Connor s Phillipem hrnuli všechny věci do kufru a snažili se je tam co nejlépe zmáčknout. Většinu oblečení nechali ve skříních a raději sbalili cennosti, doklady a techniku. Vše co se nevešlo nechali na místě. Neměli moc času.
Connor si dokázal i přes Phillipův desetiminutový náskok sbalit rychleji, vzal kufr a běžel ze schodů co nejrychleji to jen šlo. Vyběhl ven, hodil kufr do jedné z dodávek a běžel k další, ve které seděl řidič. Nechal si pár sekund na rozdýchání a pak otevřel dveře.
"Co je, Connore?" ptal se obéznější řidič s hnědými vlasy dlouhými až po uši. Connor vytáhl z kapsy několik bankovek a vrazil je řidiči do rukou.
"Potřebuju, abys odsud hned odjel. Jeď co nejrychleji. Často zatáčej a nejezdi dlouho po jedný cestě. Hlavně se k tomuhle baráku nepřibližuj, jasný?!" vyhrkl Connor. Řidič se na Connora díval chvíli překvapeně, ale několik okamžiků na to pokrčil rameny, zavřel dveře dodávky a nastartoval.
To už ven vyběhl i Phillip a kufrem jen tak tak zavřeným. Hodil ho stejně jako Connor do jedné z dodávek, kterou následně zavřel.
"Takže," ptal se udýchaně Phillip. "co teď?"
"Obvolej všechny, aby se sem nevraceli. Všechny ostatní, co jsou tady pošli pryč! Pak sbal ostatní doklady, cennosti a všechno, co ti bude připadat důležité. Hned! Nemáme moc času!"
"Fajn," potvrdil Phillip a rozběhl se k několika překvapeným řidičům dodávek poblíž.
Connor zatím došel do domu, kde už byly připraveny všechny jakkoliv naplněné kanistry s benzínem. Vzal jeden, ten co byl naplněný jen z části a začal jím polévat stěny domu.
*
Jamie Jordan měl co dělat, aby všechno stihl vyřídit. Telefony zvonily dál a skoro každý volající měl dychtivou potřebu co nejvíce se pochlubit, že si všiml jedné SPZky. Konečně ale věděl adresu, kterou tak nutně potřeboval. Vzal do ruky jediný volný telefon a naťukal na jeho číselník telefonní číslo, které si opakoval pořád dokola.
"Speciální jednotka Britské armády, co potřebujete?" ozvalo se z telefonu.
Jamie nejdříve nadiktoval adresu úkrytu pachatelů a následně pokračoval pokynama které si řádně vypadal předem na papír: "Potřebuju tam co nejvíce lidí vzhledem k velkému počtu rukojmí. Dva nebo více pachatelů jsou sice ozbrojení asi tak nanejvýš revolvery, ale i tak - nevíme, co od nich máme čekat! Buďte tam co nejrychleji!"
Pak zavěsil.
*
V okolí celého domu už zůstal jen Phillip, Connor a hned kolem dvaceti dětí zavřených ve sklepě. Na trávníku se válely tři prázdné kanistry a dalších pět skoro plných tam stálo a čekalo, až i je Connor použije na polití celého domu.
Zatímco Connor poléval posledních pár metrů stěny domu z venku, Phillip za ním přiběhl.
"Všichni jsou pryč!" řekl udýchaně.
"Super, vezmi jeden kanistr a jdi polívat vnitřek. Jenom dolní patro, na to horní nemáme čas," urychleně vyhrkl Connor a dál poléval omítku. Phillip přikývl a běžel pro jeden kanistr, se kterým šel následně polévat nábytek v obývacím pokoji. Moc si na tom záležet nedával - neměl tolik času na to, aby polil úplně vše.
Connor rychle dolil poslední kanistr a zrychlenou chůzí šel dovnitř domu. Neměl ale v úmyslu pomoct Phillipovi, ještě musel něco zajistit. Zastavil se před dveřmi do sklepa a vytáhl z kapsy svazek klíčů. Našel ten správný a odemkl zámek.
"Co chceš?" vyhrkl hned Dylen, jen co Connor otevřel dveře.
