3 (Keputusan)

279 24 2
                                    


Setelah dua minggu berlalu, keputusan ujian mereka telah keluar. Semua murid gemuruh, takut dengan keputusan sendiri. Yelah mereka kata ujian kali ni susah wo. Tapi dengan gemuruh nya murid lain, tidak si kembar tu. Sekarang mereka sedang menunggu guru masuk. Semua mengigit jari, kecuali dua budak tu. Sesantai mereka bermain hp.

"Okeu class! Bangun " ucap ketua kelas. Suaranya agak gementar sedikit, efek ketakutan mungkin.

"Err, selamat  pagi, cikgu "

"selamat pagi, duduk semua"

Guru Lee melangkah ke meja guru, dan meletakkan beberapa kertas di atas meja. Lalu dia menghadap murid murid nya sambil tangan di belakang. Di naikkan sedikit kaca mata nya yang terjatuh  sedikit di pangkal hidungnya. Wajah dinginnya dibuatnya.

"Saya dah semak kertas ujian kamu semua. Boleh di katakan memuaskan. " kedengaran helaan nafas lega di lepaskan.

"Tapi! " semua murid menegang kan badan mereka. Termasuk si kembar itu, bukan takut, tapi terkejut. Yelah tiba tiba je terjah. Mana tak terkejut nya.

"Ada beberapa murid yang tak lulus. Kamu tau kan, kalau kamu tak lulus apa jadi? Hukuman gantung sampai mati! "

"HAH?!!! " terkejut beruk semua murid mendengar itu, weh! Takkan ujian tak lulus kene gantung mati. Cikgu ni betul ke tak?

"Haha, saya gurau je la" kata guru lee sambil ketawa kecil melihat ekspresi muka terkejut beruk muridnya itu. Helaan nafas di didengari kembali.

"Okey, saya akan menghukum siapa yang tak lulus, akan saya beri kelas tambahan sampai malam. Faham! "

"Haih. Faham cikgu! " serentak mereka dengan pasrah. Guru lee mengangguk kecil lalu mengambil kertas ujian itu untuk diberikan kepada murid nya.

"Okey, tanpa membuang masa, saya akan panggil sorang sorang"

..........

"oh my my my! "

"Diam la! "

Terus terdiam lelaki itu. Tapi sekejap je. Lalu lelaki yang mirip dia itu, nyanyi lagi.

"crazy for myself!! "

"YA, KIM HANSUNG DIAM LA MANUSIA! "

Tudia, seorang Kim Taehyung mengamuk. Hansung tersengih tidak bersalah. Lalu di rangkul nya adik kembarnya itu.

"Alaa lek la Tae. Kau dapat B+ kot. Bukan A berdengung. Lek la" Taehyung melepaskan rangkulan Hansung perlahan.

"Kau yelah. A, ni kalau appa tau macam mana. Aku dapat B+ kut. Mati la nakkk" serabut Taehyung. Ya sejak dari keputusan tadi, Taehyung terus tak ada mood. Yaa semua orang akan kagum dengan keputusan walaupun B+.weyh luluskan tu? Tapi tidak kepada Taehyung, atau lebih kepada appa nya.

"Alaaa lek. Kalau kau kena bebel dengan appa. Aku back up. " Taehyung melirik ke arah Hansung. Boleh percaya ke?

.....

Dan sekarang, Taehyung memang nak hempuk si Hansung sekarang. Mana tak nye. Dari tadi, Tuan Kim membebel ke arah Taehyung. Hansung? Ada kat sebelahnya. Tengah tahan gelak.

"hantu punya kembar. Kata nak tolong. Tapi hampeh. Tunggu kau tunggu. Aku balas, jangan risau, elok la nama Hansung. Nak dekat dengan hantu! ' kesal nya dalam hati.

"KIM TAEHYUNG! " tersentak Taehyung lalu memandang wajah ayah nya yang bengis.

"n.. Ne? "

"Kamu dengar tak apa appa cakap ni?! "

"Dengar appa. " lirih Taehyung sambil tertunduk.

"Sudah la appa. Kesian Taehyung. Dia bukan tak belajar, belajar. Mungkin dia ada terlupa kot sikit² pelajaran yang dia belajar. " ha keluar pon suara si Hansung ni. Ingat dah bisu! Kesal batin Taehyung.

"Tak pe appa. Nanti kami usaha lagi. Appa marah Tae, lagi stress dia. Dah la tadi muka macam asam garam" kekeh Hansung. Taehyung  memandang tajam ke arah Hansung. Tuan Kim menghela nafas pelan.

"Sudah la. Pergi tidur. Tae, maafkan appa. Appa tak bermaksud marah kamu tadi " kata Tuan Kim. Ini la Tuan Kim, tak nak marah lama lama. Nanti dia yang minta maaf. Apakah. Lalu Taehyung tersenyum.

"Gwenchana appa, salah Tae jugak. Tae akan usaha lebih nanti. " Tuan Kim tersenyum lalu mengusap kepala Taehyung.

"Dah. Pergi tidur nae"

"Nae appa. Saranghae! " serentak mereka lalu meninggalkan appanya.

.......

"Hoi! "

"Hoi!

"Hoi!!! "

Hansung berdecak kesal. Lalu membalikkan badannya.

"Apa dia, kau? " Taehyung tersengih.

"Aku nak cakap, thanks sangat². Kau la kembar terbaik aku. Sayang kau hehe" sengih Taehyung. Hansung membalas dengan senyuman sinis sambil memeluk tubuh.

"Kau ingat percuma ke aku tolong kau" terus mati senyuman Taehyung .

"Apa kau? Kau jangan cakap kau nak suruh aku macam macam " kata Taehyung datar. Hansung terkekeh.

"Tak pun. Kau kena belanja aku selama sebulan. Hahaha. Bye Kim Taehyung " gelak Hansung dan meleset masuk dalam biliknya, Taehyung geram.

"YA! KIM HANSUNG TAK GUNAAAAA!!! "

........

Hansung terkekeh, di sebalik pintu biliknya apabila mendengar jeritan adiknya itu.

"haih Taehyung ²." tawanya masih tersisa. Lalu ingin menuju ke katilnya, tapi baru saja satu langkah, tiba tiba diri nya tiada keseimbangan. Hampir terjatuh dia kalau dia tak pegang dinding. Pandangan nya seakan berputar. Di kerjap kan matanya seketika. Lalu di geleng perlahan. Dan pandangan nya kembali normal.

"kenapa tadi?" gumam nya.

"Mungkin penat. " tekanya sendiri dan dia pon menuju ke katilnya. Tak lama itu mata itu terus terlelap.

.........

TBC
..

Kim's Twins (C) ✔Where stories live. Discover now