Sedih

124 3 0
                                    

BAB 17

     Kimi"kiko buli maya kenapa? kiko"pengetua bertanya kiko sikap selfish.

      Kiko"maya hina saya di depan semua pelajar kelas maya"kiko tak habis salah orang lain,sedang kiko bukan baik sangat seperti kiko tak habis salah maya.

     Maya"kiko buang buku kasih sayang nenek saya,kiko ganggu saya fokus baca buku"maya tak bersalah dirinya dan beritahu pada kiko.

     Kiko"aku benci tengok pelajar koya baik rajin baca buku,mu maya anak susah tak layak duduk di sekolah,tak mungkin mu anak datuk.Lelaki mana jadi hero"kiko beritahu dan tak habis betul dirinya.

     Kimi"kiko kenal tak siapa maya dengan amir sebenarnya,kiko tak baik hina orang lain"pengetua beritahu dan tak berani cakap maya dan orang tua maya orang kaya terkenal.

      Kiko"saya tak takut orang tua maya bukan orang kaya,tak mungkin maya anak datuk,pengetua bergurau ni"kiko cakap ketawa dan hina maya dengan orang tua maya.

     Amir"sedap mulut kau,kau berani hina cik maya,ikut hati aku tumbuk muka mu tak ada tampan mu baru tahu"amir geram  dan dengar kiko cakap tak habis hina maya.

     Maya"kiko tak habis ganggu aku kenapa?,kau tak habis main perasaan semua pelajar perempuan.Kau kiko tak kasihan semua pelajar perempuan ke"maya marah kiko main perasaan semua pelajar perempuan di sekolah ni.

      Kiko"suka hati aku,aku tak berduli dan dengar cakap orang susah kau maya"kiko beritahu dan keras kepala dengan nakal.

      Kimi"saya bagi kiko,orang tua aya call kiko"pengetua masej orang tua maya,orang tua maya marah ada orang hina maya dan tiba orang tua maya suruh call kiko

Call

Orang Tua Maya:aslm
Kiko:wslm

Orang Tua Maya:kau kiko ke
Kiko"yeah,saya kiko,mu siapa

Orang Tua Maya:orang tua kiko tak ajar cakap sopan santun orang tua dan orang lain,kiko cakap mu kami bukan kawan.
Kiko:yeahlah,mak cik dan pak cik siapa

Orang Tua Maya:kami orang tua maya,kenapa kiko buli anak kami
Kiko:saya pernah dengar suara ni,sorry,saya tak tahu ni nombor datin dan datuk call.

Orang Tua Maya:kali ni,saya maafkan kiko,ikut hati saya tak nak kerjasama dengan orang buli.
Kiko:jangan datuk dan datin batal kerjasama kami,kasihan orang tua saya.

Orang Tua maya:saya dengar kiko ganggu anak saya nama maya,saya batal sungguh kerjasama orang tua kiko.
Kiko:yeah datuk dan datin.

(kiko off serah kepada telefon punya kimi pengetua orang tua maya geram tiba kiko off telefon)

      Kimi"kiko,orang tua maya cakap apa pada kiko,kenapa kiko diam
ni"pengetua tanya dan melihat kiko tiba diam.

     Kiko"tak ada apa,saya minta maaf  amir,maya dan likah"kiko cakap dengan muka sedih dalam hati sedih.

     Maya"kami dah lama maafkan kiko,kiko tetap kawan kami,betul tak amir dan likah"maya hati lembut dan likah dengan amir tak habis fikir sikap maya.

     Kiko"mulai hari ni saya tak buli maya.Saya tak layak maya maaf saya buli maya sakit hati"kiko berasa malu diri sendiri dan baru sedar dirinya bukan sempurna sebenarnya.

      Amir dan likah"yeah,kami dua maafkan kiko,kami maafkan kerana maya bukan kiko,jangan kiko suka maya"amir dan likah terpaksa cakap maafkan pada kiko

     Likah baru faham siapa kekasih maya rupanya amir,patutlah maya tak layak lelaki lain,maya dah ada kekasih dah.

     Maya"amir jangan risau,kiko tetap kawan saya,amir,raksiah"maya malu nak cakap di depan semua ada di bilik pengetua.

      Kimi"dah tamat bergaduh kau berdua amir dan kiko,amir dan kiko bersalam tangan dan peluk tanda maaf,cepatlah"pengetua beritahu dan hentikan bergaduh kiko dan amir.

    Amir"saya minta maaf kiko tumbuk muka kiko"amir bersalam tangan dan peluk pada kiko.

    Kiko"saya maafkan amir,tak lari buat salah tu sikap manusia"kiko balas peluk pada amir.

     Maya dan likah"baguslah awak berdua tak bergaduh lagi,mulai sekarang kita tiga orang kawan"likah ayat pelik macam maya cakap tadi dan tak sebut amir kawan kenapa.

      Kimi"maya tak sebut amir kawan kenapa?,jangan maya suka amir pegawai peribadi maya ke"pengetua beritahu dan faham sikap anak muda zaman sekarang dan tanya maya tak berkata apa.

      Likah dan kiko"pengetua kimi cakap amir pegawai peribadi maya kaya betul maya ni,maya anak datuk.Maya suka amir"likah dan kiko terkejut dan dengar pengetua kimi cakap tadi.

     Maya"yeah,saya suka awak amir dan malulah saya"maya beritahu dan tutup muka dengan mengaku suka amir.

     Amir"saya tahu dah akhirnya maya mengaku juga,saya ingat,maya tak suka saya,saya suka maya.Mesti maya tak ingat zaman budak saya pernah tulis surat pada maya"amir beritahu dan tak ingat surat tu amir tulis surat sebenarnya.

      Maya"bila amir tulis surat pada saya,saya tak kenal amir"maya seperti tak ingat tentang amir zaman budak.

      Amir bukan manusia sebenarnya ialah rabbit,maya tak percaya amir rupanya rabbit sebenarnya

      Amir"tak apa,dah lewat waktu balik,saya hantar cik maya balik"amir bunyi tadi waktu balik sekolah dan beritahu pengetua dan likah dengan kiko.

      Likah"amir hantar maya naik teksi ke"likah berasa teka tak tahu betul dan beritahu amir hantar maya naik kereta atau motor.

     Kiko"mesti amir hantar maya naik motor baru romantis"kiko beritahu dan senyum seorang diri dengan kuat berangan dalam kepalanya.

     Maya"amir mari balik,amir hantar saya naik kereta,saya pergi balik dulu,bye awak semua likah,pengetua dan kiko"maya jawap bertanya dan beritahu likah,kiko dan pengetua.

"Bye,bye,bye"maya dengan amir

      Lewat dah balik sekolah,maya dan likah dengan kiko jalan keluar bilik pengetua kimi,maya dan likah masuk kelas maya,kiko jalan terus masuk kelas kiko.

    Maya,likah dan kiko dengan amir kemas buku-buku masuk dalam bag masing-masing terus keluar kelas dan terus balik rumah masing-masing.

     Akhirnya,pengetua ikut balik juga rumah dan semua kemas file masuk dalam bagnya.

maya dengan amir naik kereta
likah dan kiko naik basikal
pengetua kimi naik kereta

😆😆😆😆😆

-----------------------------------------------------------

Gadis Kaya Sombong Suka Lelaki Pegawai PeribadiWhere stories live. Discover now