Orang Tua Maya

91 2 0
                                    

BAB 24

      Tamat belajar masa ke-2 cikgu kiki bagi kertas tatabahasa semua pelajar kelas ni buat tulis kertas masuk dalam file.Cikgu hakim datang bawa buku dan jalan pergi mengajar kelas maya.

      Muklim"cikgu hakim datang ni, semua pelajar bangun'selamat pagi cikgu"ketua kelas beritahu dan suruh semua pelajar bangun beri salam cikgu hakim.

    Semua pelajar kelas maya"selamat pagi cikgu"semua pelajar kelasnya beritahu dan senyum,dalam hati tak minat cikgu hakim garang seperti harimau.

     Cikgu hakim"semua pelajar duduk dan tunggu kejap,awak budak pelajar baru ni,nama dan tempat tinggal mana"cikgu hakim tanya maya duduk tempat meja maya.

     Maya"nama saya maya,saya tinggal di rumah sewa"maya cakap terpaksa tipu di depan cikgu hakim.

     Cikgu hakim fikir bukan-bukan pasal maya tinggal di hotel.

    Semua pelajar kelasnya tak berkata apa-apa dan melihat maya terpaksa cakap tipu di depan cikgu hakim fikir bukan-bukan pasal maya tinggal di hotel.

     Cikgu hakim"sila duduk maya dan mari kita mulaikan belajar tentang apa berbezaan binatang bertelur dan beranak-anak"cikgu hakim senyum dan beritahu.

    Cikgu hakim"cikgu tahu dah mesti semua pelajar kelas ni siap kerja sekolah ke"cikgu hakim tanya semua pelajar kelas ni.

      Semua pelajar kelas maya"kami dah siap kerja sekolah,cikgu macam mana maya pelajar baru mesti maya tak tahu ada kerja sekolah apa di sekolah ni"semua pelajar kelas maya cakap dan risau maya.

     Cikgu hakim"kali ni,cikgu maafkan maya,boleh tak,awak semua tolong bagi pinjam file kepada maya"cikgu hakim beritahu dan senyum pada semua pelajar kelas maya.

     Maya"terima kasih cikgu hakim,tak marah saya,saya janji selalu siap kerja sekolah cikgu suruh ke"maya terlalu gembira hatinya dan cikgu hakim tak berkata apa.

   Cikgu hakim"Sama-sama maya,saya nampak muka maya seperti tak sihat ni"cikgu hakim tanya dan melihat maya seperti tak sihat.

(Tiba orang datang arah kelas maya?)

     Amir"datuk dan datin pulang bila"amir terkejut dan melihat orang tua maya datang tiba ingin berjumpa anaknya nama maya.

     Ibu dan ayah ialah nama tikah dan ali di gelar datuk dan datin orang kaya terkenal ada anaknya namanya maya seorang gadis comel seperti hamster

     Ali"amir tiba terkejut dan melihat kami kenapa?,kami bukan makan orang,kami balik ni sebabkan kami rindu anak kami namanya maya comel.Maya ada menyusahkan amir ke"ayah maya cakap dan bertanya amir berdiri di luar kelas maya.

      Tikah"amir ni,kelas maya betul tak"ibu maya beritahu dan tanya amir senyum.

      Amir"betul cakap datin dan ni kelas maya.Sekarang ni cikgu mulai mengajar dalam kelas ni ke"amir senyum dan beritahu ibu maya tak ganggu maya dalam kelas masa cikgu mengajar.

      Ali"amir,kami berjumpa maya dan amir.Kami cakap suatu pada awak berdua ni,maya dan amir"ayah maya datang sini cakap pasal penting dan bertanya pada amir dan maya.

     Amir"ok datuk dan datin berjumpa cikgu mengajar dalam kelas maya dan minta izin cikgu mengajar dulu"amir tahu orang tua maya sombong dan tak ada sopan santun orang lain.

     Ali"ok amir,kami ikut nasihat amir"ayah maya sombong tinggi dan susah dengar cakap orang lain.

Dalam Kelas Maya

     Cikgu hakim"semua pelajar dah siap cikgu tulis papan hitam,encik dan puan cari siapa ni"cikgu hakim tanya dan terkejut melihat orang tua maya pakaian mahal gaya artis.

Gadis Kaya Sombong Suka Lelaki Pegawai PeribadiWhere stories live. Discover now