Banyak Bertanya

152 3 0
                                    

Bab 14

      Likah bercakap dengan maya fokus baca buku,semua pelajar kelas kitty terkejut dan likah berani cakap maya ni.Maya tutup bukunya dan maya senyum pada likah.

     Likah"nama saya likah,maya tak ada kekasih ke"likah beritahu berkenal dirinya dan bertanya maya.

     Maya"yeah likah,saya ada kekasih kenapa likah?"maya beritahu dan berasa pelik tiba likah tanya.

     Likah"tak ada apa,saya ingat maya single,mana kekasih maya ada tak mari sini"likah ingin tahu siapa kekasih maya.

    Maya"kekasih saya buat kerja,tak dapat kekasih mari sekolah"maya beritahu dan cakap kuat supaya amir dengar luar kelas maya.

    Amir"gatalnya cik hamster sebut tiba pasal kekasih ni,budak zaman sekarang suka tunjuk orang lain,nanti siap cik hamster.Saya peluk cik hamster puas hati saya"amir geram dan peluk maya.

Masa Ke-2

     Cikgu kili"awak pelajar baru ni,nama awak siapa dan orang tua awak kerja apa"cikgu kili tengok dan tanya maya duduk kerusi sebelah likah.

     Maya"nama saya maya,orang tua saya kerja luar"maya berasa pelik hari ni dan banyak tanya pasal maya.

    Cikgu kili"ketua kelas mana"cikgu kili beritahu dan tengok buka buku mata belajaran.

    Muklim"semua pelajar bangun dan beri salam selamat pagi cikgu"ketua kelas berdiri dan cakap kuat.

     Semua pelajar kelas kitty"selamat pagi cikgu"cakap jerit kuat,semua pelajar tengok muklim sikap senyum pelik tiba.

    Cikgu kili"mulaikan belajar hari ni,semalam dulu semua pelajar dah siap belum buat kerja sekolah,bawa keluar file sekarang dan kertas"cikgu kili beritahu dan sikap tegas semua pelajar kelas ni.

1)1-(2-7)4×9=?
2)2+8=?
3)4×7{4÷9}4-5=?
4)4-7(3+8)=?

     Cikgu kili"ni kerja sekolah semua pelajar,esok cikgu nak file semua pelajar,pastikan siap buat kerja sekolah hari ni.Ketua kelas muklim suruh semua pelajar bangun"cikgu kili beritahu dan tutup buku masuk dalam bagnya.

    Cikgu kili jalan keluar kelas maya tamat belajar ke-2 terus waktu rehat semua pelajar lain dan semua guru lain pergi kantin dan beli makan dan minum

     Likah tarik tangan maya keluar kelas maya,likah ajak maya bersama pergi kantin.Amir jalan ikut belakang maya,likah bawa maya pergi mana.

🐸🐸🐸🐸

-----------------------------------------------------------

Gadis Kaya Sombong Suka Lelaki Pegawai PeribadiWhere stories live. Discover now