13 (Kebenaran)

201 24 5
                                    

Setelah menelefon Hansung dan Jungkook, Yena menatap tajam ke arah Jimin. Jimin yang melihat itu, hanya membuat muka polos. Sekarang ni mereka berada di hospital lepas Jimin di tangani.

"ape? "

"Apa awak cakap? Awak tau tak saya risau kan awak! Awak boleh pulak main main tadi! " geramnya.

Mana tidaknya, di sangkanya Jimin kritikal rupanya..........

FLASHBACK!

"andwae! Awak!! Bangun... Hiks!! "

"Awak, jangan jerit please. Saya pening " ujar seseorang. Terus Yena melihat Jimin tak percaya. Lelaki itu masih menutup mata, ke bayangan dia.

"Awak, Jimin?"

"Ye saya? " Jimin membuka mata perlahan. Orang² yang ada di situ pelik. Yena mengetap bibir nya geram.

"Park Jimin!! "

Tak lama itu ambulans datang.

........

"laaa, saya pening masa tu. Memang la saya tutup mata. Lagipun darah keluar dari mulut saya tu sebab gigi belakang saya patah. Tak guna betul siapa langgar saya tu" geram Jimin.

"Saya geram kat awak, tau tak. Saya ingat awak kritikal! Tapi awak main kan saya! Haaa padan la muka awak, gigi awak patah. Nasib bukan gigi depan, kalau gigi depan, memang saya akan tepuk tangan. " geram.  Yena lagi.

Luka Jimin hanya kecil je. Tepi dahinya, dan juga gigi nya. Entah macam mana gigi patah, nasib gigi belakang, kalau depan, rongak la awak, Park Jimin.

"Chagiii.. jangan la marah"

"Apa chagi chagi! Awak buat saya risau lagi! Saya.. Hiks... " esakan Yena kedengaran, Jimin panik, dengan perlahan dia memegang tangan Yena.

"Maafkan saya, saya buat awak menangis lagi. "

"Lain kali jangan buat macam tu"

"Arra"

Tak lama itu, pintu wad Jimin di buka. Kelihatan Hansung dan Jungkook berjalan ke arahnya.

"Jimin, kau okey? " Tanya Hansung. Jimin mengangguk.

"Hansung, Sora culik Taehyung. Aku ada ingat no. Plat kereta tu" ujar Jimin. Jungkook mendekati Jimin.

"Boleh tau, nombor plat dia berapa? "

"ASAP 321455(hentam saja la) " Jungkook tersentak. Terus telefon nya di capai. Galeri di buka. Lalu satu gambar di tunjuk ke pada Jimin

"Ni ke? " mereka melihat gambar itu.

"Ha! Kereta ni la. Ada tiga orang dalam kereta tu tak silap aku. Salah seorang nya yang buat aku kat sini. Nasib tak mati" gerutunya.

"So, macam mana Jungkook. Taehyung dalam bahaya. " lirih Hansung.

"Kau sabar je. Aku dengan Yena akan settel lan benda ni "

"Awak pergi Yena? Bahaya tu".

"Jangan risau, Jimin. Yena aku jaga okey. Kau tu, cepat sembuh. Gigi kau yang patah tadi mana? " Jimin buat poker face. Eh budak ni. Melebih.

"Ntah, hilang dah kut" katanya.

Tak lama tu, hp Jungkook berbunyi.

"Inspektor Hoseok calling! "

Lalu dia mengangkat panggilan tersebut.
.................

BUSH!

"WOI BANGUN! " satu simbahan air ke muka Taehyung. Taehyung tersentak. Lehernya terasa sakit, kaki serta kaki nya sakit juga. Dia memandang sekeliling.

Kim's Twins (C) ✔Where stories live. Discover now