BOOMM!!BOOMM!!
BOOMM!!
Aminudden terpelanting jauh dan menyeret,dia mendarat dan mengesat darah pada bibir. Pandangan dia tertumpu pada seorang lelaki,berambut putih dengan senyuman lebar.
Penumbuk dilagakan dan Aminudden meningkatkan kuasanya,api berubah menjadi biru dan meluru ke arah lelaki berambut putih. Tumbukan dihayunkan dan lelaki berambut putih,menahan dengan mudah tetapi serangan Aminudden tidak berhenti di situ.
DUUUSSH!!!
Lelaki berambut putih tercampak ke tepi,melanggar batang pokok besar berhampiran. Aminudden mendecih dan terbang ke udara,lalu menghasilkan bebola api yang amat besar.
"SUN DESTROYER!!"
BOOMM!!!
Letusan yang kuat dan dahsyat berlaku,Aminudden hanya mendiamkan diri dan menunggu. Tidak lama keadaan menjadi sunyi sepi,letusan berlaku dan lelaki berambut putih kembali muncul.
"Persetan! Hidup lagi!!" kata Aminudden.
"Oi.. Oi.. Sakit tahu tak.." ujar lelaki berambut putih,Aminudden mendarat di hadapannya.
"Pulangkan balik abang aku!!" Aminudden berkata dengan renungan membunuh.
"Tak nak.." ujar lelaki berambut putih itu lagi.
"Tak guna...kau!!" Aminudden menyalakan api biru,rambutnya turut berubah kepada warna biru.
"Ouhooo..." lelaki bersiul kagum.
"Zagdrus... Pulangkan abang aku semula!!" Aminudden menjerit seiring menyerang dengan gerakan pantas.
"Eh? Urghh!!"
"KNEE ASSAULT!!" Serangan lutut daripada Aminudden tepat pada perut lelaki bernama Zagdrus.
DUSH!!
KRAANG!!
Zagdrus terpelanting bergolek di atas tanah,kemudian dia bangkit semula terkejut. Aminudden menyerbu sekali lagi,kali ini Aminudden tidak lagi bermain-main.
"ZAGDRUS!!" Jerit Aminudden.
"DON'T GET TOO COCKY!!" Zagdrus juga hilang sabar dan mereka bertembung.
BRAAM..!!!!!
Seluruh kawasan dipenuhi cahaya dan kegelapan,tiada apa yang dapat kelihatan.
Namun..
Apa yang berlaku sebenarnya?
Kenapa lelaki berwajah Luqman dipanggil Zagdrus?
"Okay that's enough.."
Ikhwan terpacul keluar dari kegelapan,kemudian keadaan kegelapan tersebut terus hancur. V ditoleh dan gadis itu menghela nafas pendek,Z dan Sarah hanya duduk di tepi.
Rupa-rupanya semua itu hanyalah visi dari masa hadapan,Ikhwan hanya mendiamkan diri."Semua itu tidak boleh dielakkan huh?" soal Ikhwan.
"Jangan buat andaian terlebih dahulu.. Mungkin apa yang kau nampak,cuma pertengahan sahaja..." jelas Z.
Ikhwan hanya mendiamkan diri,dia risau mengenai hal ini dan berpaling lalu terus hilang dari pandangan mata. V hanya merengus kasar dengan perbuatan raja naga,Sarah sekadar ketawa kecil.
"Pergi camtu je? Biadabnya.." kata V geram.
"Kau macam tak faham perangai dia.." ujar Z tersenyum kelat.
YOU ARE READING
TALE OF BROTHERHOOD : FIRST ARC™ (C)
FantasyPada yang baru membaca sila baca TALE OF YOUNG PRINCE (Karangan LuqmanReezal) & TALE OF YOUNG PRINCE : SECOND TRIAL (karangan Wanzenith) untuk pemahaman ============================= Fallen telah terhapus dan semua menjadi sedia kala,normal tanpa se...