!)

Mereka mencuba membuka ikatan itu, dengan kudrat yang ada, ikatan itu terlerai.

"ceh! Nak bunuh konon, ikat pon tak kuat" kutuk Hansung.

"Ni bukan masa untuk mengutuk, Hansung. Ni masa untuk lari kan diri. " ujar Taehyung . Dia cuba menenangkan diri nya.

"pintu tu dia tak tutup. Jom keluar ke sana! " ujar Sora sambil menunjuk ke pintu itu. Mereka berpaling.

"Jom pergi! "

"Tunggu! Jungkook, kita kena angkat dia" kata Hansung. Mereka memandang ke arah Jungkook yang masih tak sedarkan diri.

...........

Semua memandang tingkat atas terkejut apabila ada api yang menyambar keluar.

"andwae! HANSUNG! TAEHYUNG ! " Tuan Park terus berlari menuju ke tingkat atas.

"Ikut tuan Park! Dan yang lain bawak mereka ni pergi balai! Jin hyung, ikut saya" ujar Hoseok. Dan di setujui oleh mereka. Mereka berlari ke tingkat atas.

...........

Hansung dan Taehyung bersusah payah mengangkat Jungkook.

"Aigoo, apa dia makan sampai berat macam ni" ujar Taehyung.

"Taehyung! Hansung! " mereka berpaling, kelihatan ayahnya dan beberapa orang polis berada di pintu itu di halang oleh api.

"APPA! " serentak mereka.

Tuan Kim mencari benda untuk memadam api walaupun sedikit. Matanya tertancap pada satu kain di situ. Dengan pantas dia mengambil dan membentangkan kain itu. Api itu terpadam seketika. Mereka yang lain mencari juga untuk memadam kan api itu.

"cepat keluar! " ujar nya apabila api itu tidak ada. Dengan pantas mereka keluar dengan memapah Jungkook dan di ikuti oleh Sora. Tetapi baru tiga langkah, Sora terdengar satu suara.

"Sora-ah! " langkah nya terhenti. Taehyung yang merasakan langkah terhenti itu, turut berhenti.

"Sora? Cepat! " kata Taehyung sedikit panik. Sora tersentak.

"Tae, saya dengar suara abang saya " ujar Sora.

"Itu khayalan awak je. Cepat Sora. Kayu kat atas tu nak  jatuh! " ujar Taehyung panik apabila melihat satu kayu di atas sikit lagi nak jatuh.

"Tapi......"

"TAEHYUNG!  SORA! PPALI!! " jerit Hansung dari luar. Dia dah selamat. Baru  je nak lega, tengok tak ada Taehyung di sebelah. Perasaan lega itu menjadi cemas kembali.

Taehyung dengan paksa menarik tangan Sora, dan..........

BRAKKK!!!!

"TAEHYUNG!!! "

.............
Beberapa bulan kemudian........

Seorang lelaki sedang duduk di birai katilnya sambil wajah yang sedih.

"Kenapa? Kenapa kau pergi! Hiks.. Aku sayang kau! Sampai hati kau tinggalkan aku! " raung lelaki itu. Dia sedih. Sesuatu yang dia sayang telah pergi. Sendu hidupnya.

"Wey! Tak nak keluar ke? " ujar seseorang dari luar biliknya. Kelihatan lelaki di luar biliknya itu menghela nafas. Penat nak pujuk. Makan tak nak, minum tak nak. Mandi tak basah, tidur tak lena. Apakah?

Kim's Twins (C) ✔Where stories live. Discover now