Békekötés

98 7 0
                                    

Zac

Amanda a karomba mélyesztve a körmeit rángatott végig a kórház zsúfolt folyosóin. Felsikítva ugrottak félre előlünk a rémült nővérek és a kórházi betegek. Ennek biztosan csúnya visszhangja lesz még később. A maszk már rég nem volt rajtam, még valahol a kórteremből kifele menet sikerült megszabadulnom tőle, és a zsebembe gyömöszöltem. Most talán mégis jól jött volna, hogy később ne tudjanak beazonosítani ehhez a kellemetlen incidenshez.

– Vezess a kijárathoz! – sziszegte Amanda a fülembe ellentmondást nem tűrően.

Nagyot nyeltem, amitől a nyakamba nyomódott az éles kanül. Hogy kerülhettem ilyen helyzetbe? A legkevésbé sem számítottam rá, hogy ilyenekkel jár megmenteni egy lányt.

Tartva Amanda gyors iramát, elindultam a lift felé. Odaértünk a felvonó elé, megnyomtam a hívógombot.

– Most miért álltál meg? – rivallt rám Amanda.

– Várni... – kezdtem, de a tű miatt nem tudtam több szót kinyögni. Amanda kissé visszahúzta a kanült. Vettem egy mély lélegzetet. – Várni kell, hogy lejuthassunk.

Kiabálást hallottam a hátam mögül. Amanda megfordult, engem is magával rántva. A folyosón négy zöldruhás férfi orvos közeledett felénk.

– Hányan vannak? – kérdezte futólag Amanda.

– Négyen – nyögtem ki végül, mivel nem mertem kipróbálni, milyen, ha nem adok választ egy kérdésére.

Amanda elengedte a karomat, a padló felé nyújtotta a kezét, amitől az jéggé vált. A rohanó orvosok közül hárman megcsúsztak, fájdalmasan koppanások következtében összeestek, és nem is keltek fel többet. Az utolsó, aki szorosan a fal mellett haladva kikerülte a jeget, kitartóan közeledett felénk. Milyen képzést kapnak ezek, hogy ilyen elszántak?

Amanda nem húzta vissza a kezét, a lépteket fülelte. – Most mennyi? És merre?

Először haboztam, majd megláttam a lány arcán gyúló haragot, mire azonnal kiböktem. – Egy, balról.

Amanda gyorsan balra rántotta a karját, fehér jégkristályok süvítettek a levegőben, és a következő pillanatban az orvos lába térdig a padlóhoz fagyott. Akaratlanul is felhördültem. Komolyan segítettem szerencsétlen orvosokat leteríteni?

Sípolás jelezte a lift megérkezését.

– Mehetünk – jelentettem elhűlten Amandának. A lány ismét megragadott, beléptünk a liftbe, majd megnyomtam a földszint gombját. Az ajkamba haraptam idegességemben. Most mi következik? Megnyomhatnám a vészgombot, akkor a lift megállna, és Amanda beszorulna ide. De én is vele együtt. Erre a gondolatra megborzongtam.

A lift megindult lefele.

– Ez meg mi? – kérdezte Amanda meglepettséggel a hangjában, amikor egyensúlyát vesztve oldalra billent.

– Lift – feleltem.

– Lift? – Ismét a nyakamban éreztem a hideg tűt. – Ha csapdába próbálsz csalni, megöllek.

– Nem... csapda! – ellenkeztem dacolva a fájdalommal a torkomban. Újabb forró vércsík csordult végig a nyakamon.

A lift megállt, kitárultak az ajtók. Elindultunk a kijárat felé. A váróban ülő látogatók ijedt döbbenettel néztek ránk, a recepciós nő felsikoltott. Egy erős lélekjelenlétű férfi előkapta a telefonját, hogy hívja a rendőrséget. Kívülről valószínűleg úgy nézhetett ki ez az egész, mintha egy életre kelt hálóinges hulla ráncigálna végig a kórházon egy balszerencsés fiút. Nem gondoltam volna, ha egyszer el is rabolnak, egy lány lesz az elrablóm. De Amanda nem éppen mondható átlagos lánynak. Erős volt és meglehetősen félelmetes.

Harc az Elemekért 1.Donde viven las historias. Descúbrelo ahora