"Dylene, ty vstávej! Dělej!" křičel a zatáhl Dylena za paži.
Chlapec se neochotně zvedl, když přiběhl Phillip s kanistrem.
"Tam to budeme lít taky?" ptal se nechápavě Phillip. Došel ke Connorovi a už kanistr nakláněl tak, že chybělo jen málo, aby z něj vytekl benzín.
"Ne!" zastavil Phillipa Connor. Phillip, který přestával úplně rozumnět položil kanistr na zem před schody.
"Tak co to do prdele děláš?!" křičel Phillip. "Nemáme čas na to, aby ses s každým z nich rozloučil.
"To taky nechci, ty idiote! Jenom beru Dylena."
"Co?!" zakřičel Phillip ještě víc než předtím. "A to jako proč do prdele?!"
"Bude se nám sakra hodit!" odpovídal stejným stylem i Connor. "Můžeme s ním rozjet novej byznys no... A taky toho ví kurva moc! Beru ho, aby nás nikdo neprozradil!"
"Jo, to určitě," rozkřičela se na Connora Phillip a ze vzteku kopl do poloprázdného kanistru, jehož obsah se vylil na schody a na nohy několika prvním klukům, co na schodech seděli. Ostatní za nimi už stihli nepříliš velkému proudu benzínu uhnout. "Tak to si myslíš? Že sem tak blbej?! Jenže to se pleteš, Connore, já už sem to všechno pochopil!"
"A co jako?!"
"Proč tenhle parchant pořád přežívá! Proč lpíš na jeho životě, Connore. Vždyť je to jasný, ty ho prostě nedokážeš zabít, protože ho máš až moc rád," řekl zvýšeným hlasem Phillip a propaloval u toho Connora pohledem. "Hlavně že nám říkáš, jak moc ti na něm nezáleží, jak ti je jedno, že je to tvůj synovec. Seš pitomec Connore a taky srab."
Phillip sáhl rukou za pásek a vytáhl zbraň, kterou namířil na Connora.
"Co to do prdele děláš, ty idiote?" řekl klidně Connor.
"Zbavuji nás problémů," odpověděl potichu Phillip a posunul rukou. Namířil tak Dylenovi na hlavu. Dylen s vykulenýma očima tam jen stál a přeskakoval pohledem z Phillipa na Connora.
"Nebuď debil, Phillipe. Polož tu zbraň," mluvil dál klidně Connor, ale na čele se mu už objevilo několik kapek potu.
"Takže já sem debil, když nás chci posunout dál? Sakra, Connore, vždyť tenhle podělanej kluk nás jenom zdržuje. Nebýt jeho, tak ta blbá zrzka neuteče a my bychom nemuseli být v takový prdeli! Já chci začít znova, ne se držet na dně," řekl Phillip už o něco klidněji a natáhl kohoutek.
"Phillipe, nech toho!" zakřičel Connor. Dlouho ale nečekal, Phillipa znovu nevaroval a vrhl se na něj. Dylen nervózně přihlížel tomu, jak se dva muži perou. Connor se snažil dostat revolver Phillipovi z ruky a Phillip setřást mohutného muže. Pak se ozval výstřel. A tlumený výkřik.
Všechny děti ve sklepení sebou otřásly. Oba muži se od sebe odtrhli a rozhlíželi se kolem. Někoho ta kulka zasáhla, tím si byli oba jistí. A nebylo ani tolik těžké najít oběť.
Connor se konečně otočil na Dylena. Oba se na sebe upřeně dívali. Pak Dylen uhnul pohledem ke svému břichu. Obě ruce si tisknul na triko. Levou ruku lehce nadzvedl a podíval se na svou dlaň.
Na svou zakrvácenou dlaň a na rozšiřující se rudou skvrnu na žlutém triku.
ČTEŠ
Ruská ruleta [OPRAVUJI]
Bí ẩn / Giật gânJediné hodiny v místnosti odpočítávají sekundy do doby, kdy přijde další ztráta jednoho nevinného života. Smrt, která zde na každého čeká se nedá jen tak obejít. Mnozí už to zkoušeli a neuspěli. Najde se zde ale i chlapec, který na smrt trpělivě če...