Kelas Baru

188 3 0
                                    

BAB 13

     Cikgu kiki hantar maya teman amir pegawai peribadinya,amir di tinggal luar kelas maya.Semua pelajar kelas maya terkejut dan melihat maya comel sangat seperti hamster.

     Cikgu kiki"semua pelajar bangun dan beri salam boleh tak,cikgu tengok kumpulan pelajar lelaki senyum dan mulai gatal nampak pelajar baru perempuan"cikgu kiki marah dan malukan imej sekolah ni.

      Muklim"semua bangun pelajar-pelajar,beri salam cikgu"ketua Kelas sikap nakal dalam hati baik.

     Semua pelajar kelas kitty"selamat pagi cikgu kiki"bangun berdiri dan cakap jerit kuat supaya cikgu kiki dengan maya di depan semua pelajar kelas ni.

     Cikgu kiki"semua pelajar duduk dan bawa keluar buku kerja sekolah cikgu suruh buat"cikgu kiki nampak semua pelajar kelas ni asyik tengok maya.

      Likah"cikgu,siapa pelajar baru tu"likah seorang pelajar baik hati dan banyak cakap tak berhenti bertanya cikgu kiki.

     Cikgu kiki"saya lupa cakap,saya berkenalkan pelajar baru kelas dan semua berkawan dengannya,awak berkenalkan diri awak pada semua pelajar kelas ni"cikgu kiki tunjuk maya berjalan depan berKenalkan dirinya.

     Maya"nama saya nur maya gasai binti ismail,saya baru pindah di sini dan tinggal di hotel,orang tua saya kerja luar negara"maya cakap dengan senyum dan berani beritahu depan semua pelajar kelas ni.

      Likah"maya buat apa duduk tinggal hotel,maya tak ada rumah ke"likah berasa pelik jarang orang tinggal hotel dan fikir bukan-bukan di hotel.

     Maya"saya tinggal hotel sebabnya orang tua saya sibuk kerja luar,saya tinggal hotel tak salah,orang tua saya risau saya tinggal di rumah seorang diri"maya beritahu dan tahu dah mesti semua orang fikir bukan-bukan dan jelaskan cerita pada semua pelajar tak salah faham maya.

     Likah"oh,kaya awak,maya anak datuk,tak mungkin anak datuk sekolah sini,mesti anak datuk sekolah ada kelas ke"likah tanya maya fikir jawap apa likah ni.

     Maya"tak kaya saya,saya sama semua pelajar lain,tak kaya pelajar lain"maya terpaksa raksiah dirinya pada semua orang.

     Cikgu kiki"sila duduk maya,maya duduk sebelah likah,dah tamat dah masa saya,esok semua pelajar bawa file dan kertas"cikgu kiki senyum dan biasalah pelajar baru.

     Muklim"semua pelajar-pelajar bangun dan beri salam cikgu"ketua kelas asyik senyum maya,maya tak berduli cakap ketua kelas.

      Semua kelas kitty"selamat pagi cikgu kiki,nanti kami bawa fail dan kertas esok"cakap jerit kuat sampai telinga maya sakit telinga dalam hati sabar.

      Maya pakai cermin matanya dan fokus baca buku,semua pelajar lelaki cuba pakat hati maya.

     Maya tak pandang dan tak berduli sebabnya maya suka amir seorang dalam hati maya.Semua pelajar perempuan berasa pelik sikap maya tak ada perasaan lelaki lain

🐁🐁🐁🐁🐁🐁
😑😑😑😑😑😑😑

-----------------------------------------------------------


Gadis Kaya Sombong Suka Lelaki Pegawai PeribadiWhere stories live. Discover now