Aminudden berpusing ke kiri kemudian pada masa yang sama,tangannya membara lalu dilepaskan tembakan api.BOOMM!!!
Salah satu khemah musuh dibakar,mereka berusaha cuba memadamkan. Pada masa yang sama,Alia mendarat di hadapan mereka.
"Phoenix Claw!!!" libasan seperti potongan pedang,dilepaskan dan menjatuhkan musuh.
"Bind!!" Hikari membelit musuh dengan rantai cahaya,tidak lama tangannya bersinar.
"Goddes Blast!!"
BRAAM!!!!!
Musuh yang dibelit terus melambung tinggi,letupan berlaku dengan dahsyat.
"Sorry!"
Aminudden mengelak serangan dari tiga boneka,semuanya mempunyai bentuk sama. Aminudden menjengah dan tiga puppeteer,sedang mengawal boneka tersebut.
"Lembab!!" Aminudden menghayunkan penumbuk pada boneka pertama.
Hancur!
"Macam.." kata Aminudden melibaskan kakinya,boneka kedua menjadi mangsa.
Terbelah!
Satu lagi ditangkap dan Aminudden tersengih menakutkan,dua puppeteer terus lari bertempiaran dan meninggalkan yang seorang lagi.
"Siput!!" Aminudden meledakkan kuasanya.
Terbakar campur meletup!
Aminudden meregangkan jari-jemarinya,kemudian ototnya pula dan tapak tangan dibuka. Api merah terus berubah menjadi biru,nafas ditarik dalam-dalam dan Aminudden melepaskan serangan. Tangan Aminudden umpama mesingan,melepaskan tembakan menghancurkan 'perkampungan' puppeteer tersebut.
Seseorang muncul dan menghayunkan serangan,segera Alia menghalang dan orang misteri itu tercampak semula ke belakang. Aminudden segera menghentikan serangan,orang misteri itu kembali bangun. Hikari segera mendekati Aminudden,Alia pula hanya menghela nafas panjang.
"Kamu semua memang berani menyerang kawasan kami.." ujar orang itu dan dia adalah lelaki,kerana disebabkan muka ditutupi kerudung tetapi kini dia menurunkan kerudungnya.
"Itu sebab kau serang rakan kami yang melalui kawasan sini.. Satu lagi ini adalah kawasan tidak bertuan.. Jangan suka-suka nak tentukan kawasan kamu!" Alia bersuara lantang.
"Bagi seorang perempuan,kau memang bermulut lantang.." ujar lelaki misteri itu.
Aminudden sudah berada di hadapannya,lelaki misteri itu terkejut dan hayunan sepakan dilepaskan. Lelaki misteri itu menahan segera,dengan boneka yang dikawal olehnya.
KRAKKK!!!
Lelaki misteri itu terus menyeret ke belakang,Alia hanya menghela nafas pendek dan membuat muka geram. Hikari hanya tersenyum kelat sahaja,Aminudden bersiul teruja sebelum kepalanya diketuk oleh Alia.
"Ouch!! Sakit la!" ujar Aminudden mengusap kepalanya.
"Dia sasaran saya! Awak cari lain!!" kata Alia geram.
"Alia.. Tak elok pukul kepala suami kita.." pujuk Hikari dengan lembut.
"Menarik.." ujar lelaki misteri itu dan Aminudden menoleh ke arahnya.
"Ini mungkin dah lambat,siapa kau?" soal Aminudden.
"Nama aku Night,salah satu 10 Great Puppeteer.." jelas lelaki bernama Night.
"Okay Night.. We going take you down.." ujar Aminudden dan Alia mula tidak puas hati.
"Enough Alia,this opponent is very skilled.. Make a dead mistake,you dig your own grave.." kata Aminudden lagi.
YOU ARE READING
TALE OF BROTHERHOOD : FIRST ARC™ (C)
FantasyPada yang baru membaca sila baca TALE OF YOUNG PRINCE (Karangan LuqmanReezal) & TALE OF YOUNG PRINCE : SECOND TRIAL (karangan Wanzenith) untuk pemahaman ============================= Fallen telah terhapus dan semua menjadi sedia kala,normal tanpa se...